אין דבר יותר מספק מלהתעורר בבוקר, לפתוח את הפלאפון ולראות שנכנס לך כסף ממכירות בזמן שישנת. במאמר זה אשתף מספר טיפים וטריקים למכירות אונליין בתחומים שונים, גם אם אתם נותני שירותים וגם אם יש לכם חנות איקומרס.

בתור כלל אצבע, אני ממליץ לכל בעל עסק למכור מוצרים דיגיטליים. אם העיסוק שלך הוא שירות או ייעוץ ואין לך שום כיוון למוצר דיגיטלי, מוצר התחלתי מצוין יהיה הדרכת ‘עשה זאת בעצמך’ או עקרונות בסיסיים בתחום שלך, שיכולים לחסוך זמן ואנרגיה ללקוחות הפוטנציאליים.

ישנם 2 סוגים מרכזיים של מכירות בדיגיטל

1. מוצרים זולים במכירה ישירה
2. מוצרים יקרים, אליהם הלקוח משאיר פרטים ואת התשלום נקבל בפגישה או בשיחה

במאמר זה אתמקד בטיפים חשובים למכירות מהסוג הראשון: מוצרים במכירה ישירה.

טיפ 1: באמפ - תוספת מכירה בעגלה

זהו טריק פשוט וקליל שיוסיף לכם כ- 10-15% למחזור המכירות. חשבו על קופה בסופר: בזמן שאנחנו ממתינים בתור, אנחנו לוקחים חבילת מסטיק, שוקולד וכל מיני שטויות שפשוט 'מושכות' אותנו. באותו אופן אנחנו רוצים להוסיף לעמוד התשלום אפשרויות תוספת למוצר שלנו. לדוגמה: לספר שאני מוכר אני מאפשר תוספת מכירה של משלוח VIP דואר שליחים או תוספת של ספר נוסף שלי, ללא תוספת משלוח.
בממוצע, אחד מתוך 5 לקוחות מוסיף מוצר במעמד הרכישה וכך אני מרוויח יותר מצד אחד ונותן מוצר טוב ושלם יותר מצד שני.

טיפ 2: אפסייל

ב99.9% מהמקרים, כשאני מוכר משהו ללקוח, אני מציע מיד תוספת של מוצר נוסף. זה יכול להיות מוצר משלים, פגישה איתי או כל דבר אחר.
הלקוח כבר החליט לרכוש ממני מוצר, הוא סומך עלי, זו ההזדמנות שלי למכור מיד מוצר נוסף ולהרוויח יותר מכל עסקה.

טיפ 3: לקיחת פרטים לפני תשלום להצלת נוטשי עגלה

תמיד יהיו אנשים שיתחילו למלא פרטים בעגלת התשלום ולא ישלימו את הרכישה. כל מה שצריך לעשות כדי להציל אחוז משמעותי מהעסקאות, הוא להוסיף טופס הרשמה לעמוד המכירה כך שנדע מי התעניין ברכישה ומי שהשאיר פרטים ולא סיים את הרכישה, יקבל מאתנו ווטסאפ שאומר:
היי [שם], זה (השם שלך). 

ראיתי שהתעניינת באתר במוצר (שם המוצר) שמראה איך (תועלת שמקבלים מהמוצר) ולא השלמת את הרכישה. הייתה בעיה כלשהי?
זהו! זה הכל. ההודעה הזו תציל כמות משמעותית מהעסקאות שלך.

טיפ 4: טלפון לרוכשים

לקוחות לא רגילים לקבל טלפון אישי לאחר הרכישה שלהם, בטח שלא במוצרים דיגיטליים קטנים. להתקשר באופן אישי לכל לקוח מספר ימים לאחר הרכישה ולוודא שהסתדרו, פתחו את הקורס ויישמו את הכלים שניתנו בו, ייתן חווית שירות לקוחות מדהימה לרוכשים ובנוסף, במעמד השיחה הזו תוכלו למכור מוצר המשך במחיר גבוה יותר מאותו מוצר דיגיטלי אותו רכשו כדוגמת ליווי, תכנית המשך או כל מוצר אחר.

טיפ 5: רימרקטינג

טריק פרסומי מעניין ופשוט מאוד ליישום נקרא רימרקטינג (פרסום מחדש). הרעיון פשוט: לבצע פרסום ממומן ברשתות השונות רק למי שכבר ביצע רכישה או התעניין במוצר ולפרסם לו מוצר המשך. אותו אדם כבר הכיר אותנו, רכש או התעניין במוצרים שלנו והוא לא ‘עוד גולש’. לכן, יש פוטנציאל גדול מאוד בפרסום לקהל הספציפי המצומצם הזה.

טיפ 6: אימייל מרקטינג

אנשים נוטים לזלזל בכלי הפרסומי המדהים הזה וחבל. האימייל עובד כבר במשך עשרות שנים והוא כאן בשביל להישאר. להשיג לידים ומתעניינים זה הדבר המשמעותי והיקר ביותר בתהליך הפרסום הממומן ולהציע מכירה באופן חד פעמי, זה פשוט בזבוז כסף!
כל מי שרכש או לא רכש מוצר נכנס מיד לרשימת התפוצה שלנו, ואנחנו יכולים עכשיו לדוור לאותם לידים ולשלוח להם עדכונים, טיפים והצעות שונות באופן שוטף. 
אימייל מרקטינג זה עולם רחב בפני עצמו. בתור כלל אצבע, אני ממליץ על שליחת מייל אחד לפחות בשבוע עם תוכן איכותי שהלקוחות באמת רוצים לקבל ולהציע מכירה של מוצר בכל 2-3 מיילים.

טיפ 7: שאלונים

לכ-ל מוצר שאני מקדם אני מוסיף שאלון בשיעור האחרון ובמייל אוטומטי שנשלח ללקוחות בערך שבוע לאחר הרכישה. מטרת השאלון היא קודם כל לקבל פידבק בדבר שביעות רצון הלקוחות מהמוצר ומה אני יכול לשפר או לדייק בו כדי לתת מוצר טוב אפילו יותר. מעבר להזדמנות לקבל פידבק מהלקוחות, אני שואל אותם גם איזה מוצר נוסף הם היו רוצים לרכוש ואם היו רוצים לבצע איתי שיחת ייעוץ באותו נושא.
בצורה זו אני גם משפר את המוצרים שלי באופן תמידי וגם מקבל שיחות איכותיות מלקוחות שרוצים לרכוש ממני עוד.

לסיכום

יש עוד המון כלים וטריקים שניתן לעשות כדי לשדרג את המכירות שלכם בדיגיטל, אך אלו הצעדים הראשונים שיקפיצו את התוצאות העסקיות שלכם ויעזרו לכם להרוויח הרבה יותר מכל עסקה.
אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר להתייעצות נקודתית ואישית בנושא.  
בהצלחה.