כשאתם שומעים את צמד המילים ‘שינוי קריירה’ – מה עובר לכם בראש?

אני מאמינה שעוברות לכם מחשבות כמו:

‘איזה פחד לעשות עכשיו שינוי', מאיפה מתחילים בכלל?’

'עזבו הגשמה, אני אשאר בתפקיד שלי עד הפנסיה'

‘מי אמר שחייבים לעשות שינוי? מה שבחרתי זה מה יש’

'ומה יקרה אם הבחירה שלי לא תהיה טובה?'

והרגשות מה איתן? 

פחדים. חרדות. חששות משינוי המצב הפיננסי. המצב הזוגי/משפחתי. סטטוס חברתי ועוד. רק אלה מכניסים לסטרס מטורף. מאידך, יש את הקולות של ‘אוף אני לא סובל את העבודה שלי, את הבוס ואת החברה’. ‘נמאס לי לקום לעבודה שבה אני לא עושה את מה שאני אוהב’.

כן. זה לא נגמר. 

עד ש..

עד שאתם אומרים ‘די, מספיק. אני לא יכול יותר ומוכן לקחת את המושכות אלי. עכשיו אני הולך לנקוט פעולה’. 

אני רוצה לשתף אתכם מהניסיון שלי בעולם הקריירה כדי להראות לכם שאני ממש מבינה את המקום הזה. 
אני בעצמי עברתי בין 7 תחומים! אתם יכולים לתאר לעצמכם, שאני מגיעה בכל פעם לראיון עבודה ונשאלת מה הקשר בין הוראה לניהול מכירות? את גם עצמאית וגם שכירה? מה יקרה בעוד חצי שנה? תרצי לעזוב אותנו? אנחנו מחפשים מישהי לטווח ארוך. 

התחושה ש'זה לא טוב' שיש הרבה מעברים בקורות החיים שמראים לכאורה על 'חוסר יציבות' מתסכלת, אבל מה עם הכישורים והיכולות המגוונות שלי? מה עם הצרכים והערכים שלי? לאלה אין מקום? 
הבנתם. פשוט זה לא, אבל כמובן אפשרי. 

איפה מתחילים?

קודם כל נושמים. מתחילים לשנות את הסיפור הפנימי. מציבים מטרה מוגדרת: להכיר את עצמי היטב כולל את ההיסטוריה האישית והבחירות שעשיתי עד היום. מבררים במדויק מהן החוזקות, היכולות, הכישורים, הניסיון והמשאבים שיש ברשותי. 

מתמודדים עם התכונות שמעכבות אותנו (סוד קטן: זה לא רק בקריירה) ואז מתחילים לבנות אסטרטגיה שמתאימה לנו באמת (לא לבן הזוג, לאמא או לחברה שבה אני חי אלא לי).

לאחר מכן בונים אבני דרך כדי להגיע למימוש מלא ולשם כך יוצרים תכנית פעולה ויוצאים לדרך עם כל האנרגיה והמוטיבציה שיש בנו.

אפשר לעשות את זה לבד אך פעמים רבות, אנחנו זקוקים לאיש מקצוע שישאל אותנו את השאלות הנכונות, יעצים אותנו ויראה לנו את המשאבים שלנו כמו שהם. 

אשתף אתכם בסיפורים מתוך חדר האימונים

בתקופת הקורונה הגיע אלי איתמר, בחור בסביבות גיל 40 שעסק במכירת רהיטים והרגיש שעמום וחוסר מימוש. איתמר הרוויח שכר נמוך והיה חסר אנרגיות. הוא היה טוב מאוד עם אנשים, אהב למכור אבל לא הצליח לצאת מהתפקיד אליו נכנס. הוא רצה למכור רכבים וסיפר לי שזה מה שמעורר אצלו התשוקה. בתהליך אימוני הוא דייק את החוזקות שלו ואת האמונה בעצמו, החל לשלוח קורות חיים מתאימים, קיבל זימונים לראיונות והתקבל. איתמר נכנס לתפקיד בתחום הרכב והיום, הוא ממלא תפקיד מתקדם יותר בתחום בחברה גדולה. בנוסף, הוא חש סיפוק רב מהעבודה שלו ומרוויח כפי שמגיע לו.

לפני שנה יצרה איתי קשר נעמה, אישה צעירה, ביישנית, חסרת ביטחון עצמי וסגורה מעט. נעמה גרה אצל ההורים ועבדה כמזכירה במשרד רואה חשבון. היא השתוקקה למצוא את מסלול הקריירה שלה והיות והייתה כבר בת 30, ‘ילדה גדולה’ לדבריה, הרגישה שהצורך למצוא את המקום הנכון לה די דחוף.

התחלנו בתהליך ונעמה התמסרה באהבה למשימות שקיבלה, למרות שהן היו לעיתים מאתגרות עבורה. נעמה הגיע ב'ראש פתוח', העלתה אפשרויות תעסוקה שעניינו אותה, בדקה, קראה, תיחקרה אנשים שעוסקים בתחומים הרלוונטיים ובסופו של דבר החליטה ללמוד עיצוב גרפי. בתחום זה היא הרגישה שהיא תוכל לממש את הערכים שלה כמו: יצירתיות, עצמאות, עזרה לאחרים, אסתטיקה ויופי, הנאה ועוד.

למרות החששות, היא החליטה ללכת על זה והיום היא לומדת, עברה דירה ואף שינתה את הסטטוס הזוגי שלה, דבר שהיא כה ייחלה לו. 
היא לגמרי במסלול להגשמה האישית שלה. 

אז איפה אתם היום? מרגישים שאתם בעשייה מדויקת עבורכם בשמחה?

אם לא, אשמח לעזור לכם עם כל הלב והנשמה.