דמיינו את המצב הבא: אתם יושבים במשרד, עובדים על משימה חשובה ופתאום, המערכת קורסת או התוכנה לא עובדת כמו שצריך. 

מוכר לא?

ככל שההתנהלות היומיומית שלנו בעסק הופכת ליותר ויותר ממחושבת, כך גובר והולך הצורך בשירותי IT. הטכנולוגיה היא כלי חשוב לתפעול העסקים, אך ברגע שהיא לא מתוחזקת כראוי, היא יכולה להקשות על ההתנהלות ולהוות מטרד של ממש. העסק ממשיך להתפתח ולהתרחב? תקלות טכניות הן דבר שגרתי אצלכם? אולי הגיע הזמן לבדוק האם העסק צריך שירותי IT. 

הנה 7 סימנים שעשויים לרמוז לכך שכדאי להתחיל ולהתעניין בשירותי IT לעסק שלכם:

1. בעיות טכניות 

אחד הסימנים הבולטים ביותר לכך שהעסק שלכם דורש שירותי IT הוא נוכחותן של בעיות טכניות תכופות. אם אתם מוצאים את עצמכם מתמודדים עם בעיות קישוריות רשת, כשלי חומרה, תקלות תוכנה או פרצות אבטחה, זוהי אינדיקציה ברורה שיש צורך בתמיכת IT מקצועית. מומחי IT יכולים לאבחן ולפתור את הבעיות הללו ביעילות, תוך מזעור זמן השבתה ולשמור על פעילות העסק שלכם בצורה חלקה.

2. משאבים פנימיים מוגבלים 

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא הזמינות של מתכנתים פנימיים. אם לעסק שלכם אין מחלקת IT ייעודית או אם איש/ צוות המתכנתים שעובדים בעסק מוצפ/ים מהדרישות ההולכות וגדלות של תשתית הטכנולוגיה שלכם, ייתכן שהגיע הזמן לחפש שירותי IT חיצוניים במיקור חוץ (outsourcing). מיקור חוץ של משימות IT לאנשי מקצוע מנוסים, יכול לספק את המשאבים והמומחיות הדרושים כדי לענות על צורכי העסק שלכם, ביעילות.

3. צמיחה עסקית 

ככל שהעסק שלכם מתרחב, כך גם דרישות ה-IT שלכם גדלות. אם אתם חווים צמיחה במונחים של עובדים, לקוחות או מיקומים, חשוב להעריך אם תשתית ה-IT הנוכחית שלכם יכולה לתמוך בשינויים אלה. שירותי IT יכולים לעזור לכם להרחיב את המערכות הטכנולוגיות שלכם, ליישם פתרונות חדשים ולהבטיח תפעול חלק בתקופות של צמיחה.

4. דאגות אבטחת מידע 

עם המספר ההולך וגדל של איומי סייבר והחשיבות של פרטיות הנתונים, עסקים חייבים לתעדף אמצעי אבטחה חזקים. אם הארגון שלכם מטפל בנתונים רגישים של לקוחות, מידע פיננסי או נתונים עסקיים קנייניים, חיוני שתהיה לו עמדת אבטחה חזקה. שירותי IT יכולים להעריך נקודות תורפה, ליישם פרוטוקולי אבטחה נחוצים ולספק ניטור שוטף כדי להגן על העסק שלכם מפני איומי סייבר.

5. אסטרטגיית IT וייעוץ 

עסקים רבים נאבקים בפיתוח אסטרטגיית IT מקיפה המותאמת ליעדים העסקיים הכוללים שלהם. שירותי IT יכולים להציע הדרכה חשובה בתחום זה. על ידי הערכת תשתית ה-IT הנוכחית שלכם, זיהוי אזורים שטעונים שיפור ופיתוח מפת דרכים לאימוץ ואופטימיזציה של טכנולוגיה, מומחי IT יכולים לעזור ליישר את ההשקעות הטכנולוגיות שלכם עם היעדים העסקיים שלכם.

6. תאימות ורגולציה

בהתאם לתחום העיסוק שלכם בתעשייה, ייתכן שיש לכם דרישות תאימות ספציפיות לעמוד בהן, כגון חוקי פרטיות נתונים או תקני אבטחה. שירותי IT יכולים לסייע לכם להבטיח שהמערכות והתהליכים שלכם עומדים בתקנות אלה. הם יכולים ליישם אמצעי הגנה, לערוך ביקורות ולספק תיעוד כדי להוכיח ציות, להפחית סיכונים משפטיים ולשמור על המוניטין של העסק שלכם.

7. תחזוקה יזומה

שירותי IT יכולים לספק תחזוקה וניטור יזום של המערכות שלכם. על ידי עדכונים שוטפים של מערכות התוכנה הנמצאות אצלכם בעסק, טיפול של  תיקוני אבטחה וביצוע הקמה ומעקב אחר מערך הגיבויים אצלכם בעסק, מומחי IT יכולים למנוע בעיות פוטנציאליות לפני שהן משפיעות על הפעילות העסקית שלכם. תחזוקה יזומה ונכונה בעסק יכולה למזער את זמן ההשבתה, לשפר את ביצועי המערכות ולהגדיל את הפרודוקטיביות הכוללת של כל בית עסק אשר מקבל שירותי IT מותאמים אישית לפי תחום עיסוק של העסק.

לסיכום 

הסימנים שציינתי הם רק חלק מהאינדיקציות שמעידות על כך שהעסק שלכם זקוק לשירותי IT. נושאים טכניים, משאבים פנימיים מוגבלים, צמיחה עסקית, חששות באבטחת מידע, אסטרטגיית IT וייעוץ, דרישות תאימות ורגולציה, והצורך בתחזוקה יזומה הם כולם גורמים שיש לקחת בחשבון. השקעה בשירותי IT יכולה לעזור לארגון שלכם לייעל את התשתיות הטכנולוגית שלו, לשפר את האבטחה ולהתאים יוזמות IT ליעדים העסקיים. על ידי שיתוף פעולה עם אנשי IT מנוסים, אתם יכולים להתמקד בפעילויות הליבה העסקיות תוך מינוף המומחיות והתמיכה הדרושים כדי להניע את העסק שלכם קדימה.

ובנימה אישית: אני נתקל בלא מעט בעלי עסקים ששילבו בעסק שלהם שירותי IT אך אלה, לא נותנים להם את המענה הדרוש ומפאת חוסר נעימות או מחירם הנמוך יחסית, בעלי העסקים משאירים אותם. אין ספק שעלות היא גורם חשוב אבל זכרו, שתמיד כדאי לבדוק נותני שירותים אחרים וכי ניתן למצוא את נותני שירותי ה- IT שיהיו גם מקצועיים וגם ייגבו מחיר הוגן.