הביטחון העצמי שלנו הוא אלמנט חשוב בחיינו; הוא מסייע לנו לנתב את הדרך ואת מסלול החיים. ביטחון עצמי יגרום לנו להיות בהגשמה, לחיות בתחושת שלמות ושבעי רצון מהחיים. ביטחון עצמי מהווה את היסוד החשוב ביותר שנותן לנו כוח ויכולת להתמודד עם אתגרים ועם מצבים מורכבים שאנו עשויים להיתקל בהם במהלך החיים ולכן, אני רוצה לשתף אתכם ב- 10 דרכים פשוטות ויעילות לשדרוג האמונה העצמית ולשיפור הביטחון העצמי. 

שנתחיל?

1. הכרה בהישגים קטנים

נהלו יומן של הישגים והצלחות יומי, רשמו בו גם את ההצלחות הקטנות שהיו לכם. כולנו נוטים להתעלם מהצלחות והישגים אלה, אבל יש בהם כוח אדיר להבנה והכרה ביכולות שלנו.

2. שקיפות ותכנון

הציבו יעדים ותכננו את הדרך שלכם להגשמתם.  ככל שיש לכם תחושה טובה יותר ושליטה בדרך, כך גם הביטחון העצמי שלכם יעלה.

3. אופטימיות וחשיבה חיובית 

שנו את הדרך בה אתם מסתכלים על הדברים. בחרו למצוא נקודת טוב אחת, בכל אירוע שהרגש הראשוני שהוא מעלה בכם הוא שלילי. ככל שתנסו ותתנסו בכך יותר, כך תצליחו לראות את זה מהר יותר וכתוצאה מכך, תוכלו לחוות יותר רגשות חיובים ביחס לאירועים ובעיקר לזהות הזדמנויות חדשות שנמצאות ממש מולכם.

4. פעילות גופנית 

תרגול קבוע של פעילות גופנית משפר את האמונה העצמית. פעילות גופנית מביאה איתה יעדים ומטרות, אמנם מסוג אחר, אבל בדרך היא מאמנת לעשות זאת בכל תחום אחר בחיים. בנוסף, פעילות גופנית משפרת את ה- wellbeing ואת תחושת המסוגלות. 

5. התמקדות ביכולת שלכם 

מצאו את הדבר הזה שאתם יודעים לעשות ב- 0 מאמץ ובדקו איך הוא יכול לעזור לכם בשיפור היכולת האישית במגוון תחומים אחרים.  

6. פיתוח יחסים חיוביים 

מערכות יחסים חיוביות עם אנשים תורמות לשיפור הביטחון העצמי משום שסביבה תומכת וטובה, היא מנוע לצמיחה אישית ולמעגל תמיכה לעבר השגת המטרות. סביבה תומכת גם תראה לכם את המקומות הטובים והחזקים שלכם, גם אם אתם פספסתם אותם.

7. התמקדות בתודה 

כשאתם ממוקדים בהוקרת תודה אתם לומדים לראות, שלדרך יש את ההצלחות שלה. המיקוד הוא לא רק בתוצאה הסופית אלא גם בתהליכים ובשלבים הקטנים שעשיתם בדרך אל התוצאה.

8. מעורבות דינמית

מעורבות דינמית עניינה השקפת עולם של פעולה ומציאת פתרון לאתגרים. כשאתם מאפשרים לעצמכם לקחת חלק בחוויות חדשות בעולם שאתם מחוברים אליו ממילא, אתם מתקדמים מעבר לגבול אזור הנוחות שלכם. כך, אם למשל אתם אוהבים לקרוא, אתם יכולים להצטרף למועדון קריאה, אם אתם אוהבים לרוץ, אתם יכולים להצטרף לקבוצת רצים וכיו"ב. כך אתם למעשה פותחים את עצמכם להרחבת תחום הידע שלכם באופן שיוביל וישפר את הביטחון העצמי שלכם.

9. שליטה על השפה הפנימית 

התמקדו בדברים שאתם אומרים לעצמכם. שפה פנימית חיובית ובונה יכולה לחזק את הביטחון העצמי. הימנעו מלדבר לעצמכם באופן שיפוטי או בשלילה. דברו אל עצמכם בחמלה ובאהבה והשתדלו להפוך דברים לחיוביים יותר.

10. זמן לעצמכם

הקצו זמן ביומכם לפעילויות שאתם אוהבים ושמעניקות לכם הנאה. זמן עם עצמנו הוא המפתח למערכת יחסים טובה שלנו עם עצמנו ויעזור למקד אותנו בצרכים האישיים. כשאתם מאפשרים לעצמכם להיות – זה מעיד על בטחון עצמי.

לסיכום 

ביטחון עצמי הוא כוח שמשפיע על כל יום בחיינו. לכן, השקפת עולם חיובית ותכנון חכם, התמקדות בהישגים קטנים כגדולים והוקרת הדרך יכולים לחזק אותו בצורה משמעותית. 

כל דבר הוא התחלה וגם את את או אתה מתחברים רק לכמה מהדברים שכתובים מעלה, זה מעולה!  יישמו אותם כבר עכשיו וצאו לדרך. אני ממליצה לכם להמשיך לחקור ולמצוא טכניקות נוספות שעשויות להתאים לכם ובעיקר לא להישאר באזור הנוחות, שכן התפתחות אישית תקנה יכולת אמיצה יותר ותבטיח לכם התקדמות בכל תחום שתבחרו.

זכרו: כל יום הוא הזדמנות חדשה לשפר את האמונה בעצמכם.