כמו בהרבה תחומים, גם תחום הקידום הממומן פרוץ לחלוטין. למה הכוונה? כדי להיות מקדם אין צורך בתואר, בהסמכה או במעבר בחינה כלשהי ולמעשה, כל אדם שצפה בסרטון ב-youtube או עזר לשכן שלו להקים קמפיין ממומן, יכול לקרוא לעצמו 'מקדם' ולהצהיר בפני עצמו ובפניכם: 'אני מומחה לקידום ממומן בגוגל!'

כדי שהכסף שאתם משקיעות ומשקיעים בשיווק באמצעות קמפיין ממומן בגוגל אכן יישא תוצאות, קבלו טיפים לעשות את זה באופן הנכון:

1. בדקו לעומק

אל תלכו שבי אחרי סרטון שיווק מרשים או אתר אינטרנט יפה ככל שיהיה, אלא היכנסו שלב נוסף פנימה. בדקו את הניסיון של המקדם או המקדמת, הוותק והרקע בתחום. בקשו המלצות מלקוחות מרוצים או התקשרו לאחד הלקוחות שמופעים בתיק העבודות באתר. אם הם אמתיים, לא צריכה להיות כל בעיה. כתובת העסק היא מדד די טוב לרצינות ואם אין כתובת, זו בהחלט יכולה להיות נורה אדומה.

2. הבטיחו לכם 100% הצלחה? אל תאמינו!

אם קיבלתם הבטחה ל- 100% הצלחה, היזהרו. מצד שני, אפשר בהחלט לבקש ולקבל הערכה מושכלת שמבוססת על ניסיון ועל בדיקת נתונים.

3. שאלו שאלות

זה לא הזמן להיות ביישנים. שאלו את כל השאלות כולל: באיזה מושגים תקודמו? באלו אזורים תופיע המודעה? (בגוגל לא ניתן להגיע ל- 100% דיוק באזורים וחשוב להיות מודעים ולשים לב לכך) ובאלו מיקומים תופיעו בגוגל? חשוב לדעת שמקומות 1-4 בעמוד הראשון בגוגל הם טובים, אבל לאחר מכן, הרבה הרבה פחות ולכן אל תסתפקו בהבטחה להופיע ב-'עמוד ראשון בגוגל', כי סביר שאף אחד לא ילחץ על המודעה. בנוסף, חשוב לשאול מהי הערכת העלות לליד? (ליד = פניה), שכן אם אתם מתכננים להעלות קמפיין חנות (שופינג), למוצר שאותו אתם מוכרים ישנה עלות מוגמרת וידועה ואם עלות קבלת 'ליד' היא גבוהה יותר מעלות המוצר, אתם לא תרוויחו.

לאחר שתקבלו את התשובות לשאלות האלה, תבינו יותר ותוכלו לנתח ולהעריך הן את עלות הקמפיין והן את התועלת שלו. 

4. קיבלתם הבטחה להופיע 24/7 בתקציב נמוך? הרימו גבה 

לאף אחד אין פרוטקציה או קשרים בגוגל שיכולים להבטיח לכם שהמודעה שלכם תופיע בכל יום ובכל שעה. לכל מושג שתרצו להופיע תחתיו ישנה כמות מוערכת של חיפושים בחודש (כל מקדם יכול להראות לכם אותו) ומחיר לקליק (קליק = לחיצה של לקוח פוטנציאלי על המודעה שלכם) בהתאם למיקום המודעה. לכן, המחיר ידוע מראש ומאפשר לחשב את העלות הכוללת. לרוב, העלות תהיה גבוהה מההבטחה שתינתן לכם על ידי המקדם והרי, לא תשבו כל היום מול גוגל ותוודאו שהמודעה שלכם מוצגת. לכן, היזהרו מהבטחות גורפות שכאלה.

5. הכינו מראש אתר או עמוד נחיתה מרשים ומדויק 

לעסק שלכם ולכם יש כ- 3 שניות לשכנע את הלקוח שאכן הגיע למקום הנכון לפני שיתחרט ויעזוב ולכן, על האתר או עמוד הנחיתה שאליו הוא מגיע לעמוד בכמה דרישות:

להיות מדויק. הקפידו שהלקוח 'ינחת' מיד על המושג שאותו הוא חיפש. את הלקוח פחות מעניינים הלוגו של העסק, שם החברה ופרטים נוספים, אלא לקוח שחיפש  'אינסטלטור' צריך לנחות על עמוד שבו מופיעה בגדול המילה 'אינסטלטור'. כך גם לגבי חיפוש 'עורך דין משפחה' או כל מוצר או שירות אחרים.

מהיר. אם לדף הנחיתה או האתר לוקח זמן להיטען, הלקוח יאבד סבלנות או יחשוב שיש תקלה ויעזוב, משמע: הפסדתם לקוח פוטנציאלי וכסף שהשקעתם בקמפיין שנזרק לפח. בקידום ממומן בגוגל חשוב שדף הנחיתה או האתר יהיו מהירים, כלומר יבנו בטכנולוגיה טובה ונכונה, יאוחסנו בשרתים טובים וללא תקלות.

יאפשר ללקוח מספר דרכי התקשרות. דאגו שיהיה קישור לחיץ למספר הטלפון של העסק, לטופס השארת פרטים (זה טוב במיוחד למקרים שבהם לקוח מגיע מחוץ לשעות הפעילות), לכפתור וואטסאפ ואפשרויות נוספות. העיקר שיהיה ללקוח קל, זמין ונוח.

כמה שפחות פופאפים ויצרני הפרעות קשב. יש לא מעט לקוחות שחלונות קופצים מפריעים להם ולא תמיד נוח לסגור את החלונות האלה, דבר שמוביל ליציאה של הלקוח מהאתר ולאיבוד לקוח פוטנציאלי שהגיע מהקידום הממומן וחבל.

6. האם אתם ערוכים לקבל פניות? 

היו בטוחים שאתם ערוכים לקבל פניות. זה אולי נשמע בנאלי, אבל לא מעט לקוחות שליוויתי במשך שנים, רצו לצאת בקמפיין ממומן, מבלי שהיו ערוכים לקבל שטף של פניות. מובן שאם תוציאו אלפי שקלים על פרסום ממומן ולא תוכלו לתת מענה, הכסף לא יזרום לחשבון שלכם ואף גרוע מכך- עלול לגרום לכם נזק ('ישרוף' את העסק וימנע פניה חוזרת אליו). 

בנוסף, חשוב מאוד לדעת למכור. ישנם וישנן בעלות ובעלי עסקים מצוינים שטובים מאוד בעבודתם אבל לא יודעים למכור. למכור זו אומנות וצריך ידע וניסיון בכך ואם היכולת המכירתית שלכם טעונה שיפור, ייתכן מאוד שכדאי לכם לשקול להתמקצע בכך ובינתיים, לקחת איש מכירות, אפילו חיצוני (יש טובים וגם לא יקרים) שיתנו את המענה שנדרש.

כשלקוח פונה אליכם הוא מצפה ליחס, לשירות אדיב ולמקצועיות. ללא זה הוא לא ירכוש מכם, כי כמוכם - יש לפחות עוד שני עסקים והם כן ערוכים לקבל פניות.

הבעיה מחריפה עוד יותר כשמדובר בפניות 'קרות', כלומר פניות של לקוחות שלא מכירים אתכם (להבדיל למשל מפניות כתוצאה מהמלצות אישיות) שישפטו אתכם מהר מאוד לפי הרושם הראשוני שתשאירו עליהם במענה לפניה שלהם.

7. מהירות תגובה 

איש מכירות מוכשר אמר לי פעם שהסיכוי לסגור עסקה מלקוח שחזרתם אליו ב- 10 דקות הראשונות גדול ב- 500% לעומת מצב שבו חוזרים ללקוח לאחר מכן. לכן, היו זמינים, לענות ללקוחות שפונים אליכם מהקידום הממומן וחזרו אליהם בהקדם.

בנוסף, גם אם אתם באמצע טיפול, פגישה, על סולם עם מזגן על הכתף וכו', חשוב שתענו, תאמרו בנימוס 'שלום, נעים מאוד, אני באמצע משהו. מסיים וחוזר אליך' או נוסח דומה. כך, יצרתם קשר ונעילה ראשונית ויש סיכוי שהלקוח יתרשם, יחכה לכם ולא יתקשר למודעה הבאה.

לסיכום

כמו בכל תחום, גם בקידום ממומן חשוב להתקשר עם בעל או בעלת עסק מנוסה שלא יתחבאו תחת הצהרות מפוצצות או הבטחות שאין מאחוריהן כיסוי. בדקו המלצות, הקשיבו למילים ועשו מה שנדרש מצדכם, כדי לאפשר לקמפיין הממומן לתת לכם את התוצאות הטובות ביותר. 

בהצלחה!