בתור בני אדם, אנו מבלים חלק ניכר מזמננו בעבודה. העבודה היא מרכיב משמעותי בחיינו ומשפיעה רבות על בריאותנו הפיזית והנפשית. לכן, חשוב שהאווירה במקום העבודה תהיה חיובית וממריצה ככל האפשר.

אחד האמצעים הטובים ביותר ליצירת אווירה נעימה ותומכת בעבודה הוא עידוד הצחוק וההומור בין העובדים. מחקרים רבים הראו, שצחוק משפר משמעותית את איכות החיים בעבודה ותורם לבריאותם הנפשית והפיזית של העובדים.

ראשית, הצחוק מוריד מתחים ולחצים הנלווים כמעט תמיד לשגרת העבודה. הוא מסייע לעובדים להתמודד טוב יותר עם לחצים, עומסי עבודה, יעדים דוחקים ועימותים בין-אישיים. הצחוק גורם להרפיה של השרירים, להאטת קצב הלב ולירידה בלחץ הדם. מה שנקרא: הצחוק משחרר ואנחנו משתחררים.

כשאנחנו במצב הזה נעים, הרבה יותר, להיות בסביבתנו ואנחנו יותר יצירתיים ונינוחים.

בנוסף, צחוק משפר את מצב הרוח. הוא גורם להפרשת הורמונים כמו האנדורפין, הסרוטנין, האוקסטיטוצין והדופמין- כל הורמוני השמחה. כמו כן, הוא משחרר נוירוטרנסמיטרים הקשורים לתחושת אושר וסיפוק. עובדים שצוחקים הרבה מדווחים על אופטימיות רבה יותר ועל שביעות רצון מעבודתם.

הידעת?!

כשאנחנו צוחקים, המוח לא מסוגל לחשוב, כי הוא עסוק בלשחרר את הורמוני השמחה, אז אם אינך רוצה לחשוב, זה הזמן לצחוק.

חשוב לציין, שבמקום עבודה יש לא פעם ‘דד ליין’, דרישות, מתח ודרישה לספק תוצאות ואם נכניס לשגרת העבודה סדנת יוגה צחוק פעם בשבוע או פעם בשבועיים, האפקטיביות בעבודה ומערכות היחסים בין העובדים לבין ההנהלה ובינם לבין עצמם ישתפרו פלאים.

פרט ליתרונות שצוינו מעלה, לצחוק ישנה השפעה חיובית על יצירתיות ועל פתרון בעיות. הוא מאפשר חשיבה ‘מחוץ לקופסה’ ויכולת טובה יותר למצוא פתרונות יצירתיים לאתגרים. יכולת זו חשוב במיוחד בסביבת עבודה תחרותית הדורשת חדשנות מתמדת.

בנוסף, צחוק מחזק את הקשרים החברתיים בין העובדים ואת תחושת השייכות שלהם לארגון. כאשר אנשים צוחקים ביחד הם נוטים לפתח קרבה ואמון הדדי. כך נוצר גיבוש חברתי בעבודה התורם למוטיבציה, לנאמנות לארגון ולרצון לשתף פעולה.

סדנת יוגה צחוק שנערכת במסגרת העבודה מאפשרת, באמצעות השחרור, גם להתקרב זה לזו מבחינה חברתית, ליצור מערכת יחסים טובה יותר בין העובדים, היא נותנת נושאים לצחוק עליהם במהלך השבוע ולמעשה, היא יוצרת קשר מיוחד בין העובדים ומקטינה תחושה של זרות ומרחק.

יתרה מזאת, הצחוק משפר אף ביצועים עסקיים. מחקרים הראו שצוותים שצוחקים ונהנים יחד זוכים לביצועים גבוהים יותר מאשר צוותים רציניים. האווירה החיובית מובילה ליעילות ופרודוקטיביות גדולים יותר.

לאור כל היתרונות הללו, חשוב מאוד שחברות וארגונים יאמצו מדיניות המעודדת הומור וצחוק בקרב העובדים. ניתן לקדם זאת בדרכים שונות: עריכת אירועי גיבוש כיפיים, תליית פתקי הומור וקריקטורות מצחיקות, ימי כיף ובידור לעובדים וסדנאות צחוק. חשוב לדעת, שגם בסדנאות הצחוק ישנן אפשרויות רבות: סדנת גיבוש, סדנה קלאסית, סדנה משולבת עם מוסיקה ואביזרים, סדנת העצמה עם קלפי עבודה, סדנה עם משחקים היתוליים היוצרים בונדינג ועוד. כמות הרעיונות לסדנאות לעובדים היא אינסופית וכל סדנה נבנית בהתאמה אישית בהתאם לצרכי החברה, כמות העובדים, המטרה לשמה מביאים את הסדנה, כך שתמיד יוצאים עם תחושת ‘וואו’ וחשק לעוד.

צחוק בריא ומתמשך בעבודה הוא מפתח להצלחה ארגונית מבחינה עסקית ואנושית גם יחד. הוא הופך את מקום העבודה לסביבה מהנה ותומכת יותר עבור העובדים, מה שמשפר את ביצועיהם, את מחויבותם לארגון ואת איכות חייהם בכלל. כדאי לכל חברה לאמץ את תרבות הצחוק כחלק בלתי נפרד משגרת היום-יום בעבודה.

מחקרים הוכיחו מזמן שהצחוק בריא לבריאות, כך שאם אנחנו רוצים להשתמש בכלי הנפלא הזה שקיבלנו ביום היוולדנו, והחיים גרמו לנו לשכוח להשתמש בו, זה הזמן להזמין סדנאות יוגה צחוק. בסדנאות נזכר כיצד להפעיל את מנגנון הצחוק מהבטן דרך הסרעפת אל בית החזה והחוצה מהגרון.

הצחוק הוא כלי נפלא לריפוי, מאחר והוא עוזר לנו לשחרר את כל הכעסים, התסכולים, העצבים שכלואים לנו בבטן וגורמים למחלות ובאמצעותו אנו מוציאים הכל החוצה. על ידי הנשימות אנחנו מרגיעים את דופק הלב, מאזנים את עצמנו ומגדילים את כמות החמצן בכל תא ותא בגוף בכ- 25%, דבר שעוזר לנו בצורה הכי טבעית לנקות את פנים הגוף, להגדיל את יכולת קיבולת האוויר בבית החזה, להתרכז, להתמקד ולהירגע.

אחד מיתרונותיו הגדולים של סדנאות ה'יוגה צחוק' הוא השימוש בתרגילים פשוטים וקלילים המאפשרים לנו לאמץ אותם לחיי היום יום שלנו, גם בחיים הפרטיים ולא רק במשרד.

אז למה אתם מחכים? בואו נגדיל ביחד את האושר הפנימי שלנו ושל העובדות והעובדים שלנו.