החלטתם לבנות  אתר אינטרנט לעסק שלכם? מצוין. 

אבל רגע, איך תדאגו שהאתר הזה יהיה מקצועי ומרשים? ובכלל, מהי משמעות המילים 'מקצועי ומרשים' בהקשר של אתר אינטרנט?  כולנו רוצים לבנות אתרים שמשדרים אמינות, מהימנות ומומחיות, כאלה שישאירו רושם חיובי מתמשך על הגולשים בו ויעודדו אותם לבחור בכם, על פני המתחרים. אבל איך עושים את זה? 

בעידן הדיגיטלי שבו אנחנו חיים,  בעלי עסקים שמעוניינים לשדר אמינות ומומחיות, למשוך לקוחות ולהתבלט מול המתחרים - חייבים לחשוב מראש על מספרים אלמנטים, בהם: עיצוב, תוכן האתר, הפונקציונליות שלו וחוויית המשתמש.

במדריך זה אתן מידע וטיפים חשובים שיעזרו לכם לבנות אתר אינטרנט מוצלח ומקצועי, כזה שיותיר רושם חזק על המבקרים בו ויבדל את העסק שלכם מהמתחרים, אז שנתחיל?

רגע לפני שיוצאים לדרך: הגדירו את קהל היעד

הגדרת קהל היעד  חיונית לבניית אתר מוצלח לעסק, כיוון שהיא עוזרת להתאים את העיצוב, התוכן והפונקציונליות של האתר, לצרכים ולהעדפות הספציפיות של הגולשים בו. 
כשעסקים יודעים להגדיר את קהל היעד המדויק שלהם, הם יכולים להעביר ביעילות את המסרים שלהם, לייצר חווית משתמש טובה ומושכת יותר, להניע תנועה רלוונטית, להשיג אחוזי המרה גבוהים יותר (אחוז המרה הוא היחס שבין כמות המבקרים באתר, לבין כמות האנשים שביצעו פעולה כלשהי שהוגדרה מראש, כמו רכישה, הרשמה למועדון לקוחות ועוד)  ובסופו של דבר, למקסם את האפקטיביות ואת הצלחת האתר.

עיצוב נקי ומודרני

אתר מקצועי צריך לכלול עיצוב נקי ומודרני המשקף את אסתטיקת המותג שלכם. השתמשו בפלטת צבעים נעימה ויזואלית, בחרו תמונות באיכות גבוהה והשתמשו ברווחים לבנים בין המקטעים,  כדי ליצור מראה נעים ולא עמוס. עקביות בטיפוגרפיה ואלמנטים עיצוביים ברחבי האתר מסייעת לבסס זהות ויזואלית מקצועית ומגובשת.

התאמת עיצוב האתר לשפה הגרפית של העסק

התאמת עיצוב האתר לשפה הגרפית של העסק, חיונית לשמירה על זהות המותג. עקביות בשפה הגרפית של העסק כולל באתר שתבנו, מייצרת חוויה ויזואלית מגובשת בכל ערוצי התקשורת, משפרת את האמינות ומבססת נוכחות חזקה של המותג. 

בדקו אם מרכיבי המותג הקיימים שלכם (כגון לוגואים, ערכות צבעים וטיפוגרפיה) 'מדברים' באותה שפה והשתמשו בפלטת הצבעים של המותג שלכם, כדי ליצור חוויה ויזואלית הרמונית, תוך הבטחה שהצבעים שתבחרו ישלימו זה את זה ויעוררו את הרגשות הרצויים בגולשים בו. 

בנוסף, שמרו באתר על הטיפוגרפיה של המותג באופן עקבי, תוך שמירה על סגנונות גופנים, גדלים ומשקלים המשקפים את אישיות המותג. כמובן, שלבו באתר את הלוגו שלכם. 
על ידי התאמת עיצוב האתר שלכם לשפה הגרפית של העסק, תייצרו חווית מותג מגובשת ומזוהה, המחזקת את זהות המותג הכוללת שלכם ואשר תשאיר רושם חזק על הגולשים לטווח ארוך.

ניווט אינטואיטיבי

הניווט באתר שלכם צריך להיות קל ואינטואיטיבי. דאגו למבנה תפריט פשוט, ברור והגיוני המאפשר למבקרים למצוא מידע במהירות. מערכת ניווט ידידותית למשתמש משפרת את החוויה הכוללת ומעודדת את המבקרים להישאר באתר שלכם זמן רב יותר.

תוכן מרתק ורלוונטי

תוכן איכותי חיוני הן עבור מעורבות המשתמש והן עבור אופטימיזציה למנועי חיפוש. כתבו טקסטים תמציתיים ומשכנעים, המעבירים ביעילות את המסר לכם. 
 

השתמשו בכותרות, נקודות, תבליטים ואלמנטים חזותיים כדי לפצל טקסט ולשפר את הקריאה. שלבו תמונות וסרטונים, כדי לשפר את ההשפעה הכוללת של התוכן.

רספונסיביות לנייד

בעולם שמתמקד יותר ויותר במובייל, חשוב להבטיח שהאתר שלכם יהיה רספונסיבי באופן מלא (כלומר, מותאם לגלישה בטלפונים ניידים ובטאבלטים). בצעו אופטימיזציה של האתר עבור מכשירים בגדלים שונים של מסך כדי לספק חוויה טובה לכל המבקרים. אתר רספונסיבי לנייד מדגים את המחויבות שלכם לספק חוויה ידידותית למשתמש ויגביר את המקצועיות והאמינות שלכם.

מהירות טעינה 

כדי למנוע עזיבה של גולשים מתוסכלים, חשוב לדאוג למהירות הטעינה של האתר. לשם כך, בצעו אופטימיזציה של גודל התמונות, צמצמו למינימום את השימוש בסקריפטים כבדים והשתמשו במטמון,  כדי לשפר את מהירות טעינת האתר. אתר בעל טעינה מהירה לא רק משפר את חווית המשתמש, אלא גם משפיע לטובה על דירוג מנועי החיפוש.

קריאות לפעולה

הנחו את המבקרים באתר לפעולות הרצויות באמצעות קריאות ברורות ובולטות לפעולה (CTAs). השתמשו בשפה משכנעת ובלחצנים מושכים מבחינה ויזואלית, כדי לעודד משתמשים לעשות את הצעד הבא, בין אם מדובר בביצוע רכישה, הרשמה לניוזלטר או יצירת קשר עם העסק שלכם. קריאה לפעולה ממוקמת היטב משפרת את מעורבות המשתמש וההמרות.

לסיכום

בניית אתר מקצועי ומרשים דורשת שילוב של עיצוב מקצועי, תוכן משכנע, ניווט אינטואיטיבי וחווית משתמש מיטבית. על ידי מתן תשומת לב למרכיבים מרכזיים אלה, תוכלו ליצור אתר אינטרנטי שלא רק נראה מרשים, אלא גם מבליט ביעילות את זהות המותג שלכם, מושך מבקרים ומניע לפעולה.

זכרו: האתר שלכם משמש כחלון ראווה וירטואלי ומייצג את המותג שלכם. לכן, השקעת זמן ומאמץ בפיתוח שלו היא כדאית כיון שהיא יכולה להשפיע באופן משמעותי על ההצלחה המקוונת שלכם.