לאחרונה, עוד ועוד ספרי הסברה יוצאים לאור ואוטוריטות צצות מכל עבר. אנשי מקצוע שצברו ידע רב לאורך שנים, מגלים אותו בספרים שהם כותבים ופרסומות לספרים החדשים האלה מציפות אותנו. האם מדובר בטריק שיווקי או בצורך של אותם אנשים להשאיר אחריהם מורשת? אני מניחה שגם וגם אבל דבר אחד ברור: לדעת שאיפשהו בעולם ישנו ספר שהשם שלך מתנוסס על הכריכה שלו – זה מדהים ונפלא!

דמייני את זה; את הולכת ברחוב עם חברה ופתאום, בחלון הראווה, מופיע הספר שלך. השם שלך מודפס עליו באותיות גדולות ואי אפשר להתעלם ממנו. איזו תחושת גאווה מדהימה, נכון? ואתה? דמיין את הרגע הזה שבו אתה מסתובב בחנות הספרים עם הנכד ופתאום אתה שומע 'סבא! הנה ספר עם השם שלך עליו'! האם יש משהו יותר מספק מזה? 

ואם אפשר לקחת את הדבר הנהדר הזה שהשארתם לאחרים, וגם להפוך אותו כלי לקידום העסק שלכם – מה רע? 

אז איך הספר יעזור לכם לקדם את העסק?

נתחיל בסיפור קצר

הגיעה אלינו אישה מקסימה שמתמחה בקריסטלים. החזון שלה היה לערוך קטלוג מקיף על סגולות האבנים ותיאור היכולות שלהן. הידע שהיא הציגה היה עצום ואנחנו רק עזרנו לה להביא אותו לידי ביטוי באופן ברור ושיהיה מרתק לקריאה. היא הייתה  כל כך מרוצה מהתוצאה, עד שהרגישה שהיא חייבת המשך ולכן היא יצרה את הגרסה  ה'מקוצרת' של הקטלוג (מעין ספר־כיס). בסופו של דבר היא יכולה להתגאות בלא פחות מארבעה ספרי אוטוריטה, כשכל ספר התמקצע בתחום אחר.

איך זה מקדם אותי?

כשאתם כותבים ספר מקצועי, אתם נותנים לקורא הרגשה שנמצא לפניו איש בעל ידע אמיתי עם פתרונות. הלקוחות שלכם ישמחו לדעת שהם רוכשים מוצר ממישהו שבאמת יודע את העבודה. הם ישמחו להתייעץ אתכם וללמוד מכם, מה שיגדיל את המכירות של השירותים או של המוצרים שאתם מציעים. אם אתם מרצים בכנסים לדוגמה – הציגו את הספר שכתבתם. אנשים ירצו לדעת שהאדם שמרצה לפניהם יודע לא רק לכתוב מצגות אלא גם ספרים. אתם רואים את ההרצאה מסתיימת ואנשים רצים אליכם לשולחן ורוצים לקנות את הספר שכתבתם? גם אנחנו!

בנוסף, הספר הוא מוצר משלים. אם אתם מציעים קורסים מקוונים לדוגמה, הספר יכול להיות המוצר הנוסף שאוספים בקופה לפני התשלום. 

אחרי שהשקעתם בכתיבת הספר, בעריכתו, בהדפסתו ובהפצתו – אתם יכולים לתת לספר לעבוד בשבילכם. שבו, הישענו אחורה והספר יספק הכנסה נוספת לקופת העסק.

אבל הכי חשוב – ספרים, במיוחד אלו המודפסים דיגיטלית עוזרים לקדם את האתר שלכם ולהגדיל את החשיפה.

אז מה צריך בשביל לכתוב ספר?

כשפנה אלינו איש רפואה וביקש לכתוב ספר תרופות מקיף, כזה שיהיה נגיש לסטודנטים, למתמחים ולסגל סיעודי, הוא לא ידע מאיפה להתחיל בכלל. היה חשוב לו להעביר את הפן המקצועי ולהיות מדויק. אבל איך להעמיד את התוכן או לכתוב את הספר באופן מעניין? את זה הוא לא ידע. בסוף התהליך הוצאנו ספר מפורט, מקצועי וענייני שרבים קוראים אותו ומשתמשים בו בעבודתם.

כדי לכתוב ספר, אבל כזה שתהיו גאים בו, נדרשים מספר אנשי מקצוע; קודם כל צריך אתכם – אתם מביאים את הידע, את הרעיון ואת התוכן. לאחר מכן – צריך עורך. יכול להיות שאתם כותבים נהדר אבל תמיד צריך עורך שיסתכל על הטקסט מהצד בעיניים בלתי משוחדות וידע לערוך אותו באופן שיהיה קל לקריאה. טקסט מסורבל שערוך רע, ירחיק את הלקוחות מכם ויציג אתכם באור שלילי ולהיפך. עורך טוב ידע גם לתקן איפה שצריך אבל גם להתחשב בידע שאתם מביאים. הכתיבה היא עבודה מתמשכת אך היא מתגמלת  מאוד כשהיא נעשית בעבודת צוות.

אחרי שהעמדנו את הספר, דרוש איש שעוסק בעיצוב גרפי – כזה שיבין לא רק את מהות הספר אלא גם, ובעיקר את הכותב, ויעצב את הכריכה באופן הטוב והאלגנטי ביותר.

ההחלטה באיזו הוצאת ספרים יתפרסם הספר שלכם, אינה עניין של מה בכך. אפשר לבחור בהוצאה פרטית ואפשר לבחור הוצאת הספרים שתעבוד אתכם בשיתוף פעולה, כזו שתתן לכם את המעטפת השלמה שכוללת עריכה, הגהה, הפקה ודפוס, שיווק וקידום הספר ועוד.

לסיכום

כתיבת ספר היא תהליך אישי מאוד וכדאי לבחור 'בפינצטה' את הוצאת הספרים שתקשיב ללב שלכם ותעזור לכם להגשים את החלום. בסופו של יום, כאשר הספר יהיה מוכן ומודפס ולכל אחד במשפחה יהיה עותק (חתום כמובן), לא רק העסק שלכם יודה לכם, אלא גם הלב.