המוח הוא איבר מדהים בתפארתו ויש בו פוטנציאל עצום, הרבה יותר ממש שאנחנו יודעים ומדמיינים. אבל האם אנחנו מנצלים את מלוא הפוטנציאל? האם המוח שלנו פורץ גבולות? לא בטוח. לפני שנבין מהי המשמעות של 'ניצול מלוא הפוטנציאל', בואו ננפץ כמה מיתוסים שקיימים היום לגבי המוח.

מיתוס 1: אנחנו משתמשים רק ב10% מהמוח שלנו

ב-1907 טען הפסיכולוג המפורסם וויליאם ג'יימס, ש'אנחנו עושים שימוש רק בחלק קטן של המשאבים המחשבתיים והפיזיים האפשריים שלנו'.  כלומר, שהאדם הממוצע משתמש רק בכעשרה אחוזים מהקיבולת השכלית שלו. סריקות והדמיות תהודה מגנטיות פונקציונלית, ו- MRI מגלות לנו שזה ממש לא כך וכי רוב המוח שלנו נמצא בשימוש, אפילו במהלך משימות פשוטות ביותר!

מיתוס 2: המוח שלנו מחולק ל'מוח ימין' ול'מוח שמאל' וככל שאנו מפתחים צד אחד, זה מגדיר את הכישורים והיכולות שלנו כבני אדם

מחקרים שנעשו לאחרונה הראו, כי החלוקה הזו, שהיתה מקובלת במשך עשרות שנים, אינה נכונה וכי אין דומיננטיות של צד אחד של המוח. במקום זה, קיימת פעילות של שני צדי המוח ולמעשה, אנחנו משתמשים במלוא המוח. עוד מראים המחקרים, כי ככל שאנחנו מתרגלים יותר שימוש מלא במוח (למשל בזמן מדיטציה), אנחנו יכולים להשתמש בו ל'משיכת מציאות' (לטוב או לרע) וליכולות טלפתיות.

נשמע מופרך?

בשנות ה-30 נעשה ניסוי ע"י ג'וזף באנקס ריין, בוטנאי באוניברסיטת דיוק, אשר הוכיח יכולת טלפתית מובנת אצל כל הנבדקים (הנבדקים קיבלו קלף והצליחו לנחש נכונה את הצורה המודפסת על גבו) וגם ה-CIA, העסיקו אנשים עם יכולות תקשור וטלפתיה כבר בזמן המלחמה הקרה, כך שההבנה שהמוח שלנו מסוגל להפיק הרבה יותר ממה שאנו מודעים אליו היום, ידועה לפחות מהמאה הקודמת.

 

ממצאים מעניינים של חוקרי מוח: מחשבות יוצרות הדים מגנטיים ותדרים מדידים שמאפשרים לנו להשפיע על המציאות שלנו

ישנם חוקרים רבים שהקדישו את חייהם לחקר המוח. ד"ר ג'ו דיספנזה, שחקר במשך שנים את אופן פעולת המוח האנושי, כיצד הוא מעבד מידע ומדוע הוא חוזר על דפוסי מחשבה והתנהגות מדור לדור, מציג בספרו שורת הסברים מדעיים על האופן שבו השתנה המוח האנושי במטרה להשיג תוצאות מועילות לבריאות ולחיים שלנו. ד"ר דיספנזה הראה, איך בעזרת פעולות מודעות ניתן לחווט את המוח האנושי לחשיבה אחרת, לשימוש אחר ולמימוש מלוא הפוטנציאל הטמון בו.

ד"ר טארה סווארט, פסיכיאטרית, חוקרת מדעי המוח ומרצה בכירה ב-MIT, חשפה את המדע המפתיע שתומך ב'חוק המשיכה', השיטה שהפכה למקובלת מאז ה"סוד". על פי שיטה זו, בני האדם יכולים לשלוט בגורלם אך ורק באמצעות שינוי המחשבה! ד"ר סווארט מציעה בספרה מדריך פרקטי לעבודה עצמית על המוח. היא מסתמכת על פריצות הדרך המעודכנות ביותר בחקר המוח ובפסיכולוגיה התנהגותית ומראה, שלכל אחד ואחת מאיתנו ישנו הכוח לנהל את החיים שאנחנו רוצים בהיבט של בריאות, אושר, עושר ואהבה. 
 

איך? 

על ידי היכולת שלנו לחשוב, להרגיש ולפעול. כלומר, על ידי המוח! כולנו יכולים לבטל את 'הטייס האוטומטי' ולחווט מחדש את מסלולי המוח, כדי להגשים את הפוטנציאל המלא שלנו. מדהים לא?
כשאנו מבינים שהכל בעולם הוא מבוסס אנרגיה, גם המחשבות והפעולות שלנו, אנו מניחים את הבסיס שלנ לחיים מודעים ובשימוש אפקטיבי יותר של המוח שלנו.

איך קשורה החשיבה החיובית למימוש פוטנציאל המח שלנו?

ישנן דרכים רבות למקסם את מלוא פוטנציאל המוח שלנו ובמאמר זה אתמקד בדרך אחת שבעיני היא החשובה ביותר: חשיבה חיובית.

חשיבה חיובית היא לא רק נעימה ומקובלת יותר, אלא היא גם זו שמאפשרת לנו לשמור על גוף בריא ועל היכולת לשנות את המציאות רק בעזרת המחשבות כלומר, בעזרת המוח. 
אני יודעת שלחלקנו זה נשמע בלתי אפשרי, אבל אני יכולה להעיד על כך שאני מתרגלת חשיבה חיובית שנים ותודות לכך, חיה חיים מדויקים ומלאים בדיוק במה שאני צריכה.
החשיבה החיובית מאפשרת לי לחיות ברווחה כלכלית, בזוגיות טובה, הורות טובה, וליהנות יום יום מהחיים. אין דבר חיצוני שיכול לערער אותי כי אני חיה בסביבה חיובית וחזקה. 

מהי 'חשיבה חיובית'?

הדרך הקלה ביותר להסביר מהי 'חשיבה חיובית', היא באמצעות שימוש במושג ההפוך: חשיבה שלילית. 

לצערי, רב בני האדם חושבים בצורה שלילית, בעיקר כלפי עצמם. הם מדברים אל עצמם בביקורתיות ומשמשים כמבקרים הכי קשוחים של עצמם. מונולוגים פנימיים לא בריאים הם האויב הגדול ביותר שלנו וביננו, מי לא מדבר לעצמו בצורה שלילית וביקורתית? 

כמה פעמים אמרת לעצמך "אני כל כך שמנה", "אני נראית רע", "אני לא אצליח לעולם" ועוד ועוד. 

הדיאלוגים השליליים האלה, שידועים כ"אמונות מגבילות", פוגעים ביכולת שלנו לנצל את מלוא פוטנציאל המוח ומעבר לכך, הם רעילים ממש. מחקרים שנעשו תוך ביצוע בדיקות דם לאנשים בזמן התקפי זעם הראו, שכאשר אנחנו כועסים, מתלוננים, רבים, מרגישים מותקפים או תוקפים בעצמם, רמות הרעל בדם עולות. מדהים לא?! 

כשאנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו לא יכולים לעשות משהו, בין אם זה נכון או לא, אנחנו מזלזלים בעצמנו, מורידים את היכולות שלנו ומבזבזים אנרגיה נפשית יקרת ערך. ברגע שנדע לשים קץ לדיאלוגים הרעילים ולביקורת האישית השלילית ונתחיל לחשוב ולהתנהג ברוך, באהבה ובחיוביות, תתפנה עבורנו אנרגיה חדשה - אנרגיה שכרגע אין לנו כל גישה אליה. האנרגיה החדשה הזו תאפשר להניע לחיים שלנו דברים חדשים, לראות הזדמנויות שמוסתרות כרגע, לקבל החלטות חדשות, לפתח אסטרטגיות ועוד. 

למעשה, שחרור ושימוש באנרגיה השופעת שהיתה מוסתרת עד כה יאפשרו זרימה טובה יותר, יצירת מציאות חדשה שלא היינו מודעים אליה עד כה ותביא אותנו לסיכויי הצלחה גבוהים יותר בכל מה שנעשה. תארו לעצמכם כמה אפשרויות תיפתחנה בפניכם כשהמוח שלכם יעבוד במלוא הפוטנציאל שלו!  

פרט לחשיבה חיובית, ישנם כלים נוספים שיכולים לאפשר למוח שלנו לפעול במלוא הפוטנציאל שלו ועל זה אדבר במאמרים הבאים שלי (שווה לעקוב) אבל חשיבה חיובית וניקוי הרעל, היא בהחלט המרכזית שביניהם.

לסיכום

זכרו, שהמח שלנו הוא איבר מופלא בעל פוטנציאל עצום ושביכולתנו לממש הרבה יותר ממנו ממה שאנחנו עושים היום. כל אחד ואחת מאתנו יכולים לחווט את המח שלנו באופן שיאפשר שימוש חדש בו, כזה שלא היינו מודעים לקיומו קודם לכן. 

חשיבה חיובית היא כלי מצוין להתחיל בו להשיג את המטרה הזו ואני ממליצה לכל אחד ואחת לתרגל אותה. כך, מתאפשרת החזרת האמון שלנו בעצמנו ובעולם ויצירת מציאות חדשה וטובה יותר עבורנו. 

לא בכדי נאמר ש'חשיבה יוצרת מציאות'; המוח שלנו מפיק מחשבות והמחשבות הללו מייצרות את השינוי בחיים. לכן, התייחסו למחשבות שליליות כאל 'וירוס' שנכנס למחשב שלכם והופך אותו לאיטי יותר והתקינו תוכנת אנטי וירוס ע"י מחשבות חיוביות. 

במאמרים נוספים אתייחס לגלי אלפא וטתא, הגלים שאתם רוצים ללמוד לייצר על מנת לייצר לעצמכם יתרון בכל תחום שיש.