עצמו עיניים ודמיינו: את או אתה כוכב/ת רוק שעומד/ת על קצה הבמה עם הגיטרה ביד, מוכן/ה לפרוט את האקורדים של השיר החדש שלך שישלח גל הלם ברחבי העולם. 

ככה זה בדיוק כשיוצרים סרטוני שיווק. זו הזדמנות שלך ליצור אימפקט אמיתי, להשפיע ולשנות את המשחק עבור כל מי שצופה בך. אבל אם מדברים על הפקת סרטונים שיווקיים, בואו נודה באמת: הרי כולם כבר שיגעו לכם את הראש שאתם חייבים להשתמש בוידאו כדי לשווק את העסק, אבל אין לכם באמת כוח, זמן, סבלנות, משאבים לעשות את זה (או לכל הפחות להתמיד). הייתי מספיק קרוב? אם כן, זה אומר שהגעתם למקום הנכון.

 

במאמר הבא אראה לכם, איך כל עסק או חברה יכולים להשתמש בוידאו לצרכי קידום מכירות, שיווק ותדמית - ואיך באמת עושים את זה בצורה אפקטיבית.

אבל רגע: איך הפקת סרטוני שיווק גורמת לעסק לצמוח?

דבר ראשון, בואו נדבר על הפיל שבחדר: אתם רוצים לשווק את העסק או החברה, ויש לכם הרבה מאוד אפשרויות לעשות את זה, אז למה כדאי לעשות את זה דווקא באמצעות סרטונים?

התשובה פשוטה: בעידן הדיגיטלי, סרטונים הם מלך התוכן. הם כוכבי הרוק של עולם השיווק. הם אלה שמניעים את הקהל, אלה שגורמים לאנשים לעצור ולהקשיב.

סרטונים יכולים להעביר רגשות ולספר סיפורים בדרכים שתוכן סטטי פשוט לא יכול. הם מעוררים את המותג שלך לחיים ומאפשרים לקהל שלך להתחבר אליך ברמה עמוקה ומשמעותית יותר. סרטונים הם מרתקים, קל יותר לזכור אותם והם הרבה יותר 'שיתופיים' (shareable).

במיוחד עם פלטפורמות כמו יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם שמקדמות תוכן בוידאו ומציבות את הסרטונים במרכז, אתה פשוט לא יכול להרשות לעצמך להתעלם מהמדיום הזה שרמת ההשפעה שלו כמעט בלתי ניתנת להשוואה - וזה רק כשמדברים על וידאו ברשתות החברתיות. כשמדובר על אתרי אינטרנט, בלוגים, מיילים ובאפליקציות - האפשרויות של הוידאו הן כמעט בלתי מוגבלות.

חשוב להבין שיצירת סרטון שיווקי היא לא רק לכוון את המצלמה וללחוץ על 'הקלטה'. מדובר בלספר סיפור, ליצור חוויה, והכי חשוב, להשפיע על הצופים שלך.

אז איך עושים את זה? בואו נפרק את זה לשלבים.

1. הכירו את הלקוח האידאלי שלכם מבפנים ומבחוץ

גלו את נקודת המבט, השקפת העולם, השפה והאמונות הפנימיות שיש לקהל הזה - איזה מסרים יהדהדו אצלו ואלו הצעות ימשכו אותו. הכרת קהל היעד הוא הבסיס לכל אסטרטגיית שיווק מוצלחת. אתם צריך לדעת עם מי אתם מדברים, מה הם רוצים, מה גורם להם לזוז ועם אלו בעיות הם מתמודדים.

נסו לחפור לעומק כדי לפתח לפחות פרסונת קונה אחת (Buyer Persona, או - 'אווטר') על סמך מידע, נתונים, סקרים וראיונות לצד היכרות אישית עם קהל היעד בקריטריונים שונים כמו דמוגרפיה, דפוסי התנהגות, מניעים ומטרות.
ברגע שיש לכם הבנה עמוקה של 'מי אותו אדם שאתם רוצים להגיע אליו' - אפשר ליצור בקלות סרטונים שמותאמים במיוחד עבורו וכך להגדיל פי 10 את האפשרות שהמסר יחדור ויצליח להשפיע עליו.

2. הגדירו את מטרת הסרטון

האם המטרה היא להגדיל מכירות של מוצר מסוים? לחנך את הצופים על המוצר או השירות שלכם? לבנות מודעות למותג? או אולי לשתף סיפור מעניין על החברה? 
איך לבחור את סוג הסרטון בהתאם למטרה שלי?

לפני שאתם מתחילים לתכנן וליצור את הסרטון, חשוב להגדיר במדויק מה המטרה שלו. כשיש לכם מטרה ברורה, זה יעזור לכם לקבוע איזה סוג סרטון אתם רוצה ליצור, מה יהיה התוכן שלו, איזו אווירה אתם רוצים שיהיה לו, ומי הקהל שאליו הוא מכוון.

ישנם סוגים שונים של סרטוני שיווק - לכל אחד יש יתרונות משלו, הוא עונה על אסטרטגיה שיווקית שונה ומתאים עבור השגת מטרה ספציפית.

הנה רק כמה מהסוגים:

  • סרטוני הסבר - הצגה, המחשה והסברת מושגים וקונספטים מורכבים. סרטונים אלה עוזרים 'להוריד לקרקע', בצורה משכנעת, דברים שפחות עוברים בטקסט.
  • סרטוני עדות - הצגת לקוחות מרוצים שחולקים את החוויות החיוביות שלהם בנוגע למוצר או לשירות. הערך המוסף שלהם: תורמים לבניית אמון והגדלת האמינות של העסק.
  • סרטוני הדגמה - הצגת התכונות והיתרונות של מוצר או שירות מסוים. סרטונים אלה עוזרים ללקוחות פוטנציאליים להבין את הערך של המוצר או השירות.
  • סרטוני הדרכה - מתן הנחיות, שלב אחרי שלב, איך להשיג תוצאה רצויה בתחום שלך. סרטון אלה עוזרים לבניית אוטוריטה מקצועית וביסוס שלך כמומחה בתחום.
  • סרטוני לימוד - סרטונים אדוקטיביים המיועדים ללמד או לספק מידע בעל ערך על נושא מסוים (דומה לסרטוני הדרכה, רק ללא המבנה של השלבים)
  • סרטון סיפור המותג (סרטון תדמית) - סרטונים שנועדו ליצור קשר רגשי עם הצופים על ידי שיתוף ההיסטוריה, הערכים, הייעוד והאישיות של החברה. הם עוזרים לביסוס המותג וליצירת לידים במרכז המשפך השיווקי.
  • סרטוני תוכן קצרים - מיועדים בעיקר לרשתות חברתיות כדי למשוך תשומת לב, להגביר את המעורבות ולקדם את המודעות למותג. מתאימים ליצירת חשיפה ולהיכרות ראשונית עם העסק.
  • סרטוני אירועים - הצגת נקודות השיא מכנסים, תערוכות או אירועים אחרים ומשמשים לעתים קרובות כדי להציג את האווירה והפעילויות של האירוע. 
  • סרטוני קייס סטאדי - מציגים דוגמאות מהחיים האמיתיים, כיצד מוצר או שירות פתרו בעיה או השיגו הצלחה עבור לקוח. עוזרים להגביר אמינות ולהפגין אוטוריטה מקצועית.
  • סרטוני משפיענים - הצגת אנשים פופולריים שמאמצים מוצר או שירות ומשתמשים באמינות ובפופולריות שלהם כדי לקדם אותו. עוזרים להגביר אמינות ולייצר חשיפה אצל קהלים חדשים.
  • סרטוני תוכן גולשים (UGC - user generated content) - סרטונים שנוצרו במקור ע"י משתמשים \ לקוחות המציגים חוויות ודעות אותנטיות לגבי מוצר או שירות, כמו: ביקורות, המלצות, עדויות או כל תוכן אחר לרשתות החברתיות (דוגמא פופולארית מתחום האיקומרס - "אנבוקסינג"). עוזר למותג בבניית אמון ויצירת הוכחה חברתית.
  • סרטוני 'מאחורי הקלעים' - הצצה לפעילויות מאחורי הקלעים של מותג או עסק. מספקים קשר אישי ואותנטי יותר עם הקהל, ומציג איך הדברים נעשים בפועל כדי להפגין אוטוריטה.
  • סרטוני סטרימינג (שידור חי) - סרטוני לייב מאפשרים למותגים להתחבר לקהל שלהם בזמן אמת, ולספק חוויות אינטראקטיביות, כגון מפגשי שאלות ותשובות או אירועים חיים.

חשוב לזכור שכדי לייצר מסר משכנע, סרטון שהוא שיווקי במהות - לרוב נוגע בנקודות הכאב של קהל היעד, מציג איך המוצר או השירות שלך יכול לפתור אותן ומניע את הקהל לפעולה הרצויה בהתאם.

3. ספרו סיפור מרתק

אפשרות אחרת היא לספר סיפורי הצלחה של לקוחות ולהציג, כיצד המוצר או השירות שלכם פתרו בעיה מהותית של מישהו - בעדיפות גבוהה לאדם שקהל היעד שלכם יזדהה אתו.

מה שאתם אומרים בסרטון השיווק שלכם חשוב לא פחות מהאופן שבו אתם אומרים את זה, ואחת הצורות היעילות ביותר להעביר לקהל את המסר שלך - היא באמצעות סיפור.

אנשים אוהבים סיפורים. הם מרגישים צורך להגיב להם. לכן, כשאתם ניגשים לכתוב את התסריט של הסרטון - שלבו בפנים סיפור שעל סמך ההיכרות עם הלקוח האידיאלי שלכם - אתם כבר יודעים שיתפוס את תשומת הלב שלו ויגרום לו להתעניין. 

חשוב לזכור שסיפור הוא סה"כ כלי להעברת מסר - ולכן לא חובה כישורי סטוריטלינג גרנדיוזיים כמו של ג'ורג' ר.ר. מרטין, שממציא רעיונות וקונספטים יש מאין.

הדבר הכי פשוט הוא לספר דברים שקרו באמת, כמו את הסיפור של המותג שלכם - איך הוא התחיל, מה הוא מייצג, את הערכים שעומדים מאחוריו ואיך הוא יכול לעזור לצופים. סיפור סיפורים בונה אמון ויוצר קשרים רגשיים עם הצופים שלכם, אז ודאו שהסיפור שלכם הוא אותנטי, מייצר הזדהות, מעורר השראה, יוצר רגש או מלמד משהו חדש - כל מה שישפיע על תפיסות הקהל שלך והחלטות הקנייה שלו מתוך ההיכרות שלכם אתו.

4. הפכו את הסרטון לוויזואלי במיוחד

כשמדברים על איך ליצור סרטונים אפקטיביים, רוב האנשים לא נותנים מספיק תשומת לב על המובן מאליו:
הסרטון שלכם צריך להיות אטרקטיבי מבחינה ויזואלית ומושך במיוחד לעין כדי שהוא יוכל לפרוץ דרך הרעש באינטרנט ולשמור על מעורבות הצופים.

איך עושים את זה? הנה כמה מרכיבים שיעזרו לכם ליצור סרטונים שנראים מעולה (וגם מציגים את העסק שלך באור מקצועי):

  1. השתמשו בצילומים איכותיים ומנפו זוויות שונות של צילום, תנועות ונקודות מבט שונות כדי להוסיף אנרגיה, דרמה, מתח או רגש.
  2. הוסיפו קטעי בי-רול (חומרי גלם משניים) רלוונטיים ואמצעים ויזואליים נוספים כמו אפקטים, אנימציות או תמונות כדי להמחיש את הנקודות שלכם תוך כדי הסרטון.
  3. מרכיבים כמו גרפיקות, טקסטים והדגמות על המסך יכולים לעזור להעביר את המידע בצורה ברורה וזכירה.
  4. תאורה: התאורה עוזרת לצופה להבין את ההיררכיה על המסך - מה חשוב יותר, ומה פחות. השתמשו בתאורה טובה ומקמו אותה בצורה נכונה כדי לוודא שמה שאתם רוצים שצופים יראו אכן יהיה מואר היטב.
  5. מסגור: מסגור הוא תהליך של בחירה והתאמת גבולות הצילום שלכם, כלומר, מה אתם כוללים או לא כוללים בתוך השוט, והיכן כל דבר ממוקם. מסגור עוזר להדגיש את הנושא שלכם, ליצור תחושת עומק, לאזן את האלמנטים של הסצנה שלכם ולהעביר מצב רוח או מסר לקהל שלך. דוגמה טובה למסגור היא להשתמש ב'חוק השלישים' שמחלק את השוט ל-9 חלקים שווים. כאשר הנושא ממוקם באחת מההצטלבויות, זה מייצר תמונה מאוזנת ודינמית שמושכת את תשומת הלב של הצופה.
  6. קומפוזיציה: קומפוזיציה היא הסידור והאינטראקציה של האלמנטים בתוך השוט, כגון צורות, צבעים, קווים, טקסטורות וכו'. קומפוזיציה עוזרת ליצור הרמוניה חזותית, ניגודיות, קצב, תנועה ועניין בצילום שלך. דוגמה טובה תהיה להשתמש בקווים מובילים כדי להנחות את העין של הצופה לנושא או לנקודת המוקד שלכם. 

בקיצור - ויזואליה מרתקת היא המפתח ליצירת סקרנות, עניין ורושם על הצופה.

5. הוסיפו קריאה חזקה, ברורה ומשכנעת לפעולה (CTA)

מה אתם רוצים שהצופים יעשו אחרי הצפייה בסרטון שלכם? האם אתם רוצים שהם יבקרו באתר שלכם, יקנו את המוצר, ישתפו את הסרטון, ירשמו לערוץ שלכם או אולי משהו אחר? מה שזה לא יהיה, ודאו שאתם כוללים קריאה ברורה ומשכנעת לפעולה (call to action) שאומרת להם בדיוק מה אתם רוצים שהם יעשו הלאה. 

אז איך עושים את זה? משתמשים בשפה יעילה שמערבת את הקוראים ומפתה אותם לפעול. הנה כמה שיטות:

  1. פקודה או הוראה ישירה - השתמשו במילת פועל כדי לשכנע את הצופים לעשות משהו ספציפי. ביטויים כמו 'לחץ כאן כדי להירשם' או 'בקר באתר שלנו עכשיו' שהם ברורים, תמציתיים וחד משמעיים.
  2. כללו תמריץ - הציעו לצופים משהו בתמורה לפעולה. זה יכול להיות תוכן בלעדי, הנחה מיוחדת או הזדמנות לזכות בפרס. 'הירשמו עכשיו וקבלו 20% הנחה'.
  3. צרו תחושת דחיפות – זה משכנע את הקהל שלך לפעול מיד. ביטויים של מיידיות 'עכשיו' 'כבר היום' או של דחיפות 'נותרו מקומות בודדים' 'לפני שיהיה מאוחר מידי' או 'הצעה חד פעמית לזמן מוגבל' מניעים את הצופים לבצע את הפעולה שאתם מבקשים מהם.
  4. הציגו את היתרונות - עזרו לצופים להבין למה כדאי להם לעקוב אחרי הקריאה לפעולה שלכם. מה הם ירוויחו? למה שיהיה להם אכפת? 'הצטרפו לניוזלטר שלנו לקבלת טיפים פנימיים ומבצעים בלעדיים!'
  5. פרסונליזציה - בכל פעם שאפשר, התאימו אישית את הקריאה לפעולה. לדוגמה, במקום לומר 'השאירו פרטים למידע נוסף', אתם יכולים להפוך אותו למשכנע יותר על ידי התאמה אישית - 'השאירי פרטים כדי לקבל טיפים ליופי שתוכננו במיוחד בשבילך'
  6. שמרו על זה פשוט ומודגש - הקריאה שלכם לפעולה צריכה להתבלט. השתמשו בצבעים מנוגדים, בטקסט מודגש או אפילו באימוג'י כדי להפוך אותו לגלוי ו-ויזואלי יותר. אל תקראו לפעולה מסובכת או מורכבת, ובטח שאל תקראו למספר פעולות במקביל; זה מבלבל את הצופים. שמרו על קריאה אחידה לפעולה לשיפור ההמרה.
  7.  מינוף כל המדיומים - הקפידו על קריאה לפעולה גם בקול וגם בויזואל. כלומר, זה לא מספיק להגיד 'בקרו באתר שלנו' או 'השאירו פרטים ונחזור אליכם' - זה חייב להיות גם מלווה באלמנט ויזואלי על המסך כמו אנימציית חץ, טקסט, או אפילו להצביע פיזית (!) למיקום של הכפתור אם אתם המצולמים.
  8. הוסיפו תאריכים ספציפיים - מסגרות זמן ספציפיות יכולות לעודד את הצופים לפעול במהירות. להגיד 'קנה עכשיו' זה דבר אחד, אבל להגיד 'קנה עכשיו כדי להשיג את זה עד תאריך X!' זה הרבה יותר משכנע, כי משפט כזה מוסיף תחושת דחיפות ספציפית. 
  9. חזרו על הקריאה לפעולה - החזרה היא המפתח בקריאה לפעולה. ניתן לכלול את הקריאה לפעולה בתיאור הסרטון, בתגובות או בתזכורות לאורך הסרטון. חשוב לזכור שהקריאות שלכם לפעולה חייבות להתאים ליעד העיקרי של הסרטון שלך ולאסטרטגיית השיווק הכוללת שלכם כדי להבטיח שהן יהדהדו עם קהל היעד שלכם. 

את ה-CTA יש למקם באופן אסטרטגי לקראת סוף הסרטון שלך כך שהוא ישלים את המהלך הנרטיבי של הסרטון.

מעבר חלק בין פסקת הסיום לקריאה לפעולה ייצור חוויה חלקה ומספקת לצופה והכי חשוב, ודאו שהקריאה לפעולה שלכם עולה בקנה אחד עם הנושא של הוידאו. אל תשלחו את הצופים למשהו שהם לא ציפו לו.
ספקו להם נתיב מוגדר בבירור שעוזר להם לקבל את התוצאה הרצויה עליה אתם מדברים בסרטון עצמו.

6. בצעו אופטימיזציה למנועי חיפוש

בדיוק כמו כל פיסת תוכן אחרת, גם הסרטון שלכם צריך להיות מותאם למנועי חיפוש כדי למשוך צופים באופן אורגני. הנה כמה טקטיקות שתוכלו להשתמש בהן כדי לעשות אופטימיזציה לסרטונים שלכם: 

  • כללו מילות מפתח רלוונטיות ופופולריות בכותרת, בתיאור ובתמלול הסרטון. כך תעזרו למנועי החיפוש להבין על מה הסרטון שלכם, כך שאנשים שמחפשים את המונחים האלה יוכלו לגלות אותו.
  • תמללו את הסרטון שלכם והוסיפו אותם כקובץ .SRT ביוטיוב כדי לאפשר לגוגל לסרוק את התוכן הטקסטואלי
  • תייגו את הסרטון שלכם עם מילות מפתח מהתעשייה או מהתחום שלכם
  • הוסיפו קישורים לאתרים רלוונטיים אחרים בהקשר לנושא עליו אתם מדברים בסרטון
  • שלחו את הלינק לסרטון לאתרים הנ"ל מהתחום שלכם (כמו אתרי אינדקס, אתרי חדשות, אתרי תוכן - כמו האתר שבו מצאתם את המדריך הזה) כדי שיצרפו קישור לסרטון שלכם באתר שלהם. אם התוכן שלכם מספיק איכותי ובעל ערך - הם ישמחו להפנות אליו. 
    חשוב לציין - העדיפות תמיד תהיה לאתרים בעלי ציון סמכות גבוה (נמדד ע"י מטריקת Domain Authority - DA). כשהקישור מגיע מאתר 'בעל מוניטין' כזה, זה מראה לאלגוריתם של גוגל שמדובר בתוכן איכותי וחשוב וכך מגדיל את הסיכויים לדירוג גבוה יותר במנוע החיפוש.

כל הטקטיקות הללו ירחיבו את טווח ההגעה האורגני שלך ויעזרו לסרטון שלך לקבל עוד חשיפה ממספר מקורות במקביל. 

7. פרסום וקידום הסרטון 

ברגע שהסרטון שלכם מוכן, הגיע הזמן להציג אותו בפני הקהל שלכם, אבל יש בעיה אחת: להעלות אותו ולקוות שהצופים יגיעו - זה לא מספיק. אתם חייבים לקדם באופן פעיל את התוכן שלכם כדי להשפיע על כמה שיותר אנשים.

הנה כמה מהדרכים לעשות זאת:

  1. פרסמו את הסרטונים שלכם בכל ערוצי המדיה החברתית שלכם לרבות פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדאין וטיקטוק בצורה שמותאמת לכל פלטפורמה.
  2. הטמיעו את הסרטונים בדפים רלוונטיים באתר שלכם כמו דפי מוצר, פוסטים בבלוג ודפי נחיתה.
  3. כללו סרטונים בקמפיינים השיווקיים ובניוזלטר שאתם שולחים באימייל.
  4. צרו קשר עם שותפים אסטרטגיים ובקשו מהם להציג את הסרטון שלכם לקהל שלהם.
  5. השתמשו בפרסום ממומן כדי להציג את הסרטונים שלכם בצורה ממוקדת ללקוחות הפוטנציאלים.

ככל שתוכלו לקבל יותר חשיפה, כך המותג שלכם יוכל לצבור יכולת השפעה ותוכן הווידאו שלך יהיה יותר אפקטיבי - קידום עקבי הוא שם המשחק.

8. עקבו אחר הביצועים ובצעו אופטימיזציה בהתאם

ברגע שהסרטון שלכם 'בחוץ', חשוב שתקפידו לעקוב מקרוב אחרי הביצועים כדי שתוכלו לקוונן את הגישה שלכם להשפעה מירבית בפעמים הבאות שאתם מפיקים סרטון לעסק או לחברה שלכם.

מדדים חשובים שכדאי לשים לב אליהם:

  • מספר קליקים על הסרטון
  • מספר צפיות
  • אחוז צפייה בסרטון
  • יחס המרה ל-CTA
  • דירוג במנועי החיפוש
  • מעורבות (לייקים, תגובות, שיתופים וכו')
  • כמות הלידים
  • ROI - החזר על ההשקעה

בדקו אלו סרטונים ונושאים לסרטונים מספקים לכם את הביצועים הטובים ביותר. מעקב אחרי ביצועים וביצוע אופטימיזציה בהתאם מאפשרים להכפיל את מה שעובד ולשפר תחומים שצריכים חיזוק: מה הכי דיבר אל הצופים בסרטון? מה היה הקטע הכי פופולרי? איזה סוג סרטון תוכן משך אליו יותר צפיות ותגובות? ובעקבות איזה סרטון כמות הלידים קפצה משמעותית?
ניתוח הנתונים יעזור לכם להבין טוב יותר מה עובד ולהסיק מסקנות בהתאם - מה כדאי להמשיך לעשות, מה טעון שיפור ואיזה סרטונים כדאי ליצור בהמשך הדרך כדי להגדיל את ההשפעה של כל אחד מהם על הקהל.

חשוב לבדוק משתנים חדשים כמו טאמבניילס (תמונות ממוזערות), כותרות, הקופי, קריאות לפעולה, אורך הסרטון, פלטפורמות, טקטיקות קידום ועוד.

האימפקט של הפקות סרטוני שיווק לעסקים וחברות

אחרי ששיתפנו טיפים ליצירת סרטון שיווקי 'מסובב ראשים', בואו נדבר על ההשפעה העצומה שיכולה להיות לו כשעושים את זה נכון:

סרטונים 'מאנישים' את המותג שלכם. החיבור של פנים וקול לשם יוצר קשר ואמון חזק יותר עם הקהל שלכם, והצופים לומדים להכיר אתכם טוב יותר ברמה האישית והאנושית.

סרטונים מלמדים ומיידעים את הצופים על המוצרים, השירותים והתעשייה שלכם. הם מאפשרים לכם להדגים את ההצעה שלכם בפעולה ולהעביר מידע מורכב בצורה ברורה.

סרטונים מספרים סיפורים המהדהדים ברמה הרגשית. הם פורטים על הרגש, מעוררים השראה, מבדרים ומושכים את הקהל שלא כמו כל מדיום אחר.

סרטונים יכולים להתפשט כמו אש בשדה קוצים ברשתות החברתיות. הם סוג התוכן הכי ניתן לשיתוף, ומרחיבים את טווח ההגעה שלך באופן אקספוננציאלי.

סרטונים מגבירים את שיעורי ההמרה. סטטיסטיקות אחרונות על שימוש בוידאו בקמפיינים שיווקיים מצביעות, בין השאר, על כך ששימוש בסרטונים בדפי נחיתה יכול להגדיל את ההמרות ב-86%, ושלאנשים שצופים בסרטוני הדגמה יש סיכוי גבוה פי 1.81 לרכישה מאשר אנשים שאינם צופים. כלומר - אתם יכולים להשפיע על השיקולים וקבלת החלטות באמצעות וידאו בלבד.

סרטונים משפרים את תדמית המותג ואת האמינות שלכם. סרטונים בעלי ערך גבוה ממצבים אתכם כסמכות, מובילי דעה ומשפיעים בתעשייה.

כפי שאתם יכולים לראות, לסרטונים שיווקיים יש כוח השפעה אדיר. הם יכולים להשפיע באופן דרמטי על תפיסת המותג, התנהגות הצרכנים, תעבורת האתר, דירוגי החיפוש, המרות ובסופו של דבר, השורה התחתונה של העסק.

אבל יצירת סרטונים שמספקים את התוצאות הללו היא שילוב של אמנות ומדע - וכפי שהסכמנו בתחילת המדריך - לא לכל אחד יש את היכולת/ זמן/ משאבים לעשות את זה לבד.

כאן נכנסים לתמונה גורמים מקצועיים שיכולים לעשות את זה במקומכם.

סוכנות לשיווק בוידאו מול חברת הפקות וידאו: מי הגורם המקצועי שכדאי להיעזר בו?

יצירת סרטונים שיווקיים שמשפיעים על הצופים שלכם היא יותר מסתם יצירת תוכן מושך מבחינה ויזואלית. מדובר בהבנת הקהל שלכם, יצירת המסר הנכון, בחירת הביצוע הנכון, ומדידה ושיפור מתמיד של המאמצים השיווקיים שלכם.

בשורה תחתונה, הכל מסתכם במהלך שיווקי, בין אם נקודתי או מתמשך, ליצירת אימפקט על הצופים והגדלת העסק.

לכן, יצירת סרטוני שיווק שהם באמת יעילים יכולה להיות משימה מאתגרת, במיוחד עבור עסקים עם משאבים או מומחיות מוגבלים.

זה בדיוק המקום שבו סוכנות שיווק בוידאו מקצועית יכולה לעזור. היא יכולה להביא לשולחן את הידע, היצירתיות והכישורים - הן הטכניים והן השיווקיים - וליצור עבורכם סרטונים שמרתקים את הקהל ומייצרים המרות.

איך סוכנות מקצועית לשיווק בוידאו יכולה לעזור לכם עם הפקת סרטון שיווקי לעסק?

תארו לעצמכם שאתם מלחים שמנסים לנווט במרחב העצום של האוקיינוס. כשזה נוגע להפקת סרטונים שיווקיים, סוכנות שיווק בוידאו היא המצפן שלכם, המפה שלכם והצוות המנוסה שלכם, והכל - תחת קורת גג אחת.

הבטחת התאמה אסטרטגית: סוכנות מקצועית לשיווק וידאו מבינה את החשיבות של תכנון אסטרטגי, במיוחד כשמדובר על קמפיינים שיווקיים. הם יעבדו אתכם בשיתוף פעולה הדוק כדי לזהות את קהל היעד שלכם, להבין את היעדים העסקיים שלכם וליצור אסטרטגיית שיווק בוידאו שתואמת את יעדי השיווק הכוללים שלכם.
מה זה אומר בפועל? הסוכנות פועלת כגשר בין היעדים העסקיים שלכם לבין הסרטונים השיווקיים שלכם ומבטיחה שהם מיושרים בצורה מושלמת. הם מבטיחים שכל סרטון שנוצר משרת מטרה ספציפית, בין אם זה העלאת מודעות למותג, קידום שירות או מוצר או הגברת לידים ומכירות.
על ידי נקיטת גישה אסטרטגית, הם יכולים לוודא שהסרטונים שלכם מעבירים ביעילות את המסר שלכם ומשרתים בצורה יעילה את הקמפיין השיווקי הכולל.

יצירת קסם ויזואלי: סוכנות שיווק בווידאו משלבת ידע טכני של הפקה מקצועית, צילום ועריכה יחד עם מיומנויות שיווק ושכנוע - כדי להפוך חומרי גלם רגילים לסצנות מושכות-עיניים. הם מחזיקים בגישה לציוד מתקדם, צלמי וידאו מיומנים וצוותי הפקה מנוסים. הם יכולים לטפל בכל ההיבטים של הפקת וידאו, כולל צילום, עריכה, עיצוב סאונד ואפקטים חזותיים כדי ליצור סרטונים מדהימים ומושכים מבחינה ויזואלית.

שליטה באמנות הסיפור: כמו שסופר מנוסה יודע את המורכבות של עלילה כובשת, סוכנות שיווק בוידאו יודעת לשזור את הנרטיב של העסק שלכם לתוך תסריט משכנע לסרטון. הם הופכים עובדות משעממות לסיפורים שמעוררים סקרנות, מעוררים רגשות ומעוררים פעולות. הם משתמשים באלמנטים ויזואליים אפקטיביים ומשלבים טקטיקות שיווקיות וטכניקות שכנוע כדי להעביר את המסר של המותג שלך. 

יכולות פרסום והפצה: יצירת סרטון מעולה היא רק הצעד הראשון. אבל מה שווה סרטון מעולה אם לא רואים אותו? סוכנות שיווק בווידאו לא רק יוצרת סרטונים; היא  דואגת שיראו אותם. הם ממנפים טכניקות SEO, שיווק במדיה חברתית וקמפיינים של פרסום ממומן ממוקד כדי להבטיח שהסרטונים שלכם יגיעו לקהל הנכון ויעוררו את המעורבות הרצויה.

מינוף עליונות טכנולוגית: בעולם מתקדם כמו היום, עליונות טכנולוגית היא שם המשחק. סוכנות שיווק בווידאו שמתמחה בחידושים טכנולוגיים כמו כלי AI לבינה מלאכותית ותוכנות מתקדמות לתכנון, הפקה, שיווק, פרסום, והפצה יכולה לעזור לעסקים וחברות להשיג את המטרות שלהם ולהקדים את השוק שלהם. בידיים של 'אדם מן היישוב' לכלים האלו אין כמעט משמעות, אולם בידיים של מומחה - הם יכולים למטב מגוון תחומי עבודה בתוך התהליך ומאפשרים לסוכנות ליצור תוכן וידאו מושך וממוקד שמגביר המרות.

המשמעות ללקוח? טוב יותר. יעיל יותר. מהיר יותר. מדויק יותר. בפחות כסף.

5 טיפים מהירים לבחירת סוכנות שיווק בוידאו שתהיה נכונה לכם ולעסק שלכם:

בחירת הסוכנות הנכונה היא כמו למצוא את בן או בת הזוג המתאימים לריקוד. אתם צריכים מישהו שישלים את הצעדים שלכם, שחולקים את הקצב שלכם ולא מפחדים להוביל.

1. בחנו את הגישה שלהם אליכם כלקוחות פוטנציאליים: לפני חתימת החוזה וכניסה לתהליך הפקה וודאו שעומדת מולכם סוכנות טובה שתקדיש זמן להבין את העסק שלכם, התחום וקהל היעד שלכם. סוכנות טובה היא ממש כמו 'קוראת מחשבות'. אנשי המקצוע בה 'ינבאו' את הצרכים שלכם ויספקו לכם סרטונים שעונים על הציפיות שלכם.

2. העריכו את היכולות המקצועיות שלהם: יצירתיות היא הרוטב הסודי של שיווק בווידאו מוצלח. היכולת של סוכנות ללטש את המוצר לשלמות, להבין ולהביע את כל הניואנסים הקטנים, לחשוב מחוץ לקופסה, להשתמש בכלים יוצאי דופן, ליצור קונספטים חדשניים ולדחוף גבולות יכולה לקבוע את היכולת שלה לשים את המותג שלכם על הכביש המהיר להצלחה.

3. בדקו את צורת התקשורת שלהם: סוכנות טובה, כמו חבר טוב, מתקשר ביעילות. היא תשמור עליכם מעודכנים, תברך על המעורבות שלכם ותגיב לשאלות שלכם.

4. וודאו גישה מונעת תוצאות: סוכנות מקצועית לשיווק בווידאו צריכה להיות ממוקדת במתן תוצאות מדידות. שאל על הגישה שלהם למעקב וניתוח ביצועי וידאו. האם הם מספקים ניתוח ודוחות כדי למדוד את ההשפעה של הסרטונים שלהם? חפש סוכנות שמחויבת לעזור לך להשיג את יעדי השיווק שלך ויכולה להוכיח את היכולת לספק החזר ROI.

5. שקלו תקציב ותמחור: שקלו את התקציב שלכם ודונו באפשרויות התמחור עם הסוכנות. למרות שהעלות היא ללא ספק פקטור חשוב, היא לא צריכה להיות הפקטור היחיד שקובע. שימו דגש על הערך והאיכות של השירותים הניתנים. סוכנות מקצועית עשויה לגבות תעריפים גבוהים יותר אך יכולה לספק תוצאות מעולות שבאמת מצדיקות את ההשקעה שלכם.

זכרו, הסוכנות הנכונה לא תהיה רק ספק שירות, אלא שותפה לצמיחת העסק שלכם. אז, בחרו בחוכמה, כי אתם לא רק משקיעים את הכסף שלכם, אלא גם את האמון שלכם.

לסיכום

בואו נסכם את השלבים להפקת סרטון שיווקי שמייצר אימפקט חזק על הצופה:

  1. הכירו את קהל היעד שלכם מבפנים ומבחוץ
  2. הגדירו את מטרות הסרטון ובחרו את הסוג שלו בהתאם
  3. ספרו סיפור מותג מרתק ואותנטי
  4. הפכו אותו חזותי ומשכנע במיוחד
  5. כללו קריאה ברורה לפעולה
  6. בצעו אופטימיזציה להגדלת החשיפה במנועי החיפוש
  7. פרסמו את הסרטונים שלכם באופן פעיל בכל הערוצים האפשריים
  8. נתחו ביצועים ובצעו שיפורים באופן מתמיד
  9. שקלו להיעזר בגורם מקצועי כמו סוכנות לשיווק בוידאו

יישמו את העקרונות האלה ואתם כבר בדרך להפקת סרטונים מעולים שמושכים את הצופים, משפיעים על דעות ומניבים תוצאות עסקיות אמיתיות.

אז, מוכנים לרוק אנד רול? בואו נעשה כמה סרטונים שלא רק מקבלים צפיות, אלא גם משפיעים, מעוררים השראה ומזיזים את הקהל לעשות פעולה. בסופו של דבר, על זה מדובר בשיווק: זה לא רק למכור מוצרים או שירותים, אלא זה לעשות את ההבדל ועם וידאו - יש לכם את הכוח לעשות בדיוק את זה.