בעידן הדיגיטלי של היום, עולם השיווק עבר מהפך. שיטות השיווק המסורתיות פינו את מקומן לתחום העוצמתי והמתפתח של שיווק דיגיטלי וכל בעל ובעלת עסק יודעים שאם העסק שלהם לא נמצא בדיגיטל - הוא לא קיים!

כשהתחלתי לעבוד עם הלקוחות שלי ראיתי, שרובם מפספסים לקוחות בגלל כמה טעויות קריטיות שהם עושים: הם לא משקיעים מספיק בנוכחות שלהם ברשתות החברתיות, לא מפרסמים תכנים באופן קבוע, או לא מפרסמים בכלל, חלקם לא מעדכנים פרטים בפרופיל בצורה ברורה ומדויקת ומי שמבקר בדף העסקי שלהם לא מבין מיהו בעל העסק והאם שירותיו רלוונטיים לו או לא ועוד. 

איך נמנעים מהטעויות האלה ולא מפספסים לקוחות? קוראים את המאמר הבא ומיישמים.

נתחיל מההתחלה: מהו שיווק דיגיטלי? 

שיווק דיגיטלי מתייחס לשימוש בטכנולוגיות דיגיטליות, בעיקר באינטרנט ובמכשירים אלקטרוניים שונים, כדי לקדם מוצרים, שירותים או מותגים לקהל היעד. המושג 'שיווק דיגיטלי' כולל מגוון רחב של טקטיקות שיווק מקוונות, אסטרטגיות וערוצים שהמטרות שלהם הן ליצור קשר עם לקוחות פוטנציאליים ולטפח מודעות למותג, מעורבות ונאמנות. 

בניגוד לשיטות השיווק המסורתיות שבהן ישנן מגבלות גיאוגרפיות (דמיינו חלוקת פלאיירים בתיבות הדואר למשל), השיווק הדיגיטלי מאפשר לעסקים לדלג על המגבלה הזו ולהגיע לקהל עולמי רחב. יתרה מכך, עם אפשרויות המיקוד המתקדמות שקיימות באמצעים הדיגיטליים השונים, חברות יכולות לכוון את מאמצי השיווק שלהן בהתאם לדמוגרפיה, לתחומי העניין של הגולשות והגולשים ולהתנהגויות ספציפיות שלהם. כך, התוצאות השיווקיות תהיינה טובות יותר.

במאמר זה, אתמקד בשיווק ברשתות החברתיות שהן אחד הכלים הפופולריים שקיימים היום לשיווק ולפרסום עסקים. בנוסף, אציג את הדרך שבה עסקים יכולים למנף את הפוטנציאל שלהם ברשתות החברתיות כדי להשיג הצלחה יוצאת דופן בעולם המקוון.

עסק שמעוניין להגיע לקהל הלקוחות שלו, לפרסם את המוצרים והשירותים שלו, חייב היום להיות במדיה. וכשאני אומרת 'מדיה', הכוונה היא לנוכחות ברשתות החברתיות: פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק וכו'. הרשתות החברתיות הן תעודת הזהות של העסק והן מעבירות לקהל הגולשים את המידע על העסק - המוצרים ו/או השירותים שהוא מוכר, הניסיון שלו, הערכים אותם הוא מקדם  ובכך, מעניינות את הגולשים בעסק, במוצריו ובשירותיו.

שיווק במדיה החברתית הוא כלי רב עוצמה לעסקים והוא מאפשר להם להגיע אל קהל היעד שלהם ולתקשר אתו, דבר שלא מתאפשר בשיטות השיווק המסורתיות בקלות כה רבה. 


הנה 10 טיפים שיאפשרו לך לקדם את העסק והמותג שלך במדיה החברתית בצורה יעילה וטובה: 

1. בניית מיתוג נכון ופרופיל עסקי מותאם אישית  

חשוב לבנות את הדף העסקי ברשתות החברתיות ואליו להכניס את כל הפרטים הרלוונטיים אודות העסק: מהו העסק? למי הוא פונה? מהם השירותים שניתנים על ידו? היכן הוא נמצא? מהן שעות הפתיחה שלו? כתובת אתר האינטרנט וכו'. למשל: בעל עסק בתחום הנדל"ן צריך לכתוב בפרופיל שלו: יוסי, סוכן נדל"ן, מכירת דירות באזור המרכז, דירות משופצות ודירות יוקרה.

2. בניית אסטרטגיית מדיה חברתית 

בבניית אסטרטגיה הכוונה היא להכנת תכנית כוללת, יעילה ומדויקת לבעל או בעלת העסק בהתאם לה יבוצע שיווק העסק. בכלל זה יש לכתוב את מטרות העסק, הגדרת קהל היעד, הגדרת התכנים והמסרים המרכזיים שנרצה לפרסם וכמו כן, בחירת פלטפורמות הפרסום המתאימות ביותר לעסק שלכם.

3. ויזואליות וגרפיקה 

כדי למשוך את תשומת הלב של הגולשים, חשוב לשלב גרפיקה רבה בפרסום העסק. יש לבחור תמונת פרופיל וקאבר מושכים, לשלב תמונות, סרטוני וידאו, פלאיירים ועוד בפוסטים עצמם. תוכן חזותי נוטה לתפקד טוב יותר במדיה החברתית ולכן חשוב מאוד לשלב אותו יחד עם טקסטים.
אם נמשיך בדוגמה לגבי העסק בתחום הנדל"ן, מומלץ שבעל העסק יעלה לרשתות החברתיות תמונות של הדירות אותן הוא משווק, דירות שנמכרו, תמונות של שכונת המגורים, וידאו של הדירות, וידאו שלו מסביר ומראה את הדירות שהוא משווק ועוד. 

4. פנייה לקהל היעד 

כדי לייצר תחושה אישית ואינטימית יותר ולהעביר מסר ברור ולא כללי מדי, חשוב להגדיר מיהו הקהל יעד הרלוונטי לעסק ולפנות אליו בתוכן שאתם מפרסמים. הגדרת קהל היעד כוללת בתוכה את המאפיינים הספציפיים של הקהל של העסק,
לרבות נתונים דמוגרפיים, מגדר, גילאים, מיקום גאוגרפי, תחומי עניין ועוד. ככל ש'תיכנסו' לראש של קהל היעד ותסבירו לו ברשתות החברתיות, כיצד רכישת השירות/ המוצר תעזור לו ותשפר את חייו, כך תגיעו לתוצאות עסקיות טובות יותר. 

5. כתיבה מושכת וממוקדת

השתדלו לכתוב טקסטים מסודרים גם מבחינת הטקסט עצמו וגם מבחינת מרווחים בין הפסקאות. כתבו טקסט שימשוך את תשומת הלב: התחילו מכותרת מושכת, אחר כך פסקה מרכזית וסיימו במשפט הנעה לפעולה בסוף. 

6. מעקב ואופטימיזציה של הפרופילים שלכם

 הקפידו לעדכן מדי פעם את הפרופיל שלכם ברשתות החברתיות. למשל, אם פרטי ההתקשרות השתנו, או תמונת הפרופיל ישנה מדי - עדכנו אותם. בנוסף, השתמשו בתמונות באיכות גבוהה ובתמונות אותנטיות. כך, תגרמו לפרופיל להיות מושך וייחודי יותר.

7. פרסום עקבי

כדי לשמור על מעורבות הקהל שלכם, מומלץ לשמור על לוח זמנים עקבי של פרסום. ככל שתהיו יותר פעילים, כך הקהל יכיר אתכם יותר ובנוסף, תשדרו מקצועיות. כדי לפרסם תכנים רבים, אתם יכולים להשתמש בכלי ניהול מדיה חברתית כדי לתזמן פוסטים מבעוד מועד.

8. שימוש בפיצ'רים / תכונות השונות של הרשתות החברתיות

השתמשו בפיצ'רים השונים ברשתות החברתיות. כתבו פוסטים, העלו סטוריז, רילס. השתמשו בפילטרים, במדבקות, במוזיקה ועוד.

9. שיתוף פעולה עם משפיענים 

משפיענים הם אנשים מפורסמים, מובילי דעה בתעשייה, אנשים שיש להם קהל עוקבים רלוונטי לעסק שלכם. שיווק משפיענים יכול לעזור לבעלי עסקים להרחיב את החשיפה לשירות או למוצר ולבנות אמינות. עסק שיש לו מוצרים יכול לשלוח למשפיען את המוצר כדי שיתנסה בו וימליץ עליו, ועסק נותן שירות יכול להזמין את המשפיען לקבל את השירות ולהמליץ עליו ברשתות החברתיות.

10. קידום ממומן

כדי להצליח בשיווק העסק ברשתות החברתיות, מומלץ לשלב קידום ממומן. קמפיין ממומן חושף את העסק לקהל רחב יותר במהירות רבה, דבר שיכול להגדיל את כמות הפניות לרכישת מוצר/ שירות או לקבלת מידע נוסף. הקידום כולל בניית קמפיין ממומן בהתאם למטרות שהוגדרו. 

 

זכרו ששיווק במדיה החברתית הוא מאמץ ארוך טווח שדורש עקביות וסבלנות. 

בעזרת בניית אסטרטגיה מותאמת אישית לעסק, כזו שתואמת את מטרותיו ועם המון התמדה, תוכלו להתחבר לקהל היעד של העסק ולקדם אותו ביעילות.