בעידן הדיגיטלי של היום, אנחנו מוצפים בתוכן בכל קליק וגלילה, והעלייה של הבינה המלאכותית ו-ChatGPT רק תגביר את ההצפה הזו. אז איך בתוך עומס המידע הזה נגרום לעסק שלנו להתבלט? איך נוכל למשוך את תשומת הלב וליצור אינטראקציה עם קהל היעד שלנו? ואיך נבטיח שהמסר שלנו לא רק יוסיף עוד רעש באינטרנט, אלא יפגע במטרה ויצור פניות של לקוחות פוטנציאלים?
 

התשובה, למרבה ההפתעה, היא לא לייצר בקצב עוד ועוד תוכן ללא הבחנה. במקום זאת, המפתח טמון ביצירת התוכן הנכון. כלים כמו ChatGPT, יכולים בהחלט לעזור לנו לייצר תוכן ממוקד, ייחודי, מותאם אישית ומשכנע. אבל לפני שאנחנו צוללים לתוך הבינה המלאכותית, יש חלק בלתי נפרד מהפאזל שעל המשווקים להתייחס אליו: אסטרטגיה שיווקית. זה תמיד היה חשוב, אבל זה הופך להיות עוד יותר קריטי עם השילוב של AI.

כשאנחנו חושבים על AI ביצירת תוכן, אנחנו אולי מדמיינים רובוט המייצר ללא הפסקה בלוגים, פוסטים ברשתות או מודעות. לקוח שפנה אלי, תומר - מאמן כושר, סיפר לי שהוא ניסה את ChatGPT ובלחיצת כפתור קיבל 50 מיילים. אבל מה שהוא קיבל זה תוכן גנרי שהיה ברור שלא יוביל למכירות ואפילו יגרום יותר נזק מתועלת. אולי גם אתם ניסיתם ואולי גם אתם קיבלתם משהו שאי אפשר באמת להשתמש בו. זה לא אומר שצריך להימנע מChatGPT אבל זה כן אומר שכמו שעשיתי עם תומר, צריך קודם להתמקד במחקר, מיפוי ותכנון בשביל לקבל תוכן ממוקד, משמעותי ורלוונטי.

אלו הם 6 השלבים ליצירת תוכן שמושך לקוחות

1. להכיר איך קהל היעד האידיאלי שלך חושב ומדבר

חשוב לזהות את הקהל האידיאלי שאיתו תרצו לעבוד ושלו תוכלו לספק את הפתרונות. הגדירו את הקהל הזה באופן המפורט ביותר: מה הגיל של האנשים, המקצוע שלהם, תחומי העניין, הרגלי הקנייה ועוד. דמות הקונה הפוטנציאלי שמעוצבת בקפידה היא המגדלור שמנחה את תהליך יצירת התוכן. כל מילה וכל ביטוי צריכים לגרום לקהל הזה להרגיש שהעסק מדבר אליו ישירות.

קהל היעד של תומר למשל היו גברים מקצועיים שאין להם זמן או מוטיבציה להתאמן לבד.

ברגע שקהל היעד האידיאלי שלך נמצא בפוקוס, עליך לחקור לעומק את הכאבים והתסכולים שלו, הפחדים וההשלכות, המטרות, הרצונות, החלומות והשאיפות שלו. מה מחזיק את האנשים שנמצאים בתוך אותו קהל יעד ערים בלילה? איזו תוצאה לטווח ארוך אותם אנשים שואפים להשיג? מה מונע מהם להשיג את התוצאה שהם רוצים? רק כך נוכל לייצר תוכן אמפתי שיגרום לאנשים בקהל היעד להרגיש מובנים.

חשוב להבין איך אותם אנשים מבטאים את עצמם ומהו סגנון הדיבור שמתאים להם וכן. גם את זה אפשר ללמד את ChatGPT.

בסופו של דבר תוכן טוב לא רק נותן מידע אלא גורם לנו להרגיש.

2. להגדיר את התועלות של 'המוצר' שלך

לאחר שהבנת את הקהל שלך, השלב הבא הוא לנסח בצורה ברורה את הבעיות שהשירות או המוצר שלך פותרים עבור הקהל שלך. שים את עצמך בנעליים של אותם אנשים כדי להבין מה השירות או התוכנית שלך נותנים לו מנקודת המבט שלו. השינוי הזה בנקודת המבט חיוני ליצירת מסרים שמדברים אל הלקוח הפוטנציאלי. לא להתמקד ברשימת תכונות של המוצר, אלא בפתרונות שמתיישבים עם הרצונות והצרכים של הלקוח הספציפי שלך מהשלב הקודם. חיבור זה מהווה את הגשר בין מה שאתה מציע לבין מה שהם מחפשים והופך את ההצעה שלך לאטרקטיבית יותר. זה מה שגורם ללקוח להרגיש שרואים ומבינים ומביא למעורבות ופניה אלינו.

המסר של תומר הדגיש שהוא מלווה את הלקוח במשך כל השבוע כך שהוא לא מתמודד לבד - הקושי המרכזי של הלקוחות שלו.

3. תיאור שלבי השירות שלך. איך אתה פותר ללקוח את הבעיה המרכזית שלו

בעידן של עומס מידע, הצרכנים סקפטיים מתמיד. הצגה ברורה של התהליך והשלבים שבאמצעותם אתה מביא ללקוח את הפתרון המיוחל, מאפשרת להם לדמיין את התהליך שלפניהם ומורידה חששות ואי וודאות. כך, אנחנו מראים איך השירות שלך פועל כגשר בין הבעיה של הלקוחות שלך לפתרון. תהליך מסודר לא רק מעיד על מקצועיות, ידע וניסיון, אלא גם מרגיע את הלקוחות הפוטנציאליים ומסמן להם שהם בידיים טובות. מעבר לזה, במקום להציף אותם עם פיסות מידע שהולכות לאיבוד, אפשר להציג איך המידע קשור לתמונה המלאה ולשלבים שמובילים את הלקוחות לפתרון.

תיאור התהליך יכול לשמש כמניע רב עוצמה שדוחף את הלקוחות הפוטנציאליים לנקוט בפעולה, בין אם לפנות לקבלת מידע נוסף, להירשם לניסיון או לבצע רכישה. אלו חלק מהשלבים שפירטנו לתומר: בדיקה וקביעת מטרות, ליווי צמוד ליישום תוכנית אישית ומעקב על התקדמות להצלחה לטווח ארוך.

4. תכנון התוכן השיווקי שלך

חשוב לעבוד בצורה מסודרת ולתכנן את המיילים, הפוסטים והמודעות שמפיצים. יש לקוחות פוטנציאלים שבשלים ומסתפקים בתוכן אחד טוב שמפנה לתוכנית המלאה שלך בשביל להחליט. אבל רוב האנשים ממשיכים לעקוב אחרי התכנים שלך אם אתה מעניין ולוקח להם זמן להגיע להחלטה. אנחנו רוצים לחשוף אותם בצורה מסודרת לכל שלבי התוכנית/ שירות שלך ולתת הקשר לתמונה המלאה, כך שיתקבל הרושם שאנחנו לא סתם מציפים אותם במידע אלא מבינים את הצרכים ומספקים פתרון שלם לבעיה המרכזית. לכל שלב בתהליך נוכל לכתוב שאלות ותשובות, דוגמאות, המלצות ועוד. ברגע שניסחנו את שלבי השירות ואיך הם תורמים לפתרון הבעיה של הלקוח, יש לנו אין סוף תוכן ייחודי שמקושר לתמונה המלאה של ה'מוצר' שלנו.

5. ללמד את הבינה המלאכותית

טעות נפוצה היא לחשוב שChatGPT יכול פשוט לכתוב מה שנבקש. במציאות, הצ'אט צריך הוראות ומידע מדויקים בשביל להפיק עבורנו את התוצאות המדויקות והרלוונטיות ביותר. את הנתונים המדויקים הכנו בארבעת השלבים הראשונים. עכשיו מה שנדרש הוא לתת ל- ChatGPT את הנתונים שאספנו על הלקוחות הפוטנציאלים, על המוצר ועל התהליך שלנו להגעה לפתרון, נוסף על רשימת התכנים שאנחנו מתכננים לייצר. צריך ללמד את הצ'אט מה מבנה התוכן השיווקי הדרוש, את סגנון הדיבור שמתאים לקהל היעד ועם הבסיס האסטרטגי, הבינה המלאכותית יכולה לספק תוכן חזק וייחודי לך ולשירות שלך, תוכן שיפרוט על הנימים העדינים של קהל היעד שלך.

6. עריכה וחידוד של התוכן הסופי

חשוב להבין שבסופו של דבר האלמנט האנושי הכרחי ביצירת תוכן טוב בעזרת ChatGPT ודומיו. בינה מלאכותית תקצר לנו משמעותית את הזמן ליצירת תוכן ותכין לנו טיוטות טובות בחלקיק המאמץ, אך עדיין בתחום כמו יצירת תוכן שבו הניואנסים והאותנטיות הם בעלי חשיבות עליונה, אין תחליף לעריכה ולשיקול דעת אנושי. פיקוח אנושי מבטיח שהתוכן עומד בסטנדרטים גבוהים וללא שגיאות שהבינה המלאכותית עשויה להכניס בטעות. 
 

לסיכום

יצירת התוכן הנכון עם ChatGPT וכלים דומים היא שילוב של בסיס אסטרטגי ושימוש נכון בטכנולוגיה. אחד לא יכול להתקיים בלי השני אם המטרה שלך היא ליצור במהירות ובקביעות תוכן ייחודי ומושך שלא רק ייראה אלא גם ייזכר.