כמה בגדים חדשים יש לך בארון שעדיין תלויים עם הטיקט? בכמה בגדים השתמשת אולי פעם אחת?

הקניה לפעמים היא כל כך מפתה, הלחיצה על 'הוסף לסל הקניות' היא כל כך קלה ומהירה, יש בדיוק סייל מטורף שעוד רגע מסתיים, הנחה עם קוד קופון רק עד חצות, 2+1 חינם ועוד שלל טריקים שיווקיים שגורמים לנו לרכוש במהירות בלי להקדיש זמן לרכישה. אבל איך נקנה בגדים שאנחנו באמת צריכות וצריכים? 


קבלו את הטיפים שלי לקניה חכמה, כאלה שיבטיחו שהפריטים שלכם לא יעלו אבק בארון הבגדים ובאמת תשתמשו בהם:

1. לפני שיוצאים לשופינג בקניון יוצאים ל'שופינג בארון'

באופן אבסורדי, תרבות השפע יוצרת אצלנו דווקא תחושה של חוסר תמידי בתחומים רבים בחיים. בהתייחס לאופנה, כל שבוע יוצאת קולקציה חדשה שגורמת לנו להרגיש שהארון שלנו כבר לא מעודכן, אנחנו במרדף תמידי אחרי הטרנד הבא וכל הזמן רוצים יותר. 

ל'יותר' הזה אין סוף והוא רק יוצר תסכול.

כשהתחושה הזו 'תוקפת' אתכם, תשאלו את עצמכם האם אתם באמת צריכים את ה'יותר' הזה, האם זה מה שיעשה אתכם מאושרים? כי הרי תמיד יגיע ה'יותר' הבא. 

אם אחרי ששאלתם את עצמכם את השאלה הזו והבנת שאכן 'אין לכם מה ללבוש' ושהצורך הוא אמיתי, צאו קודם כל ל'שופינג' בארון הבגדים שלכם. הרבה פעמים הפתרון הוא בפנים ולא בחוץ. יש כל כך הרבה אוצרות בארון שלכם שרק מחכים להתגלות אם רק תאווררו ותדייקו אותו.

נסו ליצור שילובים חדשים מהבגדים שכבר יש לכם בארון דבר שיגרום לכם להיזכר כמה באמת יש לכם. 

במקרה של בגדים, פחות זה לגמרי יותר. כמות הבגדים בארון אינה המהות אלא כמות השילובים שניתן לייצר מהבגדים שיש לנו בארון.

2. 5 שאלות שחשוב לשאול:

אם החלטתם שהגיע הזמן להתחדש בבגד חדש, עצרו רגע לפני שאתם מתפתים וקונים אותו, הקדישו לבגד זמן ושאלו את 5 השאלות הבאות: 

1. האם הבגד ישמש אותי? האם הוא מתאים לשגרה שלי? ליום יום שלי? לצרכים האמיתיים שלי? לאורח החיים שלי? 

אין שום טעם לקנות את הבגדים הכי יפים אם בסוף הם יתפסו מקום בארון, בשביל ש'יום אחד' (אולי) נלבש אותם.

2. האם הבגד ורסטילי? האם משתלב בשילובים שונים? בלוקים שונים? ליום יום ולערב? לרוב עונות השנה? האם משתלב עם שאר הבגדים שיש לי בארון?

3. האם הבגד מחמיא לי? האם הוא מחמיא למבנה גופי? 

קנייה של בגד רק בגלל שהוא 'הדבר הכי חם עכשיו', בלי לבדוק אם הוא מחמיא לנו, יבטיח שהוא יצטרף לערימת הבגדים שסופם לשכב בארון ולהעלות אבק. יש כל כך הרבה בגדים שכן מחמיאים לי, אז מדוע לקנות דווקא אותו?

4. האם הבגד שונה ממה שיש לי או שאולי כבר יש לי משהו דומה בארון? 

לכולנו יש נטייה לקנות את מה שיש לנו כבר בארון וזה חבל! הרי זה נראה בדיוק אותו דבר, גורם לנו להשתעמם ומביא אותנו לתחושה שוב ש'אין לנו מה ללבוש' למרות שהארון מפוצץ בבגדים.

5. האם הבגד ישמח אותי? האם אחרי שאחזור הביתה עם הפריט, אחרי שכל הדופמין שמופרש בי כרגע יירד, הוא עדיין ירגש אותי?

ואם הקניות נערכות באונליין, רגע לפני הלחיצה על כפתור 'אישור הזמנה', דמיינו את הפריט מגיע הביתה עם שליח בלי כל האאוטפיט שיש על הדוגמנית, אלא רק את המוצר הבודד שאותו אתם עומדים לקנות. האם ככה, לבד, בלי כל התפאורה מסביב, האם הוא ישמח אותי בארון? 

ואם יש ספק, אין ספק - לא קונים! גם כך, ארונות הבגדים של כולנו מלאים בבגדים ואת רובם אנחנו לא לובשים אז לפחות שנכניס הביתה רק בגדים שישמשו אותנו וישמחו אותנו. בסטטיסטיקה גסה, אנחנו משתמשים בכעשרים אחוזים מהבגדים שיש לנו בארון, אז לפחות שנכניס רק בגדים שבאמת נשתמש בהם.

3. ומה עושים אחרי הקניה? קודם כל תתחדשו ועכשיו - תשתמשו!

אחרי קניה של בגד חדש, אני ממליצה בחום להתנסות בו כמה שיותר מהר. אחרי שאני רוכשת בגד חדש, אני לובשת אותו כבר למחרת (או לפחות באותו שבוע) כדי שבאמת אשתמש בו, שהוא ייכנס לריטואל השילובים שלי ולשגרת הלבוש שלי. ברגע שאנחנו לובשים את הפריט החדש, הוא נכנס לזיכרון שלנו וזה מגדיל את הסיכויים שאכן נשתמש בו. פריט חדש שהופך לפריט שאנחנו 'חורשים עליו' ומשתלב לנו בשילובים רבים, מצטרף לפריטים הכי חשובים ומשמחים שיש לנו בארון. הפריטים בעלי הערך הרב ביותר, עם התמורה הגבוהה ביותר להשקעה הכספית שלנו בהם.

 

אז רגע לפני שאתם מתפתים וקונים עוד פריט לבוש חדש  - קחו שקיות קניות ומצב רוח טוב וצאו לשופינג בארון הבגדים שלכם. יכול מאוד להיות שאחרי הסיור בו, הצורך שלכם 'לקנות בחוץ', תתפוגג.

מלתחה מדויקת עושה טוב גם לכיס שלנו וגם לכדור הארץ, אז אמרו מהיום: 'ללבוש יותר, לקנות פחות'!