פרסום ממומן הוא אחד הכלים המרכזיים לקידום העסק והגעה לקהל הרחב בעידן הדיגיטלי. זו נחשבת דרך קלה ומהירה יותר להגיע לקהל היעד שלכם, אבל צריך לדעת איך לעשות את זה בצורה נכונה.

במאמר זה, אני פונה לבעלות ובעלי עסקים המעוניינים לשלב פרסום ממומן כחלק מכלי השיווק שלהם, כדי להבין כמה טעויות נפוצות שנעשות ועלולות לגרום להשקעות מיותרות ולתוצאות פרסום לא רצויות או לא מספקות. 

שנתחיל?

1. מתחילים מההתחלה: זו לא מכונת לידים 

מי שחושב שאם הוא ישקיע כסף מובטחים לו לידים, לצערי טועה. מדובר במערכת שמשתנה כל הזמן, ועובדת בבסיסה כמו מכירה פומבית עם המון קריטריונים שיכולים להשפיע. אם למישהו הייתה שיטה מוכחת להשגת לידים באופן וודאי, כנראה שהוא היה היום מולטי מיליונר וכולנו היינו מכירים אותו. 

עכשיו, אחרי שהפנמתם את ההנחה החשובה זו, אפשר להמשיך.

2. אל תתחילו לפני שיש לכם תשתית אורגנית 

מבחינה טכנית כל מה שנדרש כדי להתחיל, הוא שיהיה לכם דף פייסבוק עסקי, אבל מה הטעם להשקיע בקידום ממומן ולהביא קהל חדש לדף שלכם אם הוא עדיין ריק וחסר תוכן משמעותי? לכן, חשוב שתשקיעו בכתיבת תוכן אורגני שמשקף את הערכים, המסרים והבידול שלכם, גם בפייסבוק וגם באינסטגרם. הבהירו לקהל מה אתם מציעים לו ואיך תוכלו לפתור לו את הבעיה שלו ורק אז - התחילו בקידום ממומן.

3. אל תמהרו, תכננו נכון

גם קידום ממומן לוקח זמן, זה לא זבנג וגמרנו. צריך לתכנן אסטרטגיה: לבנות קמפיין לקהל חדש ולכתוב תוכן למי שעדיין לא מכיר אתכם. בהמשך תוכלו לבנות קמפיין רימרקטינג (שיווק מחדש) לקהל מעורבות שכבר מכיר אתכם ופגש את פרסומי העסק שלכם, הפעם עם תוכן יותר מכירתי ועם הצעה אטרקטיבית.

גם אתם, כלקוחות, לא תמיד תקנו מוצר או שירות מהפרסום שתראו בפעם הראשונה. הרבה פעמים כשאנחנו מעוניינים לרכוש מעסק, אנחנו מתחילים קודם כל לעקוב אחריו, לברר לגביו, לקרוא עליו ורק אחרי ש'התחממנו' אנחנו מוכנים לרכישה.

4. אל תגבילו לפי תחומי עניין

האוכלוסייה שלנו בארץ קטנה יחסית ולכן, אם תגבילו את הקמפיין הממומן שלכם לפי תחומי עניין, אתם עלולים לצמצם מדיי את הקהל ולפספס לקוחות רלוונטיים. הגבילו רק לפי גילאים, מין או אזור מגורים, ואת היתר תשאירו לתוכן המודעה עצמה בה תכתבו למי אתם פונים. למשל: כתבו בשורה הראשונה 'אמהות לילדים קטנים', 'בעלי עסקים בתחום ה...', 'סובלים מכאבי גב?' מי שזה רלוונטי עבורו יעצור ויקרא.

5. אל תתפזרו יותר מידי

על מנת לבצע אופטימיזציה ולנתח בקלות את נתוני הקמפיין הממומן שתעשו, השתדלו לבחון כל פעם קריטריון אחד בלבד. למשל, אם תפנו לקהל אחד בלבד, רצוי שתשתמשו בכמה מודעות שונות כדי לבחון איזו מהן עבדה טוב יותר (גם כאן מומלץ לבחון רק משתנה אחד - אותו טקסט ותמונות שונות לכל המודעות, או להיפך). אם תנסו יותר מדיי דברים יחד, לא תוכלו לדעת מה הקריטריון שהשפיע על הצלחת הקמפיין. 

6. אל תתייאשו 

גם אם התוצאות לא ממהרות להגיע, חשוב להבין שקהל המעורבות בינתיים גדל. המון משתנים יכולים להשפיע על תוצאות הקמפיין, החל מהתקציב שלכם ועד מצב הרוח העכשווי של הקהל שלכם. צריך הרבה סבלנות, מעקב על הנתונים וביצוע התאמות עד שתגיעו למצב האופטימלי.

7. אל תמעיטו בכוחם של סרטונים

זה כבר לא סוד שסרטונים תופסים את העין הרבה יותר טוב מאשר מלל או תמונה סטטית. לכן, גם אם אתם לא אוהבים לצלם את עצמכם, יש דרכים נוספות ליצור סרטונים שימשכו קהל לקמפיין הממומן שלכם. מעבר לכך שסרטונים הם פורמט מוצלח, תוכלו בהמשך ליצור קהל של צופים בסרטונים ולהגדיר אותם כחלק מקהל המעורבות שלכם. 

8. אל תשכחו להשתמש בנכסים קיימים

יש לכם רשימת תפוצה גדולה? זה נכס! תוכלו לטעון את הרשימה לתוך מנהל המודעות וליצור קהל דומה לקהל הלקוחות הקיימים שלכם. יש לכם אתר? אל תשכחו להטמיע פיקסל של פייסבוק ול'צבוע' את המבקרים באתר כדי לזהות את קהל המעורבות שלכם. בבקשה אל תשכחו להשתמש בנתונים שכבר יש לכם בידיים, זה יקל עליכם מאוד את העבודה ויביא לתוצאות טובות יותר.

9. אל תנסו ישר למכור

כמו שהסברתי קודם, לקהל הלקוחות הפוטנציאלי לוקח זמן 'להתחמם' ולרכוש את האמון בכם. מעבר לכך, כדי להצליח למכור מיד, צריך הרבה פעמים להקים קמפיינים יקרים שדורשים תקציבים גדולים. לכן, במקרים רבים עדיף לשקול קמפיינים שמציעים הצעה אטרקטיבית ומובילים לדפי נחיתה להשארת פרטים או לקבלת ההטבה (מה שנקרא קמפיין תנועה) ורק אז, להשקיע בשלב המכירה באופן אישי מול המתעניינים באמצעות המשך דיוור.

10. אם אתם לא בטוחים, תשאלו

רצוי שאת הקמפיין הראשון תבנו עם איש או אשת מקצוע שיוכלו לתת לכם דגשים חשובים ולדייק אתכם עד כמה שניתן, כדי שלא ‘תתרמו’ את כספכם לחינם. תמיד עדיף לבקש עזרה ולשאול מאשר להשקיע כסף ולהתאכזב.

לסיכום

קמפיין ממומן יכול להיות דרך מצוינת להגיע לתוצאות עסקיות טובות, אבל צריך להבין שכמו בכל אפיק שיווקי, גם כאן מדובר בתהליך שלוקח זמן ומצריך מיומנות. מומלץ להגדיר לעצמכם תקופת התנסות של שלושה חודשים לפחות, כדי לבחון האם הקמפיין משיג את התוצאות או שצריך לשנות אותו, וכמובן, לתכנן מראש את התקציב שיושקע בפרסום הממומן, בהתאם למוצר או לשירות שאתם מוכרים. 

אם תמנעו מהטעויות שכתובות מעלה, תגדילו את הסיכויים להצלחת הקמפיינים הממומנים שלכם ותגיעו לתוצאות טובות יותר.

בהצלחה.