אתר האינטרנט הוא חלון הראווה של העסק. כיום, כל בעל עסק חייב שתהיה לו נוכחות דיגיטלית כי ‘אם אתה לא שם (בדיגיטל) אתה לא קיים’. אז מה צריך להכיר, לדעת או להכין מראש לפני שמתחילים לבנות אתר? 

1. הגדירו את המטרה של האתר 

השלב הראשון הוא להגדיר את מטרת האתר; מה נרצה שהגולשים (קהל היעד של האתר) יעשו בתוכו? חשוב להישאר ממוקדים ולא להתפזר.

2. מחקר קהל היעד

חשוב לדעת מי הם אותם הגולשים שיבקרו באתר, במה הם מתעניינים, מה הצורך שלהם? כשנדע למי אנחנו פונים נוכל להתאים את חווית הגלישה כך שתפעיל את הרגש הנכון אצל קהל היעד באופן שהוא ימשיך לחקור ולבצע את מטרת האתר.

3. לבלוט בשלוש שניות

מחקרים מראים, שלקוח מחליט בתוך 3 שניות בממוצע, אם להישאר באתר או לא. לכן, אנחנו חייבים לוודא שהממשק נוח ושהמסרים באתר ברורים ומייצרים רצון להישאר בו.

4. התאמה למכשירים ניידים 

מרבית האנשים גולשים היום דרך הטלפונים הניידים ולכן חשוב להקפיד שהאתר יהיה רספונסיבי, כלומר מותאם גם למכשירים נייחים (דסקטופ) וגם למכשירים ניידים (טלפון נייד, טאבלט וכו'). חשוב שמבנה התכנים, העיצוב ומהירות טעינת האתר יעבירו חוויה גלישה נעימה לא רק במחשב הנייח, אלא גם במכשירים ניידים.

5. באיזו פלטפורמה כדאי לבנות את האתר

כיום, רוב האתרים נבנים בוורדפרס או בוויקס אך ישנם אתרים, בעיקר המורכבים שבהם שיבנו על ידי מפתחים. לפני שאתם בוחרים באיזו פלטפורמה ייבנה האתר יש לשקול את הפרמטרים הבאים:

א. ניהול – בחרו סביבת ניהול קלה ונוחה לתפעול. מומלץ לבחור במערכת ידידותית שלא מצריכה ידע בכתיבת קוד

ב. עיצוב - בחרו פלטפורמה המאפשרת שליטה גם בעיצוב. תמיד מומלץ לבנות ללא תבניות קבועות מראש כדי שתהיה יכולת חופשית לעיצוב

ג. קידום – וודאו שבחרתם בפלטפורמה שיכולה לתת מענה לקידום

6. בא לי תחושה של WOW

שימו דגש על תמונות טובות שיעשו את אפקט ה- WOW, יפעילו רגש אצל הגולשים ויגרמו להם לפעול. השקיעו בתמונות, אפשר גם על ידי צלם מקצועי, במיוחד אם האתר הוא אתר שבו מוצעים למכירה מוצרים. אפשר להשתמש גם בתמונות מתוך מאגרי תמונות, אך שימו לב לנושא זכויות היוצרים ולזכויות השימוש בתמונות הללו. אל תשכחו לשים דגש מיוחד על תמונת ‘אודות’ מחמיאה. 

מבחינת תוכן האתר, השקיעו בכתיבת כותרות שיסקרנו את הגולשים ושימשכו את תשומת ליבם. 

בקו עיצובי, הקפידו לשמור על צבעי המותג, על פונטים אחידים ועל רווחים, כדי לאפשר התמקדות בתוכן והנגשה של מטרת האתר.

7. להתחבר באופן אישי

תפקידו של האתר הוא, בין היתר, להעביר את המקצועיות ואת הניסיון שלכם. גולשים מחפשים אמינות ולכן, הצגת מי שעומד מאחורי העסק, מעבירה תחושת ביטחון. חשוב שהגולשים יוכלו להבין מי אחראי על האתר ועם מי ניתן ליצור קשר.

8. מי יבנה לי את האתר

יש שפע חברות שישמחו לבנות, לעצב ולאחסן את האתר שלכם. כדי שתבחרו בחברה הנכונה ביותר, יש לבחון את נושא התקציב, לוחות הזמנים וכמובן הכימיה והתקשורת ביניכם ובין בונה האתרים המיועד. בדקו את תיק העבודות של החברה או האדם עימם אתם עומדים להתקשר, בקשו לראות אתרים שהקימו ללקוחות אחרים שעוסקים בתחום דומה או זהה לשלכם, בדקו היטב את פרטי ההצעה ומה היא כוללת, האם יש הנגשה לאתר, הצהרת פרטיות ובעיקר, אם אתם מקבלים תחושה של נוחות והתרגשות לקראת התהליך, כנראה שהגעתם למקום הנכון.

9. אחסון ודומיין

כדי לבנות אתר ברשת הדיגיטלית צריך דומיין ואחסון. דומיין הוא כתובת האתר ואחסון הוא המקום הפיזי שבו האתר והקבצים הנלווים שלו נמצאים (שרת). חשבו על זה כאילו הדומיין הוא 'כתובת הרחוב' והאחסון הוא ‘הנכס’. אם נכניס כתובת קיימת למכשיר הניווט, נגיע לנכס. את הדומיין רוכשים מחברות שמוכרות רישיון שימוש וכל עוד יש ברשותנו רישיון שימוש משולם, אף אחד לא יכול לבנות אתר בכתובת שלנו. אחסון ניתן לרכוש מספקי האחסון וכדאי לבחור בספק שמאחסן בשרתים מהירים והכי מומלץ שיהיה עם שירות אישי ונגיש. לסיכום, דומיין ואחסון נרכשים לחוד והינם שני דברים נפרדים אך בכדי להעלות אתר באוויר אנו צריכים לחבר ביניהם.

10. מהסוף להתחלה

התהליך שתעברו בבניית אתר יעזור לכם להסתכל על העסק מבפנים ומבחוץ ולכן חשוב, להגיע לפגישת האפיון עם המון סבלנות. 

 

הטיפים האלו הם רק הסבר מקדים לבניית האתר. זכרו ליהנות מהדרך ובכל מקרה, אשמח לשוחח אתכם, לייעץ ולבנות עבורכם את האתר החדש שלכם. מה אומרים שנקבע?