אתם קמים בבוקר, פותחים את הארון ומרגישים שאין לכם מה ללבוש? אם כן, אתן ואתם לא לבד. רובנו מרגישים כך למרות שהארון שלנו מפוצץ בבגדים. למה זה קורה ואיך פותרים את זה?

רגע לפני שאתם יוצאים לעוד מסע שופינג, בואו נלמד איך לבנות ארון שיעבוד בשבילנו. כזה שיהיה תואם לאורח החיים שלנו ויאפשר לנו מגוון רחב של שילובים.

לדעת מה באמת אנחנו צריכים

אם נפתח את רוב ארונות הבגדים, נגלה שהם מורכבים מהרבה מאוד פריטים: ג'ינסים, טישרטים, בגדי ספורט, פיג'מות, בגדי בית, בגדי ערב ליציאה ובגדי עבודה. אם ננבור בארון, בהחלט ייתכן שנגלה שתמהיל הבגדים שלנו כלל לא מתאים לאורח החיים שאנחנו מנהלים. למשל אדם שעושה מעט פעילות גופנית, אין באמת צורך בהמון בגדי ספורט ובאופן דומה, אם אנחנו לא בליינים שיוצאים כמה ערבים בשבוע, ייתכן ועדיף שנפחית את כמות בגדי הערב ונשאיר יותר מקום בארון לבגדים שיתאימו לעבודה וליומיום. 

הטיפ החשוב הראשון הוא לבדוק את הצרכים ואת אורח החיים שלכם ובהתאם להם, לבנות את תמהיל הארון שלכם. 

כמה מהבגדים שיש לנו בארון בשימוש בכלל?

ידעתם שעל פי הערכה סטטיסטית גסה, אנחנו משתמשים רק ב-20% מהבגדים שיש לנו בארון? נתון מדהים לא? לכל אחד ואחת מאתנו יש בגדים רבים בארון שכלל אינם בשימוש. חלקם אפילו חדשים לגמרי ועדיין עם התוויות, דבר שמקשה עלינו להיפרד מהם. בארונות הבגדים של כולנו יש בגדים שאינם במידה שלנו ואנחנו שומרים אותם, לפעמים שנים, מתוך מחשבה שהם אולי ישובו ויתאימו לנו בעוד אי אלו שנים, כשנרזה או אם נשמין. 
ארון שכולל הרבה פריטים שאינם בשימוש הוא לא ארון שמשרת אותנו, אלא להיפך: עומס הבגדים הבלתי רלוונטיים רק מגדיל את התחושה ש״אין לנו מה ללבוש״ ומייצר תסכול. 

לכן, הטיפ השני החשוב הוא להשאיר בארון רק את הבגדים שמשמשים אתכם.  

מתחילים לסנן ולמיין 

ההמלצה שלי היא לעבור על כל הפריטים בארון ולהוציא ממנו את כל הפריטים שאינם משרתים אותנו. את הסינון אני ממליצה לערוך לפי הפרמטרים הבאים:

1. לא מתאים לאורח החיים – אם יש פריטים שלא מתאימים לאורח החיים שלכם או שיש לכם כמות גדולה מדי של בגדים מאותו הסגנון שחוזרים על עצמם, השאירו בארון רק את הפריטים שאכן תשתמשו בהם, הטובים והאהובים ביותר.

2. לא בשימוש – פריטים שלא נלבשו תקופה ארוכה ככל הנראה לא משרתים אותנו ועוד והגיע זמנם לצאת מהארון. אם יש לכם פריט עם ערך סנטימנטלי עבורכם, שימרו אותו, אבל עשו זאת מחוץ לארון, במקום שלא יתפוס שטח נדל"ן יקר.

3. לא משמח – הוציאו מהארון פריטים שאינם משמחים אתכם, כאלה שגורמים לכם להרגיש לא טוב.

4. לא יושב טוב/ לא מחמיא – הוציאו מהארון פריטים שפחות מחמיאים למבנה הגוף שלכם ושמסיבה זו בדיוק אינכם משתמשים בהם.

5. לא במידה – פריטים שאינם במידה המתאימה לכם (קטנים או גדולים) תופסים מקום בארון ומביאים אותנו לשפוט את עצמנו שלא לצורך ולכן גם מהם מומלץ להיפרד. אם קשה לכם להיפרד, ארזו אותם בשקית ושימו במחסן או בחדר אחר.

6. הבד לא נראה טוב – פריטים שהתיישנו, התבלו ו״עשו את שלהם״, זה הזמן להודות להם על מה שהיו עבורנו ולהיפרד באהבה.

7. לא משקף את מה שאנחנו רוצים לשדר – כל אחד מאתנו שואף לשדר ערכים שונים והלבוש הוא אחד האמצעים לעשות זאת. אם הבגדים אינם משקפים את מה שאתם רוצה לשדר, אז אין להם מקום בארון שלכם.

ועכשיו - מסדרים

העומס שנוצר בארון מבגדים שאינם רלוונטיים, לא מאפשר לנו לראות את מה שכן רלוונטי וכך נוצרת התחושה שאין לנו מה ללבוש. כך יוצא שאנחנו חוזרים ולובשים את אותם פריטים שנגישים לנו שוב ושוב. בדיוק מהסיבה הזו, לאחר שמיינו את הארון והשארנו רק את הפריטים שרלוונטיים עבורנו, עלינו לסדר את הפריטים בצורה נגישה ונוחה. 

הנה כמה טיפים לסידור הארון בצורה מיטבית:

  • אין טעם לסדר את הבגדים בשתי שורות כי כך לעולם לא נראה את הבגדים המתחבאים בשורה האחורית ולכן גם לא נלבש אותם. המלצתי היא לסדר את הארון לפי קטגוריות באופן נגיש: חולצות, מכנסיים, שמלות, חצאיות ובתוך כל קטגוריה לסדר לפי צבעים כדי שגם יחסוך זמן וגם יקל על הבחירה.
  • את הפיג'מות ואת בגדי הספורט אני ממליצה לאחסן  במגירה נפרדת או במקום פחות אסטרטגי בארון, כי את הבגדים הללו תמיד נחפש כשנזדקק לכם ונוכל להגיע אליהם בכל מקום שבו יהיו.
  • רגע לפני היציאה לעוד מסע שופינג ובכדי להימנע ממצב שבו תקנו בגדים דומים לאלה שכבר יש לכם או בגדים שאתם פחות צריכים, צאו למסע שופינג אחר - שופינג בארון הבגדים שלכם. 
    בתום המסע הזה, יכול מאוד להיות שתגלו שיש לכם הרבה מאוד אוצרות בארון, כאלה שרק מחכים להתגלות ולהילבש.
  • ‘פחות זה לגמרי יותר’. כמות הבגדים בארון אינה המשתנה המהותי. מה שחשוב הוא כמות השילובים שניתן לייצר מהבגדים שיש לנו בארון. ארון שעובד בשבילכם הוא ארון שכל מה שיש בו הוא שמיש ונגיש, ארון שהפריטים שבו משתלבים זה עם זה ומאפשרים לכם ליצור שילובים רבים, כיפיים ומסוגננים. 

מלתחה חכמה היא מלתחה שמתאימה לכם, כזו שמותאמת לאורח החיים שלכם, למבנה הגוף, למידה ושגורמת לכם לשמחה ומשקפת את מי שאתם. אז למה אתם מחכים? רוצו לדייק את ארון הבגדים שלכם.