האינטרנט הפך להיות זירת המסחר העיקרית של ימינו. חנויות אונליין מציעות נוחות, גישה 24/7 למגוון רחב של מוצרים ושירותים והן חיוניות להישרדותו של כל עסק מודרני. אך לפני שאתם יוצאים למסע בניית חנות אונליין משלכם, חשוב לשקול מספר גורמים ולשאול את עצמכם כמה שאלות מפתח.

האם חנות אונליין מתאימה לעסק שלי

קהל היעד

השאלה הראשונה אותה יש לשאול, היא האם קהל היעד שלכם נוהג לקנות מוצרים ושירותים אונליין? אם התשובה היא כן, חנות אונליין יכולה להיות כלי שיווקי יעיל מאוד.

סוג המוצר/שירות 

מוצרים פיזיים, מוצרים דיגיטליים, שירותים – לכל סוג מוצר יש התאמה שונה למכירה אונליין. חשוב לבחון את היתרונות והחסרונות של כל סוג מוצר בהקשר למכירה מקוונת.

תחרות

בדקו את התחרות בשוק שלכם. האם ישנם מתחרים חזקים שמציעים מוצרים דומים? חנות אונליין יכולה לעזור לכם להתבלט ולהגיע לקהל יעד חדש.

תקציב

בניית חנות אונליין כרוכה בהשקעה כספית. ישנם פתרונות שונים, החל מחנויות מוכנות ועד לפיתוח חנות מותאמת אישית. בחרו את הפתרון המתאים לתקציב שלכם.

השלבים בבניית חנות אונליין

ללקוחות עם מעט מוצרים אני לרוב ממליצה לבנות אתר חנות בויקס ולכאלה שיש להם סדנה בודדת או מוצר אחד, לבנות עמוד נחיתה עם לינק לסליקה בחברת סליקה חיצונית.

בחירת פלטפורמה

קיימות מגוון פלטפורמות לבניית חנויות אונליין, כגון Shopify ,Wix ,WooCommerce ועוד. בחרו פלטפורמה קלה לשימוש ובעלת התכונות הדרושות לכם.

עיצוב החנות

העיצוב הוא המפתח למשיכת לקוחות. בחרו תבנית עיצוב אטרקטיבית וקלה לניווט, והתאhמו אותה למותג שלכם. את העיצוב אני לרוב מכינה בתוכנה גרפית מקצועית כמו XD או פיגמה ולפני הפיתוח, מאשרת אותו מול הלקוח.ה.

קטלוג מוצרים 

הוסיפו את כל המוצרים או השירותים שלכם לקטלוג, כולל תמונות איכותיות, תיאורים מפורטים ומחירים.

שיטות תשלום

הקימו מערכת תשלום מאובטחת המאפשרת ללקוחות לשלם בכרטיסי אשראי, PayPal או בשיטות תשלום אחרות.

שילוח

הגדירו את אפשרויות השילוח והמחירים, ובחרו חברת שילוח אמינה.

קידום ושיווק

קדמו את החנות שלכם באמצעות קמפיינים במנועי חיפוש, ברשתות החברתיות ובשיטות שיווק דיגיטליות נוספות.

טיפים נוספים להצלחה

חווית משתמש 

הקפידו על חווית משתמש נוחה ואינטואיטיבית; עשו מחקר, בנו ‘מסע לקוח’ מרגע הכניסה שלו לאתר, דרך תהליך הרכישה ומה שקורה אחרי הרכישה, לרבות נטישת עגלה.

שירות לקוחות מצוין 

ספקו שירות לקוחות זמין ואדיב.

ניתוח נתונים

עקבו אחר נתוני החנות שלכם כדי לשפר את הביצועים שלה. מומלץ לחבר לגוגל אנליטיקס ולבקש סקירה ממומחה SEO.

התאמה למובייל 

ודאו שהחנות שלכם מותאמת לגלישה במכשירים ניידים.

לא פעם התבקשתי ‘לשפץ’ ולשפר אתרי חנויות מקוונות ישנים ובאמצעות עיצוב מדויק ותיקון ליקויי UX, אפשר לשפר משמעותית את אחוזי ההמרה והרכישה. כך למשל, לפני מספר חודשים עבדתי על פרויקט של ‘שיפוץ’ חנות מקוונת לציוד רכיבה ואופנועים. בעזרת מהפך שערכתי לאתר שהתחיל בדף הבית שמהווה את חלון הראווה שלו, מכירות האתר עלו מיד והלקוחות היו מרוצים מנוחות ההזמנה והחיפוש באתר.

עכשיו, כשיש לנו אתר וסליקה מצוינים, מה לגבי אוטומציות

ישנן מספר אוטומציות נפוצות וחשובות בחנויות מקוונות

דיוורים אוטומטיים:

דיוור ברוח הבאה: שליחת דיוור אישי ללקוחות חדשים, כדי להודות להם על הרכישה ולהציע להם הצעות מיוחדות.

דיוורים למניעת הזנחת עגלה: שליחת תזכורות ללקוחות שהוסיפו מוצרים לעגלה אך לא השלימו את הרכישה.

דיוורים חוזרים: שליחת דיוורים ללקוחות קיימים עם הצעות מיוחדות, או מוצרים רלוונטיים.

עדכוני מלאי

עדכון אוטומטי של מלאי: כאשר מוצר חסר במלאי, הוא יוסר אוטומטית מהחנות.

התראות על מלאי נמוך: קבלת התראות כאשר המלאי של מוצר מסוים נמוך.

ניהול לקוחות

יצירת תגיות ללקוחות: סיווג לקוחות לפי התנהגותם ורכישותיהם כדי להתאים להם הצעות מיוחדות.

יצירת נתוני לקוח פרופיל: איסוף מידע על לקוחות כדי להבין את ההעדפות שלהם ולשפר את השיווק.

שיווק אוטומטי

פרסום ברשתות חברתיות: פרסום, באופן אוטומטי, של מוצרים חדשים או מבצעים ברשתות החברתיות.

קמפיינים במנועי חיפוש: הפעלת קמפיינים אוטומטיים במנועי חיפוש כדי להגיע לקהל יעד רלוונטי.

שירות לקוחות

תשובות אוטומטיות לפניות: מתן תשובות אוטומטיות לשאלות נפוצות של לקוחות.

מעקב אחר הזמנות: שליחת עדכונים אוטומטיים ללקוחות על סטטוס ההזמנה.

מדוע אוטומציות חשובות?

  • ייעול הזמן: אוטומציות מאפשרות לבצע משימות חוזרות ונשנות באופן אוטומטי וכך, ‘לשחרר’ לבעל.ת העסק זמן להתמקדות במשימות אסטרטגיות יותר.
  • שיפור חווית המשתמש: אוטומציות מאפשרות לספק חווית לקוח אישית ומותאמת יותר, מה שמוביל לשביעות רצון גבוהה יותר ולהגדלת נאמנות הלקוחות.
  • גידול במכירות: אוטומציות יכולות לעזור להגדיל את המכירות, על ידי הגברת המודעות למותג שלכם, שיפור שיעורי ההמרה והפחתת נטישת עגלות.

סוגי עסקים שמתאימים במיוחד לחנות אונליין

עסקים בתחום האופנה והאביזרים: בגדים, נעליים, תכשיטים ועוד מוצרים דומים נמכרים היטב אונליין.

עסקים בתחום הקוסמטיקה והטיפוח: מוצרי קוסמטיקה, בושם, מוצרי טיפוח לגוף ולשיער – כל אלו הם מוצרים פופולריים בקרב קונים אונליין.

עסקים בתחום המזון: מוצרי מזון יבשים, חטיפים, משקאות, תוספי תזונה ועוד – ניתן למכור בקלות אונליין.

עסקים בתחום הספרים, המוזיקה והסרטים: מוצרים דיגיטליים כמו ספרים אלקטרוניים, מוזיקה וסרטים נמכרים בעיקר אונליין.

עסקים בתחום הטכנולוגיה: מכשירי חשמל, מחשבים, גאדג'טים ועוד מוצרי טכנולוגיה נמכרים בהצלחה רבה באינטרנט.

עסקים המציעים שירותים דיגיטליים: שירותי עיצוב, פיתוח תוכנה, ייעוץ ועוד – ניתן למכור אונליין.

לסיכום

בניית חנות אונליין היא השקעה חשובה לכל עסק המעוניין להגיע לקהל רחב יותר ולשפר את המכירות. על ידי תכנון מדוקדק וביצוע נכון של השלבים השונים, תוכלו לבנות חנות אונליין מצליחה שתתרום לצמיחת העסק שלכם.
דמיינו איך תוכלו למכור ולעזור לאנשים גם כשאתם בחופשה או ישנים במיטה.

בהצלחה.