‘על כל הפשעים תכסה האהבה’ (ספר הזוהר)

אהבה, על פי חוכמת הקבלה, היא הבריאה עצמה - חוק הטבע הגבוה ביותר שאליו אנו שואפים להגיע.

כשאנו באהבה ללא תנאי אנו יוצאים מתוך האגואיזם שלנו ונמצאים במקום רוחני שבו אנו רואים את הזולת כחלק מאתנו ושאנו רוצים לעשות לו רק טוב.

‘פשע’, לפי חוכמת הקבלה, הוא כשאנו נמצאים במצב אגואיסטי ומשתמשים בזולת רק כדי לספק את הצרכים שלנו - גם את הצרכים הבהמיים אוכל, מין, קורת גג, וגם את צרכי האדם המתקדם - כוח כבוד וכסף. כשאנו פוגעים באחר כדי שיהיה לנו יותר ויותר מהצרכים האלה- זהו הפשע - וכך אנו פוגעים בסביבה שלנו ומתרחקים מהבריאה - כוח האהבה. זו הסיבה לכל המלחמות והמריבות שאנו רואים וחווים בעולמנו.

לפשע הזה יש רק פתרון אחד: אהבה ללא תנאי. רק כך אנו יכולים להתאחד ולהתחבר לאור הבורא.

התהליך שדרכו אנו יכולים להביא לריפוי, נמצא בקשרים בינינו. שם, אנו יכולים ‘להתאמן’ בלוותר על האגו שלנו ולהיות באהבה ללא תנאי.

האנושות מבוססת ומושתתת על זוגיות שבנויה מאהבה ללא תנאי

זוגיות, על פי חוכמת הקבלה, היא המרחב העמוק ביותר שמאפשר לאהבה ללא תנאי להתקיים – ודרך מרחב זה אנו יכולים לרפא את כל התחלואות שקיימות כיום באנושות.

זוגיות היא המקום היחידי שבו אנו יכולים לבטא אהבה עמוקה עם מישהו שהוא לא בן משפחה, אדם שעד לא מזמן היה זר לנו הופך ליקר לנו מכל. 

זו המהות והמשמעות של ישר-אל- ללמד את העולם איך לאהוב את כולם כמו משפחה.

לכן יש לנו השתוקקות לזוגיות, בכדי שנוכל לקיים את האהבה שלנו ולהביא אותה לידי ביטוי.

בתקופה זו מאסנו לשרת את האגו ולרדוף אחרי כוח, כסף וכבוד. זוגיות, מאפשרת לנו לוותר על האגואיסטיות שלנו, להיות בנתינה ונדיבות ולדאוג לבן או בת הזוג יותר משאנו דואגים לעצמנו.

ברגע שניצור סביבה שמייצרת זוגיות ומערכות יחסים המושתתות על חוק הטבע האלוהי- ‘אהבה ללא תנאי’, ניצור פה את גן העדן שהבורא מבקש שיהיה לנו.

‘אם אין קשר מיני בין ההורים, אין משפחה. זה הקשר החזק ביותר שיש בין בני אדם. אם אין קשר בין מין למין, אין המשך לחיים, ההשלכה היא על כל דבר, כי זה מקור החיים’ (הרב ד"ר מיכאל לייטמן, קבלה לעם).

את המימוש העמוק ביותר של הקשר הזוגי - ‘האהבה ללא תנאי’ - אפשר לממש רק דרך המיניות. זהו מרחב מקודש בו שני בני הזוג מתמלאים וממלאים אחד את השנייה בתענוג ועונג שאפשר לחוש רק במיניות.

זהו פתיחת שער וחיבור ישיר לאור הבריאה שמזמינה את השכינה לשרות ביניהם.

‘איש ואישה זכו השכינה שורה ביניהם. לא זכו אש אכלתן’ (רבי עקיבא).

כשמקיימים מיניות ללא אהבה, אין לכך שום משמעות רוחנית, אלא רק המילוי האגואיסטי שלנו שנקרא תאווה, ושמרחיק אותנו מהלב ומהאהבה. לכן, במיניות ללא אהבה יש רגשות אשם, בריחה, ניתוק, ריקנות, עייפות ועוד.

כשאנו מקיימים מיניות רק על מנת להביא ילדים, זוהי דרגת החי שבנו, כלומר הישרדות ואין כאן שום מימוש רוחני. בכדי לממש את הפוטנציאל האלוהי הטמון בנו, אנו צריכים לקיים את המיניות מתוך תשוקה ואהבה ללא תנאי לבן או בת הזוג.

על מנת שזה יתממש, אנו צריכים לעבור תהליך פנימי - רוחני, חיבור לרגש שמאפשר לנו להיפתח לאהבה, ללמוד לתת ולקבל אהבה.

‘על ידי התענוג והשמחה שמרגיש אז, בא מהתגלות השכינה הקדושה בתוך האיברים וממלא את הכלים החיצוניים והפנימים וזה ניקרא הרחבת הדעת’ (בעל הסולם).

התהליך הפנימי הרוחני יכול לבוא רק מתוך ההשתוקקות שלנו להתחבר לאהבה ללא תנאי ולהשתחרר מהשליטה של האגו. בשפת חוכמת הקבלה זה נקרא ‘שינוי הכוונה מהרצון לקבל, לרצון להשפיע’.

יש המון כלים שדרכם אנו יכולים להתפתח ולהתחבר לאור האהבה ואני ממליצה מאוד להיות בהתפתחות מתמדת.

תרגיל ראשוני שיכול לעזור להתחיל להתחבר ולבטא אהבה ללא תנאי:

במהלך היום הקדישו 10 דקות לשיחה עם בן או בת הזוג (רצוי פנים מול פנים), ותאמרו אחד לשנייה מה הכי אהבתם שהם עשו עבורכם היום (דבר פשוט ויומיומי), מה אתם הכי אוהבים בו או בה ומה אתם הכי רוצים לשפר בעצמכם למען הזוגיות וכדי שלבן או בת הזוג יהיה טוב יותר.

הפכו את התרגיל הזה ליומיומי וקבוע וראו זאת כהשקעה, כמו כל השקעה שאתם עושים בתחומים אחרים.