המסע מרעיון מבריק עד לאפליקציה פועלת הוא מסע מאתגר ומרתק. השלבים הבאים מפרטים את המסלול המתוכנן והדרך שכל יזם טכנולוגי יעבור כדי להצליח.

1. ההבנה המקיפה

המסע מתחיל בהבנה של הבעיה שהמיזם שלכם אמור לפתור או השירות שהוא מספק. כמו כן, הבנה מדויקת של קהל היעד שלכם, התחום והצרכים של קהל היעד. 
ניתוח עמוק ושאלות מדויקות עוזרות לתת ביטוי לרעיון ולהבין את האתגרים וההזדמנויות הטכנולוגיים.

2. מחקר שוק

כחלק מההבנה המקיפה, כדאי לעשות מחקר שוק (עצמאי או בעזרת מומחים בתחום) על מנת להבין איפה אתם עומדים. האם קיים כבר משהו דומה או שאתם הראשונים שחשבתם על הרעיון.
לכל תשובה שתקבלו יש משמעות. אם יש מוצרים דומים בשוק, האם הם מצליחים? מה אתם יכולים לעשות טוב יותר?
אם לא קיים מוצר כזה, כדאי לוודא שאין מכשולים שמונעים מפיתוח המיזם שלכם.

3. ניתוח היקף ותקציב

לאחר ההבנה המקיפה, חשוב לקבוע את היקף הפרויקט ואת התקציב הכללי. המדדים הכלכליים מהווים את הבסיס לקבלת החלטות, קביעת תכניות והתקדמות שלבי הפיתוח.
אתם צריכים להבין מהו המודל העסקי שלכם, מהו פוטנציאל הרווח ומהי ההשקעה הנדרשת. כמו כן, על פני כמה זמן יתפרש הפרויקט.

4. תכנית עסקית

המשך ישיר של ניתוח היקף ותקציב היא כתיבת תכנית עסקית. בין אם תעשו בעצמכם או תעזרו ביועץ עסקי, תכנית עסקית תעזור לכם לסלול את הדרך לתקופה הקרובה. 
תכנית עסקית צריכה לכלול בין היתר עלויות הקמת המיזם - עלויות פיתוח, שיווק וכד'. כמו כן, היא כוללת את מודל הרווח של המיזם.
כחלק מבניית התוכנית העסקית צריך לתת דגש על איך אתם הולכים להרוויח מהמיזם הזה וכמה, כדי לוודא שיש היתכנות כלכלית לפרויקט.

5. יעוץ טכנולוגי

כדי להשלים את החלק של העלויות תצטרכו לפנות לנותני השירות, אך בטרם תעשו זאת חשוב לגבש קודם את הפתרון הטכנולוגי שלכם.
מבחינה טכנולוגית, חשוב להתייעץ עם מומחה על מנת לוודא שהרעיון שלכם ישים. יועץ טוב יעזור לכם לגבש את הפתרון הנכון ביותר עבורכם ולפרט את הדרישות הטכנולוגיות שלכם כך שתדעו בדיוק למה אתם נכנסים. 
על בסיס זה תוכלו לקבל הערכת עלויות נכונה שתאפשר לכם לקבל את ההחלטות הנכונות, האם כדאי לכם להתקדם הלאה עם המיזם והאם תממנו אותו בעצמכם או שתצטרכו לפנות למשקיע.

6. משקיעים

בשלב הזה חלקכם אולי יגיעו למסקנה שאמנם אתם מאוד רוצים להתקדם אבל תצטרכו משקיע וגיוס הון. על החלק הזה בלבד אפשר לכתוב מאמר שלם, אך אכתוב בקצרה שחשוב מאוד להגיע למשקיע מוכנים.
אין הזדמנות שניה לעשות רושם ראשוני. לכן, תגיעו אליו אחרי שיש לכם תכנית עסקית ברורה ואחרי שעשיתם עבודה מתקדמת באיפיון המיזם הטכנולוגי שלכם (מפורט בסעיף הבא).
למשקיע חשוב, בין היתר, לראות שאתם מחויבים ורציניים, שיש לכם תכנית פעולה מסודרת, שהשקעתם מזמנכם וכספכם במיזם ושאתם יודעים לספק את כל התשובות.

7. עיצוב ממשק משתמש ואפיון טכנולוגי

בין אם החלטתם לממן פיתוח בעצמכם או שאתם צריכים לגשת למשקיע, על השלב הזה לא כדאי לדלג.
איפיון טכנולוגי המשולב ב- UXUI יאפשר לכם לקבל הבנה עמוקה של האפליקציה או מערכת שאתם עומדים לפתח, כך שתדעו בדיוק מה אתם הולכים לקבל לאחר הפיתוח וגם תוכלו להשיב לכל שאלה מקצועית שתגיע ממשקיע.
בשלב זה, מומלץ להתמקד בגרסת MVP המכילה את הפונקציות העיקריות ואיננה מורכבת מדי, כך שלא תכנסו לפיתוחים מורכבים מדי ולעלויות גבוהות שעלולים להתגלות בהמשך כמיותרים. 
עיצוב ממשק משתמש מסייע להבין בצורה מוחשית את האפליקציה/ המערכת שאתם עומדים לפתח ולדייק את המסכים.
כמו כן, תוכלו על בסיס המסכים המעוצבים להכין דמו למשקיעים.

8. פיתוח ותחזוקה

פיתוח המערכת/ אפליקציה יתבסס על האפיון הטכנולוגי והמסכים המעוצבים שהכנתם בסעיף הקודם. חשוב לבחור צוות פיתוח שידע להשתמש בטכנולוגיות נכונות, לפתח קוד איכותי, כך שניתן יהיה לתחזק אותו בהמשך בקלות וביעילות. 
תהליך הפיתוח מורכב לרוב מכמה אבני דרך וזאת, על מנת שתהיה לכם האפשרות לעקוב אחרי התקדמות המערכת ולוודא שהכל נעשה בהתאם לאיפיון ולשביעות רצונכם.

9. בדיקה ושדרוגים

אחרי פרסום ראשוני לצורך ביצוע פיילוט, תוכלו למעשה לערוך בדיקות תפקוד, לאסוף מידע מהמשתמשים ולקבל פידבקים שיסייעו לזהות ולתקן בעיות בתכנון הראשוני של המערכת או האפליקציה. 
שדרוגים למערכת לקראת גרסה נוספת יתקבלו על פי הצורך, בהתאם לפידבקים שתקבלו ממשתמשי הפיילוט. חשוב לבחון כל הערה ולבחור ליישם רק את מה שחשוב לקידום המערכת שלכם לעבר המטרה שלשמה נוצרה.

10. שיווק והצגה

אחרי שיש לכם גרסה מכווננת יותר של המערכת או האפליקציה. זו העת לשלב השיווק. אסטרטגיות שיווק מתאימות ומכוונות מסייעות להצלחת המיזם. חשוב לקחת אנשי שיווק מומחים בתחום הרלוונטי שיעזרו לכם לקדם את הפצת המערכת בצורה מתאימה ויעילה.
מפה מתחיל מסע שכולל שיווק, בדיקות מתמידות של ביצועים וקבלת פידבקים, שדרוגים ותיקונים של המערכת/האפליקציה וחוזר חלילה.

לסיכום

המסע מרעיון לאפליקציה מוצלחת הוא אתגר, אך ביצוע יסודי ומוקפד יביא להצלחה בתהליך ולהפיכת הרעיון למציאות. 
בנייה, שלב אחרי שלב, והבנה עמוקה של האתגרים הטכנולוגיים שיעלו בדרך, הם הכלים המקצועיים הנדרשים לכל יזם מצליח.