נומרולוגיה, מושתתת על הגיון מספרי או בשפה הידועה יותר על ‘תורת המספרים’. היא עוסקת ברעיון המשלב מספר גישות ותחומים הנקשרים לדרך שבה האבחון והייעוץ מתבצעים, במטרה לחשוף פוטנציאל קיים ולממש את הייעוד שלשמו הגענו לעולם הזה. 

רעיון החשיפה מביא עמו יכולת הגדרת תהליכים ברורה לזיהוי מאורעות מעצבים בחיינו, כמו גם לאן פנינו נשואות. הנומרולוגיה יוצרת תמהיל המושתת גם על עולם הקבלה, חשיבה חיובית, משמעות אנרגטית ויכולת טרנספורמטיבית פנימית הנוגעת במישורי החיים השונים. 

המטרה בייעוץ הנומרולוגי היא לתת בידיו של הנועץ את היכולת להגיע בכוחותיו ובאמצעות הדרכה, למודעות עצמית ולהבנת התנהלותו בתוך מערכת היחסים העצמית, דרך מערכות יחסים בין אישיות, זוגיות, משפחה, עבודה וקריירה.

מתוך המודעות העצמית עולה היכולת לחיבור עם האינטליגנציה שמובילה את הנועץ וזאת, על בסיס המספרים העיקריים בתאריך הלידה ובשם.

בעבר נהגו ליחס קיימות לשתי אינטליגנציות מובילות: EQ ו- IQ.

בחלקה הראשון של המאה העשרים הפך המושג ‘מנת משכל’ לנושא מרכזי. אינטליגנציה שכלתנית IQ מהווה, על פי הזרם הפילוסופי, כלי לפתרון בעיות הגיון ואסטרטגיה כאשר הידע נמדד לרוב על בסיס מבחנים שפותחו על מנת להוות מדיד לתבונה.

החל מאמצע שנות התשעים, מחקרים של נוירולוגים ופסיכולוגים הראו, שהאינטליגנציה הרגשית EQ, אינה פחותה בחשיבותה ומהווה חלק משלים ל IQ.

בסוף המאה העשרים, שורת נתונים מדעיים הבינה שקיימת אינטליגנציה נוספת: אינטליגנציה רוחנית/ נישמתית SQ.

מהי אינטליגנציה רוחנית/נישמתית  - SQ

אינטליגנציה רוחנית/נישמתית, הינה אינטליגנציה אשר באמצעותה אנו מתמודדים עם בעיות של משמעות וערך עצמי ודרכה אנו מקיימים, בהקשר הרחב והמשמעותי יותר, את חיינו. 

האינטליגנציה הרוחנית תומכת ועוזרת לנו להגשים את עצמנו, להשיג הצלחה ולשקף את החיוביות בחיינו האישיים בהקשר חברתי, בריאותי ומנטאלי. 

מחקרים בשני העשורים האחרונים הביאו להתקדמות חשובה בהתפתחות המחקר בפסיכו-נוירו-אימונולוגיה ובמדעי המוח. ד"ר יקיר קאופמן ציין, כי קיימת חשיבות גבוהה לאיכות החיים ולתחושת הרווחה WELL BEING - כאשר המושג ‘מנטאלי’ מתייחס לאיכות חיים נפשית ורוחנית.

ומה הקשר לנומרולוגיה?

מתוך הסמליות והרעיון המספרי, לאחר מאות מפות נומרולוגיות ואבחונים מעמיקים שערכתי, מצאתי את הקשר הנומרולוגי המחבר בין האינטליגנציות השונות בבניית תכנית אבני דרך עבור נועצים שנמצאים בצמתי דרכים וחווים מצבי מודעות עצמית נמוכה, פגיעה באיכות החיים אשר מובילים אותם לחוסר שקט, בטחון עצמי נמוך, דאגות וחרדות הקשורות לחיי זוגיות, תעסוקה או לימודים.

בהבנה רחבה כיצד נכון להביא את הנועצים למודעות עצמית גבוהה והתפתחות אישית במימוש היכולות לניהול מסלול חיים אישי ומימוש הפוטנציאל, העמקתי יותר אל תוך עולמות הרגש וביצעתי הקשרים בין האינטליגנציות השונות לבין 9 קבוצות המספרים שהנומרולוגיה מבוססת עליהן, כל זאת על בסיס הקוד שנוצר מתוך תאריך הלידה יחד עם שם הנועצים שנתנו להם הוריהם.

הנומרולוגיה מאמינה, כי יש קשר בין מספרי תאריך הלידה לאינטליגנציה ולתכנון החיים. כל מספר מהווה תדר לכוח משיכה שבאמצעותו יוכל הנועץ להצליח בתחומי כישרונותיו, כישוריו והאידאלים הטבועים בו.

שלוש האינטליגנציות שהוזכרו לעיל הן חלק עקרי מתוך ריבוי אינטליגנציות כפי שהציע  הפסיכולוג הווארד ארל גארדנר.

האינטליגנציות מחולקות לתשע קבוצות המבוססות קוד מתוך תאריך הלידה המלא ושם הנועץ. במפה הנומרולוגית, המספרים משמשים כביטויים המעגנים בתוכם את היכולת המולדת והיכולת הנרכשת.

מאחר ולכל אדם ישנם כמה וכמה מספרים בתאריך לידתו ובשמו הכוללים, בין השאר, את מספר נתיב החיים/ שביל הגורל, מספר הביטוי, מספר הביניים, מספר היעוד וכיו"ב,  תכונותיו ואופיו יושפעו מהמרכיב של המספרים הדומיננטיים, אך לצד זאת תהיה השפעה חלקית של המספרים המשניים.

בואו נדגים זאת

אחת הדוגמאות למציאת נתיב החיים/שביל גורל היא על ידי חיבור כל מספרי תאריך הלידה וצמצומם למספר אחד בודד.

דוגמא: פלוני שתאריך לידתו : 27.12.1968 = 2+7+1+2+1+9+6+8=36  3+6=9

לאחר שסיכמנו את תאריך הלידה המלא וקבלנו את הספרה 9 המייצגת את שביל הגורל, נוכל לבדוק באופן כללי מהי האינטליגנציה המובילה את הספרה 9 וכיצד היא מתכתבת עם המודעות העצמית של הנועץ, כאשר יש לקחת בחשבון שישנם מספרים נוספים משפיעים. מומלץ לקרוא מה אומרים המספרים הנוספים המרכיבים את יום, חודש ושנת הלידה לאחר שעברו צמצום לספרה אחת.

שייכות בהתאם למספרים על פי הנומרולוגיה

אנשי מספר אחד משויכים לאינטליגנציה לוגית - מנהיגים, מנהלים, מובילים ויזמים.

אנשי מספר שתיים משויכים לאינטליגנציה חברתית/ רגשית - יועצים, מדריכים, מטפלים, שותפים, דיפלומטים.

אנשי מספר שלוש משויכים לאינטליגנציה מוזיקלית/יצירתית - יוצרים, נגנים, מפתחים, אמנים.

אנשי מספר ארבע משויכים לאינטליגנציה מרחבית - מנווטים, נווטים, אדריכלים/ מעצבים, מהנדסים, אנשי צבא וכוחות בטחון מסוימים, אנשי עסקים העוסקים במבנים/ קרקעות/ רשויות וכספים.

אנשי מספר חמש משויכים לאינטליגנציה גופנית/תנועה - רקדנים, יוצרים, ספורטאים, טייסים, מתכנתים, תקשורת, מעברי מידע.

אנשי מספר שש משויכים לאינטליגנציה בין אישית - מאמנים, יועצים, עובדים סוציאליים, נותני שירות, אסתטיקה.

אנשי מספר שבע משויכים לאינטליגנציה תוך אישית - פסיכיאטרים, פסיכולוגים, מטפלים נפש, חקר, איסוף נתונים.

אנשי מספר שמונה משויכים לאינטליגנציה נישמתית - אנשי רוח, עולם גדול, עסקים חובקי עולם, ארגונים גדולים, סמכות וחוקים.

אנשי מספר תשע משויכים לאינטליגנציה מילולית - סופרים, משוררים, היסטוריונים, מורים, מעבירי מסר.

לסיכום

האישיות של כל אחד ואחת מאתנו בנויה באופן שונה. ממש כמו פאזל ייחודי שאין שני לו בעולם כולו. יחד עם זאת, לרובנו יש מן המשותף: כולנו רוצים לחיות ולהצליח לצד המתנות שקיבלנו לידנו  ולהיות במודעות אל מול האתגרים שיזדמנו לנו בדרך.  

הנומרולוגיה יכולה לספק לנו, בהקשר זה, נתונים יקרי ערך לאבחון מפורט ומועיל; היא יכולה להאיר בזרקור את הפונקציות בעלות המשקל והערך הרב שיעזרו לנו להתנהל במישורי החיים השונים, להדגיש את החזקות שלנו ולעזור בהעלאת המודעות העצמית בהתאם לאינטליגנציות העיקריות ולסייע לנו באמצעות זאת לממש את היכולות שלנו.