אז הייתה הצעת נישואין וניתנה תשובה חיובית? איזה כיף, מזל טוב! התקבעתם על המקום שתרצו לחגוג בו, סגרתם מפיק או מפיקה מעולים ומה עכשיו? איך תיראה החתונה? מה יהיה העיצוב שלה? איך מתחילים? 

נתחיל מההתחלה: בדיקה האם יש 'מעצבת בית'

בחלק מאולמות וגני האירועים יש 'מעצבת בית', אשת מקצוע שעובדת עם המקום ואליה יפנו אתכם. חשוב לבדוק עם המקום, האם יש להם 'מעצבת בית' ואם כן, להיפגש אתה, לראות עיצובים שעשתה ולהבין, האם אתם מתחברים לסגנון העיצובי שלה, לאופי שלה, האם היא עובדת עם פרחי משי או פלסטיק או פרחים טריים ובכלל נסו להבין, מה אתם אוהבים ומה חשוב לכם.

ומה עושים אם פחות מתחברים? 

רבים מבעלי האולמות וגני האירועים, גם כאלה שעובדים עם 'מעצבת בית', מאפשרים בחירת מעצבת חיצונית, מתוך ההבנה שהחיבור בין הזוג למעצבת חשוב לא פחות מכל דבר אחר באירוע. ישנם מקומות שיידרשו, על הבאת מעצבת חיצונית, תשלום נוסף, או הוכחת קיום ביטוח מורחב וישנם גם מקומות שאוסרים על כך. אם הקונספט העיצובי של החתונה שלכם חשוב לכם ואתם לא מוכנים להתפשר, כדאי להעלות את נושא הכנסת 'מעצבת חיצונית', עוד לפני שחותמים על ההסכם מול האולם או גן האירועים. אגב, באירועי שטח, שמנוהלים על ידי מפיק/ה, חשוב לשאול את אותה שאלה: האם הם עובדים עם מעצבת קבועה או לא. 

המלצות רבותיי, המלצות!

זוכרים חתונה או אירוע אחר שהעיצוב בו היה בדיוק לטעמכם? בקשו מהחוגגים את פרטי הקשר של מי שעיצב שם. ואם אין כזה אירוע שזכור לכם, בקשו המלצות מחברים, קולגות בעבודה ובני משפחה. זכרו, שגם אם אתם פונים למעצבת שאינכם מכירים, חשוב לחפש עליה המלצות באתרי אינטרנט או לבקש ממנה המלצות וטלפונים של לקוחות מרוצים. זה הזמן לבקש גם תמונות של עיצובים שונים שהיא עשתה, לוודא את המקצועיות וההבנה בעולם האירועים והפרחים והיכולת לתרגם את החלומות שלכם לעיצוב האירוע. כשאתם מקבלים תמונות, שימו דגש על סגנון העיצוב ופחות על הצבעים, כי זה הרי עניין של טעם וניתן לשינוי בקלות. 

בחרתם מעצבת? זה הזמן לצלול פנימה!

קבעו פגישה עם המעצבת שבחרתם, וודאו שהאנרגיה בינכם טובה ושאתם מרגישים איתה בנוח. זכרו, שתכנון האירוע הוא משותף לכם ולה והאווירה צריכה להיות נעימה, משמחת ומאפשרת לשאול שאלות ולהתלבט בחופשיות, בוודאי לקראת 'עליית מפלס הלחץ' סמוך לאירוע.

העבירו למעצבת בפגישה תמונות להשראה מאירועים שאהבתם ו/או מפינטרסט, אפליקציה עם שפע מטורף. וודאו שהמעצבת מבינה מה חשוב לכם באירוע: פרחים טריים או לא, מהי הצבעוניות הרצויה וערכו פגישה במקום האירוע, כדי לקבל השראה עיצובית, לוודא ששום חלל ושום פרט לא יישכח ושהעיצוב שאתם רואים בעיני רוחכם, יתאים לגודל ולסגנון של מקום החגיגה.

רוב הזוגות מגיעים עם חלום לגבי איך שהם מדמיינים את האווירה, הצבעוניות וכו' וכל שנותר הוא לתכנן איך אלה יבואו לידי ביטוי בעיצוב החופה שלכם, השביל שמוביל אליה, כיסא הכלה (אם יהיה כזה), קבלת פנים, מרכזי השולחנות ועוד.  

עיצוב החופה

החופה היא מרכז האירוע, 'הנושא', החלק הכי חשוב בחתונה ולכן, כשמתכננים עיצוב לחופה, חשוב לבדוק האם ישנה חופה עומדת במקום, האם היא מגיעה עם בדים, האם זו חופה מסורתית (כזאת שהחברים מחזיקים) או אולי חופת גזיבו או יפנית או שאולי צריך לשכור מבנה חופה. 

את החופה אפשר לעצב בפרחים ובמגוון סגנונות וצבעים, הכל בהתאם לטעם ולתקציב שלכם. מעצבת מקצועית תדע להגשים החלומות שלכם ביחס לעיצוב החופה ולייעץ לכם מה הכי נכון לכם ולמקום בו אתם מתחתנים. אולי תרצו להוסיף וילון לד שינצנץ מאחוריכם בזמן החופה? אולי עששיות מיוחדות עם נרות שיוצבו לצד החופה? ומה עם השביל שמוביל אליה: האם יוצבו בו כסאות או ספסלים? האם תרצו להוסיף שטיח לבד לבן או שמא להשאיר את הדשא חשוף ולתת לשושבינות לפזר עלי כותרת בכניסה לחופה. את כל אלה תסגרו מול המעצבת כמובן.

כיסא כלה

כיסא כלה בחתונות של המגזר הדתי הוא אחת הפינות המרגשות ביותר באירוע. הכלה מתכנסת בו עם חברותיה או בנות משפחתה הקרובות לתפילה אחרונה לפני החופה, להרגעות, לצילומים, לחיבוק ולעצה. גם את כיסא הכלה ניתן לעצב והתמונות שתתקבלנה מאותם רגעים מרגשים, תצאנה נפלא.

קבלת פנים

גם את עמדת המארחת שממוקמת בכניסה לאירוע, ניתן לעצב.  אפשר להציב שלט מעוצב בפרחים בכניסה, להציב סידור פרחים גדול בעמדה, הכל בהתאם לרצונכם ולסגנון של אותה עמדה. עמדת המארחת וקבלת הפנים מהווים הצצה ורמז לעיצוב האירוע כולו ואם לאירוע יש קונספט מסוים, הוא יכול להתחיל כבר מעיצוב עמדת המארחת ושטח קבלת הפנים. 

ברוב גני האירועים ישנן פינות אלטרנטיביות בשטח קבלת הפנים, שולחנות בר עם שני כסאות לידם, ספות או פינות זולה עם שולחנות קטנים ואפשר גם בהם להניח בקבוקים עם פרחים ולייפות את האווירה. חשוב לזכור, שבאירוע חוץ, תתכנן רוח ולכן יש לשים דגש על כובד הכלים על מנת שלא ייפלו.

חלל האירוע

לאחר שהחופה מסתיימת, האורחים נכנסים לאולם או לחלל המרכזי של האירוע וגם כאן, השמים הם הגבול. יש מגוון סגנונות עיצוב שנקבעים בעיקר בהתאם לחלום ולתקציב של בעלי האירוע. יש כאלה שאוהבים סידורי פרחים גדולים ומרשימים ויש כאלה שיעדיפו זרים נמוכים והרבה נרות. אפשר לעצב בצמחי תבלין או עציצים פורחים שיחולקו כמתנה לאורחים בתום האירוע, לשלב 'שולחנות אבירים' מעוצבים עם ראנרים של פרחים ונרות ועוד. 

כמעצבת, אני אוהבת לשלב בין עיצובים, בהתאם לסגנון המקום, צורת השולחנות במקומות שונים בחלל האירוע, אבל הכל, כמובן, תלוי בכם.

לסיכום 

עיצוב אירוע הוא עולם ומלואו ואין עיצוב שדומה למשנהו. לכל זוג העדפות משלו, תקציב אישי ומה שחשוב באמת, הוא לבחור את איש או אשת המקצוע הנכונים, אלה שיגשימו לכם את החלום העיצובי וייתנו לכם שקט נפשי ואפס הפתעות לקראת וביום האירוע. 

כדאי וחשוב לסגור את כל התכנית העיצובית של האירוע שלכם בהסכם הזמנת עבודה כתוב ומסודר שבו יופיעו כל הפרטים שנקבעו לרבות המחיר ותנאי התשלום. במידה ובאירוע ישנו מפיק, חשוב לחבר בינו ובין מעצבת האירוע כדי שהם יוכלו לשתף פעולה ביניהם בצורה הטובה ביותר. בנוסף, רצוי למנות אחראי ביום האירוע מקרב החברים או בני המשפחה, אליו אפשר יהיה לפנות במהלך החתונה בכל מקרה של שאלה או בעיה מבלי להטריד אתכם. 

זכרו, האורחים מדברים אחרי האירוע על האוכל ועל האווירה שהיתה בו. עיצוב אירוע יכול לבנות אירוע או להפיל אותו. השקיעו בבחירת העיצוב הנכון עבורכם ואל תתפשרו. כך תבטיחו שידברו על האירוע שלכם, ישבחו אותו ואת הצילומים היפים ממנו תוכלו להראות, בעוד הרבה שנים, לנכדים בגאווה ועם חוויה נוסטלגית מדהימה.

אני מאחלת לכם שתבנו בית מאושר ותחיו חיי שיתוף ואהבה, בין אם החתונה שלכם תיערך בשטח, בגן אירועים, תהיה מעוצבת כך, או אחרת.

מזל טוב!