מכירים את זה שאתם מגיעים למפגש חברתי מלאים באנרגיה, מבסוטים על החיים, ואז אתם פוגשים איזה מישהו עם ווייב שמרוקן לכם את כל האנרגיה? גם לכם נמאס שלאנשים אחרים יש כזאת השפעה על רמות האנרגיה ומצב הרוח שלכם? היה יכול להיות שימושי עבורכם להבין איך זה קורה ולדעת איך לשנות את זה?

אם עניתם כן על כל השאלות או אפילו על חלקן, מצוין! בדיוק על כך אנחנו הולכים לדבר במאמר הזה. עד סוף המאמר, תבינו טוב יותר את כוחו של הלב ביצירת כימיה עם אחרים וכיצד אתם יכולים להשתמש בידע זה כדי לבנות קשרים עמוקים יותר בחייכם האישיים והמקצועיים.

ברובם המוחלט של קורסי ה-NLP והאימון, מלמדים את המשתתפים כיצד ניתן ליצור כימיה (בשפה המקצועית – ראפור) עם בני אדם באמצעות טכניקות העושות שימוש בשפת הגוף. היום אני רוצה לספר לכם על סוג של ראפור שנקרא ראפור היפנוטי, ועל טכניקה ליצירת כימיה שלא עוברת דרך העיניים אלא דרך הלב.

רקע קצר על מה הביא אותי לעסוק בנושא הזה

נולדתי כחלק משלישיה, ובגלל שנולדתי במשקל קצת יותר נמוך מהאחים שלי, הרופאים החליטו לשים אותי באינקובטור. כתוצאה מעודף של חמצן שפגע לי בעיניים, הראייה שלי התחילה להידרדר, ולאחר מספר ניתוחים שעברתי בחו"ל, בגיל 3 וחצי כבר איבדתי את הראייה באופן מוחלט.

בקורס ה- NLP הראשון שלי, לימדו אותנו על שימוש בשפת גוף לצורך יצירת כימיה כאפשרות היחידה ליצירת חיבור. תוך שאני מקשיב ולומד, עלתה בי תהייה ושאלתי את עצמי: ‘אם הדרך ליצירת כימיה עוברת דרך העיניים, אז איך יכול להיות שברוב המקרים אני מייצר כימיה מצוינת עם אנשים?’

שאלה זו בצירוף אירועים נוספים שחוויתי הביאו אותי להעמיק בנושא, על מנת ליצור מודל שבאמצעותו אוכל להסביר לעצמי, ואולי גם לאחרים, איך בדיוק זה קורה.

ערוצי תקשורת

על מנת שנוכל להבין את הטכניקה בצורה טובה, אסביר בקצרה על 3 ערוצי התקשורת:

מלל – המילים בהן אנו משתמשים.

טונציה – שינוי גובה הקול שלנו בעת הגיית המילים.

שפת גוף (פיזיולוגיה) – הבעות פנים, תנועות ותנוחות גופניות, קצב הנשימה ועוד.

לכל אחד מערוצי התקשורת הללו ישנה השפעה על אופן העברת המסרים שלנו ועל האופן בו אנשים אחרים תופסים אותנו.

היום נלמד על ערוץ תקשורת נוסף וסודי, והוא- תקשורת אנרגטית (Energetic Communication).

לכל מי שלא הבריז בתיכון משיעורי פיזיקה ידוע, כי מסביב לכל מקום שבו זורם חשמל, ישנו שדה מגנטי, ומאחר שמערכת העצבים שלנו מתקשרת באמצעות אותות חשמליים שזורמים דרכה, גם סביב גופינו ישנו שדה מגנטי.

חישבו לרגע, מהו לדעתכם המקור העוצמתי ביותר של שדה מגנטי בגוף שלנו?

במחקר שנערך ב- hmi (heartmath institute) ב- 1998 ע"י ג'רהרד בול וריצ'רד מקפי התגלה, שהמקור העוצמתי ביותר של אנרגיה אלקטרו-מגנטית (שדה מגנטי) מופק ע"י הלב.

שאלת המחקר שלהם הייתה מעניינת מאוד:

‘האם השדה האלקטרומגנטי שנוצר ע"י הלב אצל אדם אחד, ניתן לזיהוי בפיזיולוגיה של אנשים אחרים בדרכים רלוונטיות, ואם כן, האם ישנן השפעות ביולוגיות שניתן לתפוס אותן?’

או במילים פשוטות, האם השדה המגנטי של אדם אחד ניתן לזיהוי בפיזיולוגיה של אדם אחר.

החוקרים גילו שהשדה המגנטי של הלב שמהווה את השדה החזק ביותר בגופנו, אינו רק עוטף את כלל תאי הגוף (כלומר משודר בתוך גופנו), אלא גם מופץ החוצה לכל הכיוונים בחלל שמקיף אותנו, וניתן לזיהוי אפילו מעבר לטווח של 3 פיט (0.9 מטר) מאיתנו.

ואם לא די בזה, אז לשדה המגנטי שלנו יש גם את היכולת להשפיע על האנשים שמקיפים אותנו.

כאן נשאלת שאלה חשובה:

‘כיצד באה לידי ביטוי ההשפעה של השדה המגנטי שנוצר על ידי הלב על התקשורת שלנו עם אחרים?’

והתשובה: החוקרים נוכחו לגלות שהתזמון בין פעימות השדה המגנטי של הלב, משתנה בהתאם למצבים רגשיים שונים שאנו חווים.

התברר, שעבור כל רגש/תחושה שאותה יוצרת מערכת העצבים שלנו ישנו קצב מיוחד של זרימת חשמל. הקצב שבו חשמל זורם על מנת ליצור כל רגש הינו פחות או יותר אוניברסלי (כאשר אנו מרגישים שמחה, חשמל זורם בגופנו בקצב אחד ואילו כאשר אנו כועסים החשמל זורם בקצב שונה. אצל אנשים שונים, עבור רגשות זהים קצבי זרימת החשמל דומים). אנו מרגישים את השדה המגנטי אחד של השני וכך אנו יודעים מה מרגישים אנשים אחרים. בשפה העממית אנחנו קוראים לזה ‘Vibe’.

זאת הסיבה שפעמים רבות, אנחנו יכולים להרגיש שמישהו נכנס לחדר, גם כשאנחנו עם הגב אליו. זאת הסיבה שאנו יכולים להרגיש נוכחות של אדם קרוב.

ממצאי המחקר הראו, שישנו קשר ישיר בין דפוסי קצב הלב שלנו והמידע שמוצפן בשדה המגנטי שהוקרן על ידי הלב. כלומר, מידע אודות מצבנו הרגשי מוצפן בשדה המגנטי של ליבנו ומתוקשר באמצעות הגוף אל הסביבה החיצונית.

כל שעלינו לעשות הוא להתבונן באנשים אחרים ולהרגיש את התחושות שאנו מקבלים מהם.

מהר מאוד אתם תיווכחו לגלות שהקריאה שלכם הופכת מדויקת ואנשים תמיד מסגירים באופן בלתי מודע את מה שהם מרגישים.

בנקודה זו, בואו נקבע לרגע הנחת יסוד לפיה אנחנו משדרים כל מה שאנחנו מרגישים ומאחר שאנו משדרים את כל מה שאנחנו מרגישים, בואו נרגיש את מה שאנחנו רוצים לשדר.

שאלו את עצמכם:

‘מה אני רוצה לשדר לאדם על מנת ליצור איתו חיבור וכימיה עמוקה?’

ברוב המקרים נרצה להרגיש כלפיו אהבה שמלווה בביטחון עצמי נעים ורך.

כאשר מתרחשת היקשרות בין אנשים, אחד מהם הופך להיות המוביל (הדומיננטי) בעוד שהאחר מובל. על מנת להשיג את שיתוף הפעולה של אדם לא די ביצירת כימיה, אלא יש גם להיות זה שמוביל.

 

עכשיו מתחיל הכיף האמיתי. כדי להמחיש את הטכניקה אני רוצה להזמין אתכם להתנסות מסקרנת ומהנה.

בחרו אדם שאיתו יש לכם כימיה טובה ושבו אחד מול השני במרחק של כחצי מטר זה מזה.

חלקו את ההתנסות לשני סבבים- בכל פעם אחד מכם יהיה בתפקיד המשדר, בעוד שהשני יהיה בתפקיד הקולט.

האדם שנמצא בתפקיד הקולט, מזמין את המשדר להיזכר ברגע, מאוד ספציפי, שבו הרגיש רגש עוצמתי (רצוי חיובי), להיכנס לתוך הסיטואציה הזאת ולשים לב שהוא רואה בדיוק את מה שראה, שומע את מה ששמע ומרגיש בדיוק את מה שהרגיש ממש כאילו זה קורה עכשיו (חשוב לזהות רגש אחד ולהתמקד רק בו).

הנחייה: ‘ועכשיו, כשאתה ממש שם באופן מלא, שים לב איפה בגוף אתה מרגיש בצורה הדומיננטית ביותר את החוויה/תחושה הזאת, ותניח שם את היד. תן להרגשה הזאת צבע ותאפשר לעצמך להבחין איך מרגע לרגע ההרגשה הזאת הולכת וגדלה בתוך גופך, מהר יותר ויותר… וכשהיא ממלאת את כל הגוף שלך, תאפשר לה לצאת החוצה ולהקיף אותך ואת… (האדם השני)’.

ההנחיה לקולט: ‘אפשר לעצמך פשוט להרגיש, ותאמר כל מה שעולה בך באופן חופשי בלי לחשוב, רק להרגיש ולומר’.

שתפו אחד את השני. האם הצלחתם לזהות את המסרים של הצד האחר?

‘מה אני מרגיש/קולט מהצד השני?’

‘אילו רגשות אני קולט כאשר אני נמצא בתקשורת עם אדם זה?’

'מהו החלק שעולה בי כאשר אני נמצא בתקשורת עם אדם זה?'

‘אילו הייתי האנטנה הרגישה ביותר בעולם, אלו מסרים הייתי מקבל עכשיו? מה הייתי מרגיש מהצד השני?’

לסיכום

הכוח של תקשורת אנרגטית הוא מרכיב חשוב באינטראקציות שלנו עם אחרים. על ידי הבנת כוחו של הלב והשדה המגנטי שהוא מייצר, אנו יכולים ללמוד להשתמש ברגשות ובאנרגיה שלנו כדי לבנות קשרים עמוקים יותר עם אחרים.

אז, בפעם הבאה שאתם פוגשים מישהו, אפשרו לעצמכם להרגיש את האנרגיה שהוא מקרין ולראות איך זה משפיע על הקשר שלכם איתו. אני מזמין אתכם להתנסות, לחוות ולשתף אותי איך היה.