בעידן הדיגיטלי כל עסק או ארגון זקוקים לנוכחות חזקה באינטרנט. אחד הגורמים המרכזיים להשגת נראות טובה ומושכת לקוחות, הוא יצירת אתר ידידותי למנועי חיפוש. מנועי חיפוש כמו גוגל, בינג ו-Yahoo ממלאים תפקיד משמעותי בהנעת תנועה לאתרים, מה שהופך את הצורך לבצע אופטימיזציה של האתר לחיוני. מדריך זה יעזור לכם לגרום לכך, שהאתר שלכם יקודם בדרוג גבוה יותר בתוצאות של מנועי החיפוש.

1. אופטימיזציה של האתר למנועי חיפוש היא כלל התהליכים והשיפורים שניתן לבצע באתר עצמו ברמת התוכן, הקוד, המהירות וכו'

לאופטימיזציה של האתר שלכם למנועי חיפוש חשיבות רבה כדי להגדיל את התנועה האורגנית אליו. 

המטרה של אופטימיזציה, היא 'לעזור' למנועי החיפוש להבין טוב יותר במה האתר עוסק ולאלו חיפושים הוא רלוונטי. בצעו מחקר מילות מפתח כדי לזהות מונחים רלוונטיים, הקשורים לתוכן שלכם. זהו את המילים והביטויים שמבקרים פוטנציאליים עשויים להשתמש בהם בעת חיפוש תוכן הקשור לאתר שלכם, ושהתחרות בהם לא גבוהה. את מחקר מילות המפתח והנתונים הללו ניתן לערוך באמצעות שימוש בכלי מילות המפתח של גוגל (Google Keyword Planner), אם כי יש מקורות נוספים. שלבו את מילות המפתח הללו באופן טבעי בכותרות, במטא-תיאורים ובגוף האתר שלכם. בנוסף, ודאו שלאתר האינטרנט שלכם יש מבנה ידידותי למשתמש, כי הוא נטען במהירות ומותאם לנייד.

אופטימיזציות אלו יכולות לשפר את דירוג מנוע החיפוש שלכם ולמשוך אליו יותר מבקרים.

2. צרו תוכן איכותי ורלוונטי

התוכן הוא המלך בעולם האופטימיזציה למנועי חיפוש (SEO). לכן, השקיעו בכתיבת תוכן מקורי, אינפורמטיבי ובעל ערך, הפונה לקהל היעד שלכם. שלבו תוכן שעונה על שאלות המשתמשים, מספק פתרונות או תובנות חשובות. כל זה ישפיע לטובה על דירוג האתר שלכם במנועי החיפוש.

3. בצעו אופטימיזציה של מטא נתונים

מטא נתונים כוללים כותרות עמודים ומטא תיאורים, החיוניים לסורקים של מנועי החיפוש כדי להבין את התוכן של כל עמוד. צרו כותרות עמודים ייחודיות המשלבות מילות מפתח רלוונטיות. הגבילו את אורך הכותרת לכ- 60 תווים, כדי להבטיח שהיא תוצג כהלכה בתוצאות החיפוש. 

באופן דומה, צרו תיאורי מטא מושכים, בסביבות 150-160 תווים, המסכמים את תוכן העמוד ומעודדים משתמשים ללחוץ.

הנה דוגמה למטא נתונים:
דוגמא למטה נתונים

4. השתמשו בכתובות של העמודים (URL) ברורות, תמציתיות וידידותיות לקידום אתרים

כתובות אתרים ברורות ותמציתיות לא רק מקלות על המשתמשים לנווט באתר האינטרנט שלכם, אלא גם משפרות את הדירוג במנועי החיפוש. 

כללו מילות מפתח רלוונטיות במבנה כתובת העמוד, כדי לציין את תוכנו. הימנעו משימוש במחרוזות ארוכות, של מספרים או תווים לא רלוונטיים. במקום זאת, השתמשו במקו, כדי להפריד בין מילים לקריאות טובה יותר.

5. שפרו את מהירות טעינת העמוד

מהירות טעינת האתר היא גורם קריטי בחוויית המשתמש ובקידום אתרים. סביר להניח שאתרים בטעינה איטית יהיו בעלי אחוזי נטישה גבוהים יותר ולכן 'יזכו' בדירוג נמוך יותר במנועי החיפוש. 

דחסו תמונות, הפעילו שמירה במטמון בדפדפן ומזערו פניות HTTP כדי לשפר את מהירות הטעינה של האתר שלכם. כלים כמו Google PageSpeed Insights יכולים לעזור לכם לנתח ולבצע אופטימיזציה של ביצועי האתר.

6. התאמה לנייד היא חובה

מכיוון שרוב משתמשי האינטרנט ניגשים לאתרים דרך מכשירים ניידים, אתר רספונסיבי אינו אופציה אלא חובה. גוגל ומנועי חיפוש אחרים נותנים עדיפות בדירוג שלהם לאתרים ידידותיים לנייד. ודאו שהאתר שלכם מותאם בצורה טובה לגדלי מסכים ולמכשירים שונים.

7. צרו את מפת האתר

מפת אתר (Sitemap.xml) היא הצגה של מבנה האתר. חלוקה וסידור כל העמודים והקישור ביניהם. מפת אתר היא למעשה קובץ המפרט את כל הדפים באתר האינטרנט שלכם, המסייע לסורקים של מנועי החיפוש להבין את המבנה שלו. צרו מפת אתר בקובץ XML ושלחו אותה ל-Google Search Console ול-Bing Webmaster Tools. עדכנו את מפת האתר באופן קבוע כדי לשקף כל שינוי בתוכן או במבנה האתר שלכם.

8. דאגו לקישורים נכנסים באיכות גבוהה

קישורים נכנסים הם קישורים מאתרים אחרים המפנים אל האתר שלכם. הם מהווים גורם חיוני בדירוג מנועי החיפוש, אך לא כל הקישורים הנכנסים איכותיים. התמקדו בהשגת קישורים נכנסים מאתרים מוכרים וסמכותיים בנישה שלכם. עיסוק בבלוג אורחים, יצירת תוכן שניתן לשיתוף ובניית קשרים עם בעלי אתרים אחרים יכולים לעזור לכם לרכוש קישורים נכנסים בעלי ערך.

9. עדכון ומעקב באופן קבוע

אלגוריתמים של מנועי חיפוש מתפתחים ללא הרף ולכן, חיוני להישאר מעודכנים בשיטות המומלצות העדכניות ביותר של SEO. 

עדכנו באופן קבוע את תוכן האתר שלכם, עקבו אחר דירוג מנועי החיפוש  ונתחו את התנהגות המשתמשים, כדי לזהות אזורים לשיפור.

10. הוסיפו טקסט אלטרנטיבי (ALT) לתמונות

הוספת טקסט חלופי לתמונות באתר חיונית מכמה סיבות. 

ראשית, טקסט חלופי מספק תיאור טקסטואלי של תמונות, מה שהופך אותן לנגישות למשתמשים לקויי ראייה המסתמכים על קוראי מסך. זה משפר את הנגישות הכוללת של האתר. שנית, מנועי החיפוש מסתמכים על טקסט אלטרנטיבי, כדי להבין את תוכן התמונות. מה שמגביר משמעותית את קידום האתר על ידי בדרוג גבוה יותר בתוצאות החיפוש. בנוסף, טקסט חלופי משפר את חווית המשתמש על ידי הצגת טקסט תיאורי כאשר תמונה לא מצליחה להיטען כראוי. 

לסיכום

על ידי ביצוע שלבים אלה של אופטימיזציה למנועי חיפוש, אתם יכולים לבנות אתר שהוא לא רק ידידותי למשתמש אלא גם ידידותי למנועי חיפוש. זכרו שקידום אתרים הוא תהליך מתמשך, והתמדה בשיפור ביצועי האתר שלכם תניב יתרונות ארוכי טווח, במונחים של נראות מקוונת ותנועה אורגנית.