זוגיות היא ממערכות היחסים העוצמתיות שיש בחיינו. 

הזוגיות מאפשרת לנו לבטא את האהבה שבתוכנו כלפי אדם שהיה זר לנו, ומביאה איתה תשוקה שפותחת את אנרגית החיים שלנו והופכת אותנו ליותר אכפתיים, אדיבים, נדיבים וחברותיים.

4 יסודות האנרגיה 

בכולנו יש את 4 יסודות של אנרגיה: אדמה, אש, מים ואויר. 

אחד היסודות הוא דומיננטי יותר ומאפיין את ההתנהגות שלנו וכשארבעת היסודות מאוזנים, נחווה הרמוניה בחיים שלנו.

על הטיפוסים השונים

אנשי אש

אנשים האש מונעים מהתשוקות שלהם. הם נוכחים, כריזמטיים, יזמים, כובשים, מובילים וסוחפים. השאיפות שלהם הן הגשמה ותשוקה.

אנשי האש במיניות: אוהבים לבטא את עצמם במיניות מתוך תשוקה והמגע שלהם הוא חם וסוחף.

כשהאש לא באיזון: כשיש עודף אש הם יכולים להיות דורסניים, ‘לשרוף’ במילים שלהם, או ‘למשוך אש’ וכשיש חוסר באש: הם יהיו ‘כבויים’, עייפים ויחוו חוסר חשק.

תרגילים שטובים לאיזון יסוד האש: עבודה בעיקר עם צ'אקרת מקלעת השמש, תרגילים העוסקים בהקשבה פנימית לעצמנו, שינוי השיח הפנימי לשיח מעצים. לנוע ולפעול מתוך הקול הפנימי שלנו שמכוון אותנו לדרך הנכונה עבורנו.

אנשי מים

מונעים מהרגש וכמו זרימה של מים חמימים ונעימים הם עוטפים, מכילים, חברותיים, משפחתיים מטפלים טובים, ‘אנשי סוד טובים’, כאלה שאפשר לסמוך עליהם.

מים במיניות: אנשים מאוד זורמים, נעימים, עם מגע אוהב.

כשאנרגית המים לא באיזון: כשיש עודף אנרגית מים, הם יכולים להיות בסערת רגשות, מוצפים רגשית וכשיש חוסר באנרגית המים: הם יהיו בקיפאון, במעין ניתוק רגשי והם יפעלו מתוך ריצוי - יראו קודם את האחר ורק אחר כך את עצמם.

תרגילים שמאזנים את אנרגית המים: עבודה עם איזון רגשי - בעיקר צ'אקרת הלב, לתת מקום לכל הרגשות והקשבה לרגשות, ללמוד לבטא את הרגשות שזהו איזון צ'אקרת הגרון, חיבור לאהבה ושמחה.

אנשי האדמה

אדמה היא התוצאה של העשייה, ה'שורה התחתונה' ולכן אנשי אדמה הם אנשים פרקטיים, ענייניים, משימתיים, ריאליים, חדים, מאורגנים, עם לוח זמנים קבוע, ביצועיסטים, כאלה שימצאו פתרון לבעיות.

אדמה במיניות: אנשים עם מגע מאוד מקרקע, מורגש, כמעט חזק.

כשהאדמה לא באיזון: אין מקום להכיל רגש, אין עומק. הם לא חווים את העולם הרגשי, חסרי סבלנות, ‘פריק קונטרול’

כשיש חוסר באנרגית אדמה: יש קושי להוציא דברים לפועל והם הופכים להיות יותר הישרדותיים.

תרגילים שמאזנים את אנרגית האדמה: תרגילי תנועה , עבודה עם צ'אקרת הבסיס לאיזון פחדים הישרדותיים.

אנשי הרוח

אנשי הרוח הם קלילים, שלווים, רוחניים, אומנותיים, לעתים יהיו אומנים. מתאפיינים בדמיון פורה, חשיבה מרובה, עולם פנימי עשיר, מכוונים מחשבה לפני העשייה, מאוד אכפתיים מהסביבה והטבע.

רוח במיניות: אנשים עם מגע ‘מרחף’, נשיפות רוח, מגע מצמרר נעים.

כשאנרגית הרוח לא מאוזנת:  הם ‘מרחפים’, יהיו מנותקים מהמציאות והרבה חלומות שלהם לא יהיו מוגשמים וכשיש חוסר באנרגית הרוח, יהיה חוסר איזון בעשייה, עשייה ללא חשיבה, חוסר אמונה וחוסר הקשבה.

תרגילים שמאזנים אנרגית רוח: עבודה עם צ'אקרת הכתר והעין השלישית, ללמוד הקשיב ולראות את הנסתר, חיבור לנשמה, ‘לסדר’ את המחשבות, לשחרר מחשבות טורדניות בעזרת תרגילי נשימה.

איך מגיעים להרמוניה

כאמור, בכולנו יש את 4 יסודות האנרגיה וכדי לאזן בין היסודות השונים, עלינו להקשיב היטב למה שאנחנו באמת רוצים וצריכים.

הרמוניה תתקיים כשכל האנרגיות תקבלנה ביטוי. 

איך עושים את זה?

במיניות

נבחן מה אנחנו אוהבים ומעדיפים ומה בני/ות הזוג שלנו מעדיפים ונשלב. יש פעמים שיתחשק לנו להיות יותר באנרגית אש למשל ובפעמים אחרות באנרגיה אחרת. חשוב להקשיב לזה ולפעול כך, כיון שבאופן הזה יתאפשר לנו לחוות עונג,חופש ושלווה.

תרגיל: בחנו מהי האנרגיה המובילה שלכם ומה של בני/נות הזוג שלכם ונסו לתקשר איתם גם באנרגיה שלהם.

קחו סיטואציה מאתגרת שיש לכם, זהו איזה אנרגיה בה לא מאוזנת ובאיזו אנרגיה כדאי להיות. למשל: ייתכן ובעבודות מסוימות יתאים לכם יותר להיות באנרגית אדמה ואילו בזמן בבית עדיף להיות באנרגית מים. 

ואיך הילינג קריסטלי יכול לסייע

אחד הכלים שאני אוהבת לעשות בהם שימוש כדי להגיע להרמוניה, הם גבישי הקריסטל. הגביש המוכר ביותר הוא היהלום ונוסף לו ישנם קריסטלים רבים. הקריסטלים מתגבשים בקרקעית האדמה, בסביבה מינרלית במשך אלפי שנים והמינרלים מעניקים להם את צבעם ואת צורתם הייחודית.

כל גביש מהדהד ומשפיע על הגוף הפיזי על ידי המינרלים שנמצאים בגוף ובקריסטל ועל פי צבעם נשייך אותם למרכזי האנרגיה שלנו (הצ'אקרות).

הקריסטלים הם כמו מפתח שפותח לנו חסמים אנרגטיים ופיזיים וכך, הם מסייעים לנו לאזן את 4 יסודות האנרגיה, את האנרגיה הזכרית והנקבית ועוד.

השימוש בקריסטלים הוא קל ומהנה כי הם יפים ואנו נמשכים אליהם. בדרך כלל, נימשך למה שהגוף שלנו צריך. אפשר לענוד אותם כתכשיטים וישנו מבחר רחב ויפה לנשים ולגברים. אפשר להניח את הקריסטלים בבית ובעבודה ובנוסף ליופי שלהם, הם גם מפזרים אנרגיה.

ישנם מטפלים שנעזרים בקריסטלים במהלך הטיפול ובאופן אישי נוכחתי לראות איך השימוש בהם עוזר ומקדם תהליכים בקליניקה ובסדנאות.

על הקריסטלים הנפוצים בהתאם לצ'אקרות

צ'אקרת הבסיס 

כשיסוד האדמה נמצא באיזון, נרגיש יציבות וכשהוא לא באיזון, נחיה בהישרדות.

הקריסטלים שיכולים לעזור, צבעם כצבע הצ'אקרה: שחור, חום אדום, והנפוצות הן: טורמלין שחורה, פטרפייד ווד, ג'ספר ורובי.

צ'אקרת המין

יסוד מים: אנרגית החיים והייחודיות שלנו. כשישנו איזון נחווה: יצירתיות, פוריות, חושניות, הנאה, זרימה והרמוניה עם החיים ובמערכות היחסים האינטימיות שלנו וכאשר אין איזון, נחווה קרירות מינית, בעיות פריון, אשמה ועוד.

הקריסטלים שיכולים לעזור הם בצבעי הכתום, כצבע הצ'אקרה: ענבר, קורניליין, מונסטון ואגת כתום.

צ'אקרת מקלעת השמש

יסוד האש, חיבור לייעוד שלנו והתקשורת עם המשפחה שלנו.

כשישנו איזון: תחושת הערך העצמי תהא טובה, יהיה לנו כוח פיזי, כוח רצון, כריזמה ויכולת מנהיגות. לעומת זאת, במצב של חוסר איזון נחווה: חולשה פיזית וחוסר אמונה בעצמנו.

הקריסטלים שעוזרים הם כצבעי הצ'אקרה: צהוב. עין הנמר, סולפור וסיטרין.

צ'אקרת הלב

יסוד האוויר, חיבור לרגש הגבוה ולאהבה, נקודת אמצע בין הלמעלה ללמטה.

כשהצ'אקרה באיזון נחווה: רגשות של חמלה ואהבה, חיבור ל'ציפור הנפש' ואילו במצב של חוסר איזון: לא נהיה מחוברים לרגשות, נחווה ניתוק רגשי.

הקריסטלים שיכולים לסייע הם בצבעי הצ'אקרה: ירוק (צמיחה) וורוד (רגש): רוזקוורץ, אוונטורין, רודנייט וכלציט ירוקה.

צ'אקרת הגרון

יכולת הביטוי, מחוברת לכל היסודות.

במצב של איזון נחווה: יכולת ביטוי מצוינת, מימוש עצמי, הבנה של כוח המילה, אמון בחיים ובלא נודע ואילו בחוסר איזון, הקול שלנו יהיה חלש, נחווה חוסר יכולת הבעה, כאבי גרון, ולפעמים, נדבר יותר מידי.

הקריסטלים שיכולים לסייע הם בצבע כחול: כלציט כחולה, טורקיז, אקוומרין, קינייט

צ'אקרת העין השלישית

חיבור לנשמה, לאינטואיציה ליכולת שלנו לקלוט וליצור מציאות.

כשאין איזון נחווה כאבי ראש, עודף מחשבות, ראיה מצומצמת של המציאות.

הקריסטלים שיכולים לסייע הם בצבע סגול: אינדיגו, לברדורייט, אמטיסט, לאפיס, ליפדולייט

צ'אקרת הכתר

מאחדת את כל האנרגיות, אחראית על המיקוד, תחושת אחדות ואושר, פותחת שער אנרגטי.

כשאין איזון התחושה היא של ניכור ובדידות.

צבעי הצ'אקרה והקריסטלים: שקוף, לבן חלבי: קוורץ שקופה ולבנה, סלנייט, כלציט שקופה.

לסיכום

כשאנחנו לומדים להקשיב ולזהות את כל החלקים, הרגשות והתחושות שבנו, אנחנו יכולים להביא לידי ביטוי את המכלול שניקרא ‘האני הפנימי’. 

רק במצב הזה נוכל ללמוד להציב גבולות בזמן, לזהות כשאנחנו נמצאים במצב של ריצוי או ניצול של אחרים, לשחרר פחדים וחסמים שמעכבים אותנו מלהתקדם לעבר הזוגיות שאנו שואפים אליה, להיות בהקשבה, אדיבות ונדיבות אמיתיים לבני או בנות הזוג שלנו ולהעצים את האהבה והתשוקה בקשר.