כשאתם שומעים את המילה 'מיתוג', האם תוכן הוא הדבר הראשון שמנתר להנאתו בראשכם? כנראה שלוגו, סמל, עיצוב, ספר מותג, הגדרות של נראות וצבעוניות יבואו לפניו.

אממה, בימינו תוכן יכול להיות אחד הכלים החזקים ביותר למיתוג העסק שלכם. מיתוג הוא הרי האופן בו אנחנו מחליטים להציג את העסקים שלנו בפני קהלי היעד הרלוונטיים, הרצויים, המתאימים לנו. נכון, זה פוגש אותנו בפן הויזואלי של איך דברים נראים, אבל לא רק וזו הנקודה שבעלי עסקים קטנים רבים נוטים לפספס.

בשביל זה אני פה.

איך נרתום את התוכן שלנו כך שיעזור לנו, ימתג אותנו ויהפוך אותנו למה שחלמנו להיות כשנהיה גדולים?

ריכזתי 6 נקודות חשובות שיעזרו לכם לעשות בדיוק את זה:

1. נתחיל בליישר קו. התוכן שאתם מייצרים, בין אם מדובר בפוסטים במדיה חברתית, בתוכן של אימייל שאתם שולחים למי שמתעניין בשירותים שאתם מציעים, במלל שמופיע באתר האינטרנט שלכם, בבלוג שלכם ובהודעות הווטסאפ שאתם מעבירים בעודכם מצ׳וטטים עם הלקוחות שלכם - כל כולו צריך לצייר תמונה מובהקת של האיכויות, האופי והאג׳נדה של המותג שלכם.

2. דף ערכי המותג הוא לא משהו ששמור לחברות הענק ולמעצמות השיווקיות שכולנו צורכים מהן על בסיס יומיומי והנה אני מנפנפת בידיים וצועקת בקול - אל תוותרו על סשן כתיבת ערכי המותג שלכם! זה יכול להיות בינכם לבין עצמכם או בסיוע של איש מקצוע שיכווין אתכם איך לעשות את זה וילווה אתכם, גם אם חד פעמית למטרה המסוימת הזאת. 

ברגע שיש לכם מסמך כזה ובו רשימה קצרה שכוללת מספר משפטים תמציתיים המונים האג׳נדה שלכם, את הבעיות שאתם מסייעים לפתור, את התועלות שאתם מביאים, את מה שחשוב לכם שיידעו ואת הערכים שמלווים אתכם בכל צעד וצעד, יהיה לכם קל לחזור ולוודא שאתם נאמנים לנקודת הפתיחה שלכם, שהתוכן שאתם מייצרים תורם לתמונה הגדולה יותר ומקדם את הרעיון המרכזי שלכם.

3. אתם יכולים לגשת ליצור תוכן כשכל מה שמהדהד בראשכם זה למשוך את הגולשים, לייצר תנועה, לגרום לאנשים להגיב ולשתף ולשווק, לשווק, לשווק… או ללכת נגד הרוח ולרצות לעזור ודרך כך להתייחס לאינטרסים של קהלי היעד שלכם, למה שמעכב אותם, לדברים שמפריעים להם ולדפוסי ההתנהגות שמונעים מהם להשיג את מה שחשוב להם. 

כאשר מדובר ביצירת תוכן שתורם למיתוג שלכם אני מציעה להתחיל ולסיים באכפתיות. נשמע פשוט ומובן מאליו, אבל רבים בעלי העסקים שנכנסים לסחרור השיווקי ושוכחים שבצידו השני של התוכן שלנו יושבים אנשים בשר ודם, כאלה שאנחנו אשכרה יכולים לשפר את חייהם באמצעות כלים שיש לנו, באמצעות היכולות המקצועיות שלנו, הניסיון שלנו והרצון שלנו להיות חלק מהתהליך שהם יכולים ומעוניינים לעבור כדי להיות במקום שהם רוצים להגיע אליו. מתגו את התוכן שאתם מייצרים באמצעות תרבות של הכלה ואכפתיות וזכרו שעסקים עושים עם אנשים. לא עם מותגים. 

4. תגידו, מה אתם לובשים עכשיו? לא, לא בקטע כזה! אם אתם טיפוסים של ג׳ינס וטי שירט בשגרת היומיום שלכם, אני תוהה האם הייתם בוחרים בתמונות תדמית בהן אתם מצולמים לובשים בגדים מפונפנים, עניבות וחצאיות עם שכבות ומלמלות. סביר להניח שלא. למה? כי זה לא ייצוג אמיתי ואותנטי של מי שאתם. 

אם ישאלו אנשים שמכירים אתכם מה צורת התקשורת שלכם, איך אתם מדברים, איזו נימה יש לכם והאם יש ביטויים שמאפיינים אתכם, הם יידעו לענות ובקלות. זה בדיוק מה שאנחנו רוצים לבסס גם בתוכן שלנו - אנחנו מי שאנחנו וככל שנאמץ את האישיות שלנו וניתן לה ביטוי, כך יהיה קל יותר להכיר אותנו דרכו.

5. המושג 'משפך שיווק' נאמר ונכתב כל כך הרבה פעמים בשנים האחרונות ולכן אני ממעטת להשתמש בו, אבל בסעיף המסוים הזה, הוא מהותי ולכן… הנה זה בא. באמצעות משפך שיווק אנחנו בעצם מעבירים ללקוח הפוטנציאלי שלנו סדרת מסרים שונים דרך מסלול מובנה - אנו מלווים את הלקוח ממצב של 'ליד קר' ללקוח משלם, ומלקוח משלם ללקוח נאמן שנשאר איתנו, חוזר אלינו ואפילו ממליץ עלינו ומדבר עלינו טובות. אם כך, משפך שיווק הוא תהליך שמתייחס לכל שלב משלבי ההתקשרות עם אותו אדם נחמד שיושב בצידה השני של מערכת היחסים שלנו ונותן מענה לרגע המסוים שבו אנחנו נמצאים. 

איך זה מתחבר לתוכן שלנו? כשאנו ניגשים לכתיבת התוכן, נשאל את עצמנו 'לאיזה חלק במשפך השיווק התוכן הזה מתאים?' אם אנו לא מצליחים למצוא את הקשר וההתאמה בין התוכן לבין חלק הרלוונטי במשפך השיווק שאליו כיוונו, מאוד יכול להיות שהתוכן, כפי שהוא עכשיו, לא ממש רלוונטי וצריך לבצע בו שינויים, דיוקים והתאמות ורק אז לפרסם אותו. בנוסף, תחת מטריית המיתוג שלשמה התכנסנו, חשוב שהתוכן שלנו ייגע בכל שלב משלביה השונים של מערכת היחסים עם מי שקורא אותנו ויגרום לו להרגיש שרואים אותו, שהוא לא הגיע באמצע ושהוא רצוי תחת קורתינו. הכי ציורי שלי, אבל מדויק.

6. ‘רגע עדי, אז למה לא לתעל את כל האנרגיה והתקציב לקמפיינים? ככה מגיעים להרבה יותר אנשים במשפט וחצי’. טוב ששאלתם, במקרה הכינותי מראש: מיתוג באמצעות תוכן מבוסס על אספקה רציפה של תוכן מעניין ורלוונטי ללקוחות, על העמקת החיבור ויצירת קשר משמעותי בין המותג שלכם לבין הלקוחות. כך לא מסתפקים בקמפיין שהוא סוג של סטוץ חד פעמי ומוגבל בזמן (ובתקציב), אלא בונים, שלב אחר שלב, מערכת יחסים שניתן להרוויח ממנה הרבה יותר, תרתי משמע.

לסיכום

כשאנחנו מדברים על מיתוג באמצעות תוכן, נתחיל בלהבין מהו הבסיס המותגי של העסק שלנו, החל בקהל היעד, דרך עולמות התוכן בהם הוא חי, מסתובב ומטייל, הצרכים שלו, האתגרים שלו וכו׳ ולאחר מכן נבנה מערך תוכן מחושב, מתוכנן ומוצדק שדרכו נוכל לתקשר עם הקהל הזה, להעשיר אותו, להעניק לו ולהציע לו אותנו, באופן שיתאים לו ונכון עבורו ובדרך שהיא כל כולה אנחנו, הערכים שלנו, האופי שלנו והמקצועיות שאנחנו לא חוששים לשתף בה.

אין מיתוג טוב מזה.