רבים מבעלי ובעלות עסקים משקיעים אנרגיה ביצירת תכנים לרשתות החברתיות, אך שוכחים שהאתר שלהם הוא אחד מהנכסים הדיגיטליים החשובים ביותר – כזה שיכול לייצר אמון, לידים ומכירות לאורך זמן.

פעם לקוחה שלי אמרה לי: ‘אני מרגישה שהאתר שלי כמו עציץ נובל’ ולצערי, רבים מבעלי העסקים מתנהגים כך לאתר שלהם.

אתר אינטרנט הוא לא פרויקט חד-פעמי

הגישה הנפוצה של ‘בנינו אתר, סימנו וי’ פשוט לא נכונה.  אתר אינטרנט הוא נכס מתפתח ולא 'קקטוסק שמקבל מים פעם בשנה. האתר זקוק לתחזוקה, לעדכון ולתשומת לב – ממש כמו עמוד אינסטגרם או דף עסקי בפייסבוק.

למה התחזוקה האורגנית של האתר חשובה כל כך?

עבודה אורגנית היא הבסיס לקידום יציב, מתמשך ואפקטיבי של האתר. בשונה מפרסום ממומן, שהתוצאות בו מתקבלות כל עוד משלמים – התוכן האורגני יוצר ערך שנשאר לאורך זמן.

 כשבעלי עסקים מקפידים לעדכן את האתר שלהם בתוכן איכותי ורלוונטי – הם לא רק מחזקים את הקשר עם הגולשים, אלא מדברים בשפה שגוגל מבין. והתוצאה? יותר תנועה, יותר חשיפה ויותר לקוחות פוטנציאליים שמגיעים דרך החיפוש האורגני.

העולם האורגני באתר כולל מספר מרכיבים חשובים

קצב עדכון קבוע 

גוגל אוהב אתרים שמתעדכנים בתדירות גבוהה – זה מאותת לו שהאתר פעיל ורלוונטי. גם אם מדובר רק במאמר חדש אחת לחודש, זה עושה הבדל.

עומק התוכן

ככל שהתוכן באתר שלך מעמיק, ממוקד ומקורי – כך הוא ייתפס כסמכותי יותר ויעלה בדירוג.

קישוריות פנימית וחיצונית

יצירת קישורים בין עמודים בתוך האתר ובין האתר לאתרים חיצוניים איכותיים, תורמת להבנה של גוגל את מבנה האתר ואת ערכו.

חשוב להבין: גוגל לא ‘מנחש’ שהאתר שלך טוב אלא הוא מסתמך על מדדים ברורים כמו זמן שהייה, רמת העדכון, תיאורי תמונה, איכות התוכן והמבנה הלוגי של האתר. 

במילים אחרות – אם לא תתחזקו את האתר, הוא יישאר מאחור – גם אם הוא נראה מעולה.

מה נדרש כדי לשמור על אתר פעיל ואפקטיבי?

כתיבה אורגנית שוטפת

כל עמוד באתר צריך לכלול לפחות 300 מילים של תוכן איכותי ורלוונטי. לא מדובר על מלל ‘בשביל גוגל’, אלא על תוכן אמיתי שנותן ערך לגולש.

מחקר מילות מפתח

 שימוש במילים ובביטויים שהלקוחות הפוטנציאליים באמת מחפשים. כיום ניתן להיעזר גם בבינה מלאכותית כדי לייעל את התהליך.

תיאורי תמונה (Alt Text)

במיוחד באתרים שמציגים תמונות רבות – צלמים, מעצבים, אדריכלים – חשוב להוסיף תיאור טקסטואלי לכל תמונה. זה לא רק תורם לנגישות, אלא גם לקידום האתר במנועי חיפוש.

ואם כבר מדברים על נגישות, ישנן דרכים נוספות לשמור על נגישות באתר שלנו – דבר שייקדם אותנו מבחינת גוגל לדוגמה: שמירה על פלטת צבעים נגישה, שימוש בקונטרסט נכון וגודל גופן של לפחות 16 פיקסלים – כל אלה מסייעים לאנשים עם לקויות ראייה להיכנס לאתר, לקרוא בנוחות ולהתרשם מהשירותים שאנחנו מציעים.

מבנה ניווט ברור

 האתר צריך להיות נעים לגלישה – עם היררכיה ברורה, תפריטים פשוטים וגישה נוחה לכל עמוד.

תוכן מתעדכן

הוספת מאמרים, בלוגים או פרויקטים חדשים באופן קבוע – מאותתת לגוגל (ולמבקרים באתר) שהעסק שלך פעיל, רלוונטי ומוביל בתחומו.

ומה לגבי קידום ממומן?

שאלה מצוינת.  פרסום ממומן הוא אפיק שיווקי יעיל – אך ברגע שמפסיקים לשלם, החשיפה נעלמת. לעומת זאת, תוכן אורגני איכותי נשאר באתר, צובר חשיפה עם הזמן ותורם לקידום שלך בטווח הארוך.

לסיכום

האתר שלך הוא לא משהו שמסיימים – אלא משהו שמתחזקים. בדומה לכל פלטפורמה אחרת, גם האתר זקוק להזנה שוטפת כדי להניב תוצאות.

אם השקעת זמן וכסף בהקמה שלו – חבל לוותר עכשיו. בסופו של דבר, שיפור מתמשך והתאמה מדויקת לקהל היעד יביאו לך עבודה איכותית, ולקוחות מדויקים – כאלה שאנחנו כבעלי עסקים נשמח במיוחד לקבל.

כאשר אנחנו בונים ומשקיעים באתר, חשוב לזכור שהמטרה היא ליצור נכס דיגיטלי שיישאר אתנו לטווח הארוך וכדי שזה יקרה – אנחנו, בעלי ובעלות העסק, צריכים להמשיך ולהשקיע בו גם לאחר ההשקה.

יש לא מעט דרכים נוספות, שלא כולן הוזכרו כאן, שיכולות לשפר את הנראות ואת הפצת האתר בצורה אורגנית ואיכותית בגוגל – ואני כאן כדי לעזור.