ישנם בעלי עסקים שבוחרים לבנות את אתר האינטרנט של העסק שלהם לבד וישנם כאלה, שבוחרים להיעזר בשירותי בעל מקצוע. הנה סקירה קצרה של היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאפשרויות, שתעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה לכם.

בניית אתר אינטרנט בעצמכם

יתרונות

א. עלות-תועלת: אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של בניית אתר בעצמכם הוא חיסכון בעלויות. על ידי שימוש במערכת ניהול תוכן כמו SITE123 או WIX, או כל מערכת ניהול תוכן אחרת לבניית אתרים, תוכלו לחסוך את התשלום למומחה בבניית אתרים - עבור שירות בניית אתרים.

ב. עיצוב האתר: בניית האתר שלכם בעצמכם, מאפשרת לכם שליטה מלאה בעיצוב והכנסת התוכן. אתם יכולים להתאים אישית את העיצוב, הצבעים, הפריסה והתוכן, כך שיתאימו לתדמית העסק שלכם ושל המותג שלכם.

ג. גמישות ושליטה: בניית אתר בעצמם, מאפשרת לכם שליטה מלאה על עדכונים ושינויים באתר האינטרנט שלכם. אתם יכולים לבצע התאמות לפי הצרכים שלכם, ללא תלות במומחה לבניית אתרים, בכל רגע נתון.

חסרונות

א. עקומת למידה: בניית אתר מאפס מחייבת עקומת למידה, במיוחד אם אין לכם כישורים טכניים. למידה של מערכת בניית אתרים, עשויה לגזול מכם זמן רב ויקר.

ב. מומחיות מוגבלת: ללא ידע מוקדם והדרכה מקצועית, יהיה לכם מאתגר להשיג אתר מותאם לסטנדרטים המקצועיים של בניית אתרים,  חווית משתמש מעולה ופונקציונליות נוחה של האתר.

ג. תקופת בניית אתר ארוכה: כמתחילים, אתם עלולים להיתקל בבעיות ובתקלות ולהשקיע זמן רב בחיפוש אחר פתרונות מתאימים. את הזמן היקר הזה אתם יכולים להשקיע בדברים נוספים בעסק, כמו מכירות למשל. 
משמעות נוספת של עניין הזמן, היא שתהיו ללא אתר אינטרנט תקופה ארוכה, וכך למעשה תפסידו הכנסות פוטנציאליות שיכולות היו להגיע דרך אתר האינטרנט, בזמן שעסקתם בבנייתו.

ד. מחיר: בכל מקרה, תצטרכו לשלם עבור אחסון אתר האינטרנט או שימוש במערכת בניית האתרים שלכם, כדי שהאתר יראה מקצועי, מחובר לדומיין (כתובת אתר) ולא יראה אתר חינמי המקרין חוסר מקצועיות.

2. היעזרות באיש או באשת מקצוע בתחום בניית אתרים

יתרונות

א. מומחיות ומקצועיות בבניית אתרים: פנייה למומחה בבניית אתרים מקצועיים, מבטיחה שהאתר שלכם ייבנה תוך ראייה רחבה של בניית האתר, בסטנדרטים הגבוהים ביותר. לאנשי מקצוע בבניית אתרים יש ידע מקיף בעיצוב ובהתאמת צבעים, מבנה נכון של האתר, הכנסת התוכן בצורה נכונה, אופטימיזציה של חווית משתמש, תכנון הקידום שלו בגוגל ובמנועי חיפוש, נגישות ועוד.

ב. חיסכון בזמן: מומחים בבניית אתרים, יכולים לייעל את תהליך הבנייה ולספק לכם אתר אינטרנט מקצועי, פונקציונלי ומרשים תוך זמן קצר, מה שמאפשר לכם להתמקד בפעילויות החשובות בעסק שלכם מבלי לבזבז זמן יקר.

ג. התאמה אישית: מומחה בבניית אתרים יכול ליצור עבורכם אתר אינטרנט המותאם לצרכים ולבקשות הספציפיות שלכם, ולהציע לכם כלים נוספים בתוך האתר אשר ישרתו את המטרות העסקיות שלכם (לדוגמה: נותני שירותים - מומלץ להציג באתר המלצות, מסעדות - צריכות להציג תפריטים באתר, חנויות מוצרים -  למכור דרך אתר האינטרנט ועוד). 

חסרונות

א. עלויות גבוהות יותר: היעזרות בבעל מקצוע מומחה בבניית אתרים, כרוכה בתשלום לבעל המקצוע. העלויות עשויות להשתנות בהתאם למורכבות והיקף הפרויקט.

ב. צורך בתיאום ציפיות: בעוד שישנם אנשי מקצוע שינסו לספק את כל בקשותיכם, מומחים בבניית אתרים יצטרכו לבצע איזון בין הדרישות שלכם מהאתר ומהפונקציונליות שלו ובין מה שייבנה בפועל. האיזון הזה עשוי להיות כרוך לעיתים בפשרות מצדכם על מנת שהאתר יהיה בנוי נכון מבחינת חוויית משתמש וחוקי האינטרנט.

ג. תלות בתמיכה חיצונית: לאחר בניית האתר, ייתכן שתזדקקו לסיוע שוטף עבור עדכונים, תוספות לאתר או פתרון בעיות, מה שעלול להוביל לעלויות נוספות. 

מסקנות

כאשר מחליטים אם לבנות אתר בעצמכם או להשקיע באיש מקצוע מומחה בבניית אתרים, חשוב שתיקחו בחשבון את היתרונות החסרונות של כל אחת מהאפשרויות. בניית אתר בעצמכם יכולה להיות חסכונית ולספק שליטה על עיצוב האתר, אך היא דורשת מיומנות טכנית גבוהה ויכולה לקחת זמן רב. לעומת זאת, השקעה באיש מקצוע מומחה בבניית אתרים, מבטיחה אתר איכותי ומותאם לצרכים שלכם עם ליווי והדרכה מקצועית בניהול האתר, אך היא כרוכה לרוב בעלויות גבוהות יותר ובהבנת הצרכים והרצונות שלכם. 

בסופו של דבר, ההחלטה תלויה בתקציב שלכם, ביכולות הטכניות שלכם ובתוצאה הרצויה. אם יש לכם זמן, נכונות ללמוד ותקציב מוגבל, בניית אתר בעצמכם יכולה להיות בחירה טובה עבורכם. לעומת זאת, אם חשוב לכם שהאתר שלכם יהיה בנוי בצורה מקצועית שכוללת את כל האספקטים - עיצוב, תוכן ומבנה נכונים, חוויית משתמש, תשתית לקידום אתרים ועוד ואתם גם רוצים לחסוך זמן יקר, לעבוד עם איש מקצוע מומחה בבניית אתרים - היא כנראה הבחירה הטובה ביותר עבורכם. 

ללא קשר לדרך שתבחרו לבנות את אתר האינטרנט שלכם, זכרו שאתר אינטרנט הוא השקעה לטווח ארוך. עדכונים שוטפים, כתיבת בלוג או מאמרים, וקידום האתר בגוגל, יגדילו את קהל הלקוחות שלכם וימשכו אליו ואליכם לקוחות 'מבושלים'. אלה יתרשמו באתר מהמומחיות שלכם ויהפכו מגולשים מזדמנים או כאלו שהגיעו דרך המלצה, ללקוחות משלמים. לכן, גם אם תבחרו לבנות אתר בעצמם, כדאי להישאר מעודכנים ולפנות לסיוע מקצועי בכל זמן שתצטרכו.