בחירת סוכן הנדל"ן הנכון עבורך היא חיונית בתהליך מכירת או רכישת נדל"ן. בין אם אתם קונים, מוכרים או משקיעים, חשוב לדעת כיצד לבחור את מתווך הנדל"ן הטוב ביותר. המתווך הנכון יכול לעשות את ההבדל בין עסקה ‘רגילה’ לעסקה מוצלחת ולתהליך בטוח יותר ומסודר מול כל בעלי המקצוע הרלוונטיים מסביב.

ריכזתי עבורכם 9 טיפים מנצחים לבחירת מתווך הנדל"ן הנכון עבורך

אין חכם כבעל הניסיון

בקשו המלצות מחברים, משפחה או קולגות שנעזרו במתווך נדל"ן בעסקאות שערכו והיו מרוצים. המלצות אישיות יכולות לספק תובנות מהימנות לגבי היעילות, סגנון התקשורת ושיעורי ההצלחה של הסוכן. אין תחליף לחוות דעת ראשונית מפה לאוזן. 

בדקו את הרקורד של המתווך

העסקאות האחרונות שביצע, אחוזי הצלחה וביקורות של לקוחות. פלטפורמות מקוונות ואתרי נדל"ן כוללים תובנות ומידע חשוב לגבי המוניטין ושביעות רצון הלקוחות ממתווכים. הסתכלו על המלצות בדף הפייסבוק העסקי או באתרים של חוות דעת בתחום.

חפשו מישהו עם ידע וניסיון

מתווך עם ניסיון משמעותי, במיוחד בתחום ההשקעות, יכול להיות בעל ערך רב. מתווכים המתמחים בסוג מסוים של נכס או עסקה צפויים להיות בעלי תובנות מעמיקות יותר ורשת נטוורקינג וקשרים שיכולה להועיל לצרכים הספציפיים שלכם. מתווך טוב ידע לומר כמה זמן הדירה הספציפית נמצאת בשוק, כמה טווח גמישות יש במשא ומתן ממחיר השיווק למחיר הסגירה בפועל ועוד.

רישיון תיווך והסמכה 

בדקו שלמתווך הנדל"ן יש רישיון תיווך בפועל וכי הוא מוסמך לעסוק בתיווך נדל"ן על ידי משרד המשפטים. רישיון תיווך מקבל מי שעבר את מבחן המתווכים על ידי משרד המשפטים. מתווך אשר חבר לשכת המתווכים גם יהיה כפוף לאתיקה המקצועית של לשכת המתווכים הארצית. 

בחרו מתווך עם ידע בשוק המקומי

המתווך צריך להיות בקיא במגמות השוק המקומי בו אתם מעוניינים לקנות, למכור, להשכיר או להשקיע. הוא צריך לדעת הכל על ערכי הנכסים ופרטי השכונה והעיר. ידע זה חיוני לקבלת החלטות מושכלות ויכול להשפיע באופן משמעותי על הצלחת העסקה. מתווך יעיל ידע היכן נמצאים בתי הספר באזור, מרכזי קניות, מעגלי קשרים בשכונה ופרמטרים שיעזרו לקונים להחליט האם לרכוש דירה באזור.

שיתופי פעולה עם מתווכים וקולגות נוספים

בחירת מתווך נדל"ן שעובד בשיתוף פעולה עם מתווכים נוספים יגביר את סיכויי ההוצאה לפועל של העסקה. המתווכים האחרים יוכלו להביא לנכס אותו אתם מוכרים גם את הקונים שלהם וכך יגבר הסיכוי שתקבלו את המחיר המבוקש. מתווך שעובד בשיתוף פעולה מרחיב הן את אפשרויות השיווק של הנכס ואת את מאגרי הקונים של שאר הקולגות מסביב.

מאגר קונים רחב וייחודי

לכל מתווך או משרד תיווך שמכבד את עצמו יש מאגר קונים של מחפשי דירות באזור. יכול להיות שישנם קונים שכבר מחפשים זמן רב דירה וניתן יהיה לסגור עסקה על ידי פנייה למאגר הקונים עוד לפני שהדירה מתפרסמת. ניתן גם לערוך פניות יזומות למאגר קונים ועל ידי כך לראות אלו דירות ‘חסרות’ בשוק וכך לגייס דירות שקונים מעוניינים לרכשן.

יכולת אינטיליגנציה רגשית וניהול זמן

מתווך טוב ידע לנהל את הקונים ולסנן קונים פוטנציאליים לעסקה. המטרה היא שהמתווך לא יעשה ‘טיילת’ בבית ויביא כמות רבה של אנשים, אלא רק אנשים רלוונטיים שיכולים לבצע את העסקה בתנאים הנכונים. ככל שהמיקוד והסינון יהיה טוב יותר, כך הסיכויים לעסקה עולים.

העדיפו מתווך עם מיומנויות תקשורת מעולות

תקשורת היא המפתח המרכזי בעסקאות נדל"ן. בחרו מתווך תקשורתי, שקוף ומגיב. חשוב גם שתרגישו בנוח עם הגישה והסגנון שלו, שתהיה ביניכם כימיה, שכן מדובר בשותפות הדורשת הבנה ואמון הדדיים. תיווך נדל"ן משלב אנשים ונדל"ן, יחסי אנוש טובים יבטיחו הצלחה רבה יותר בתהליך.

לסיכום - אל תתפשרו על איכות המתווך

בחירת מתווך נדל"ן כרוכה בשילוב של מחקר, הבנת הניסיון וההתמחות שלו, הערכת הידע שלו בשוק המקומי, אימות אישורים, הערכת כישורי תקשורת ובדיקת הרקורד שלו. מתווך שנבחר היטב יכול לעשות הבדל משמעותי בתוצאות העסקה ובתהליך כולו ולכן, אל תתפשרו אלא בחרו את המתווך הנכון עבורכם.