על מנת לחיות את החיים כפי שאנחנו רוצים, עם בריאות טובה, שגשוג והצלחה, עלינו לשים לב לרגשות שמנהלים אותנו. כשאנחנו מדחיקים את הרגשות שלנו ולא שמים אליהם לב, המחלות מתחילות לפרוץ ולא פעם עוברות במוחנו מחשבות כמו 'מה קרה שפתאום חלינו', אבל זה לא פתאום. הגוף מאותת לנו כל הזמן וכל מה שעלינו לעשות הוא לשים לב לאיתותים שלו ולפעול. 

איך לפעול ומה נכון לעשות? 

בואו נתחיל. 

כל תא ותא בגוף שלנו אוצר בתוכו זיכרונות. התאים, כולל אלה שמכילים זיכרונות 'רעים' מתחדשים מדי יום ולכן לכאורה, אנחנו יכולים לחוות בריאות מושלמת, אבל אם זה כך, למה זה לא קורה? 

התשובה היא פשוטה: התא שמת ושמכיל זיכרונות 'רעים', 'מדביק' את התא החדש שנוצר בזיכרון שיש לו, גם אם הוא רע ושלילי. לכן, מומלץ מאוד לשחרר את כל הרגשות המודחקים שלנו על מנת שהתאים יתחדשו עם זיכרונות מיטיבים ומחשבות בריאות.

על עונג וכאב

רוב האנשים נמנעים מכאב ורוצים לחוות עונג. כשכואב לנו, אנחנו פונים לאוכל, לשתייה, לשופינג או למשככי הכאבים. הכל כדי לא לחוות כאב. הכאב הוא ידידו הטוב ביותר של האדם. ברגע שנתבונן בו וננסה להבין מה הוא רוצה להגיד לנו, נוכל להתגבר עליו. כשנסכים לחוות אותו ממש ברגע הזה ולשהות בו, נוכל גם לחוות עונג לטווח ארוך. לעומת זאת, אם 'נברח' ממנו, חווית העונג שלנו תהיה לטווח קצר והכאב רק ילך ויגדל בטווח הארוך. לכן, אני ממליצה תמיד לא לברוח מהכאב.

לדוגמה: אישה שמעוניינת לרדת במשקל ומוותרת על עוגה עם קצפת תחווה כאב לטווח קצר, אך בסופו של תהליך הירידה במשקל, היא תחווה עונג לטווח ארוך. במקרה שלה, יהיה זה גוף חטוב שילווה בקבלת מחמאות, תחושה אישית נפלאה שבה היא תראה נהדר בכל בגד שתלבש וכו'.

על סוגי הרגשות השונים

ישנם סוגים שונים של רגשות חיוביים כמו שמחה, אהבה, עונג ועוד וישנם סוגים של רגשות מתדר נמוך ביניהם כעס, כאב, תסכול, קנאה, אכזבה וכישלון. כשאנחנו חווים רגשות מתדר נמוך ומדחיקים אותם, אנחנו מונעים מאתנו להתקדם בתחומי החיים השונים ולעיתים 'מביאים על עצמנו' מחלות שונות. עלינו ללמוד איך לשחרר את הרגשות המודחקים שלנו ורק כך, נוכל לחוות רווחה נפשית, שפע ושגשוג. 

מקרה לדוגמה

גליה (שם בדוי) הגיעה אלי לטיפולי תת מודע ואמרה לי, שהיא רוצה לטפל ב- 3 דברים עיקריים: במיגרנות הקשות מהן היא סובלת, בזוגיות שהיא רוצה ובבניית עסק משגשג.

הטיפול התחיל בתת מודע של גליה. עשינו אבחון חסמים והתניות לתת המודע שלה באמצעות תהליך של חזרה אחורה בזמן ותשאול. לאחר מכן, עשינו תהליך שבו גליה התחברה לעצמה והבינה מה היא באמת רוצה בחיים. בטיפול נוסף, שחררנו את הרגשות ואת הפחדים שלה מתת המודע, על ידי נשימות ריברסינג ופגשנו את הילדה הפנימית שלה. 

בהמשך שחררנו וניקינו התניות חוסמות שעלו בתשאול הראשוני ובאמצעות דמיון מודרך וגלי אלפא, ביצענו סגירה של כל התניה מול ההורים שלה: גליה אמר לכל אחד בנפרד את מה ש'ישב לה בבטן' עוד מהילדות המוקדמת ורק אז, תכנתנו את התת המודע שלה להצלחה, כפי שרצתה.

בטיפול עם גליה היה צורך לעשות עבודת עומק על הזיכרונות התאיים שמנהלים אותה, להבין מה מונע ממנה להצליח בזוגיות ובעסק ולטפל בכך באמצעות התת מודע שלה. בעקבות הטיפול, העסק של גליה שגשג, הזוגיות שלה פרחה, אבל המיגרנות החריפו.

במהלך הטיפולים הבנתי, שגליה מדחיקה את הרגשות שלה. היא החזיקה באמונה פנימית לפיה הבעת רגשות היא חולשה ולכן 'מחקה' את כל הרגשות שלה מהחיים.  לאחר ההבנה הזו, לא אפשרתי לה יותר 'לברוח' מהכאב, מה שגרם לה להתחיל להרגיש שוב ולבכות בכי עז. לאחר כשבועיים היא דיווחה לי, שהמיגרנות פסקו. 

לסיכום

על מנת להצליח בחיים ולחיות את החיים כפי שאנחנו רוצים, עלינו לשחרר את כל הרגשות שלנו ולחוות כאב. כמו שאצל רופא השיניים, כדי לטפל בכאב נדרש להסיר את כל המוגלה ולשמים במקומה כתר - כך גם בנפש האדם. 

באמצעות טיפול וריפוי עמוקים, מהשורש, ניתן לעקור את הרגשות ש'מורידים' אותנו וגורמים לנו לחולי ולתכנת את התת מודע שלנו להצלחה, לשפע לשגשוג ולרווחה. כשאתם חווים כאב או רגש, עצרו. פשוט עצרו. אל תעשו כלום במשך כמה רגעים. התבוננו ברגש שעולה בכם. תנו לו מקום. אל תברחו ממנו לשוקולד, לפחמימות או למסע שופינג מטורף. אל תנסו לטשטש אותו. הפכו את הרגש לחבר: שוחחו אתו, שאלו אותו שאלות. ייתכן מאוד שתופתעו מהתשובות הנבונות שתקבלו ממנו. אפשרו לעצמכם להרגיש וכך תוכלו גם לחוות עונג לטווח ארוך. 

רגש הוא כמו גל: הוא מגיע, מציף ונסוג ועם הנסיגה מגיעים גם השקט והשלווה.