כתיבה שיווקית פה, כתיבה שיווקית שם. תכף יצמחו כאן מילים קטנטנות כאלה מרוב שהמושג הזה נחרש מכל עבר אבל מצד שני, האם אי פעם עצרתם להבין מה זה אומר? מהי בכלל כתיבה שיווקית?הנה אני עוטה את המסכה הרצינית שלי ומציעה את הפרשנות שלי. 

כתיבה שיווקית - מהי?

כתיבה שיווקית היא בעצם צורת ההגשה המילולית הנכונה והמתאימה לקהל היעד שלכם, כך שיוכל להתחבר, להבין ולהתעניין בשירות שאתם מציעים או במוצר שאתם מוכרים.

יכול להיות שאתם אנשי מקצוע מן השורה הראשונה, שיש לכם ניסיון מפה ועד זימבבואה האקזוטית, שאתם תותחי על בעולם התוכן שלכם…

אבל התוכן שלכם, זה הכתוב, המילולי, לא עובר מסך.

אם המוצר שלכם מתואר בצורה שלא תגרום לגולש לרצות לדעת עליו, זו בעיה. אם השירות שלכם מוגש בצורה מונוטונית, שטוחה וחסרת ייחודיות, פספסתם. מבאס, כי כבר ישבתם לכתוב, פיניתם את הזמן, הכנתם את הקפה של הביוקר והשתקתם את כל בני הבית לטובת המאורע. 

אז מה עושים עם זה?

או שמבינים שהפתרון המתאים לכם הוא למצוא את איש (או אשת) התוכן שיכתוב אתכם בול כפי שהייתם רוצים להיכתב, או שתשקיעו, תלמדו, תתמקצעו ותעשו הכי טוב שאתם יכולים. 

זה לא אומר שאסור בתכלית האיסור לכתוב ‘זר פרחים במבצע מיוחד לחג’. זה שאם תכתבו ‘זר שיעיף לחמתך את הרולים וגם ישאיר לך עודף מ-100’, יש סיכוי שהגולש יגיב אחרת. קפיש?

כל מה שנותר הוא למצוא את הקול שלכם (או של המותג שלכם) ואת הדרך הנכונה ביותר לבטא אותו בפני כל העולם וקהל היעד שלו.

הנה אני אומרת את זה, שחור-על-גבי-אינטרנט:

אתם יכולים לשכלל, לשדרג ולשפר את מיומנויות הכתיבה השיווקית שלכם. חד משמעית. אתם רק צריכים למצוא את המנחה הנכון, את הדרך שלכם ולהרגיש בטוחים מספיק כדי להתנסות. זו יכולת, שריר שניתן לאמן ולפתח, אבל צריך למצוא את הקואוץ׳ שמצליח לדרבן אתכם, לחזק אתכם וללוות אתכם.

 

כדי להתחיל אני מזמינה אתכם לקרוא 9 נקודות חשובות בנושא כתיבה שיווקית ולוודא שהתוכן שלכם לוקח אותן בחשבון:

1. שמעתם את עצמכם מדברים? חשוב ש'תשמעו' את עצמכם גם בתוכן הכתוב שאתם מייצרים ושאתם נשארים מי שאתם גם בפוסטים, בכתבות, במאמרים, בבלוג, בניוזלטר ובכל דרך שאתם בוחרים לשווק את עצמכם. ׳אתם׳ יש רק אחד. תנו לנימה שלכם להיות חלק בלתי נפרד מהכתיבה הממותגת שלכם.

2. תועלות, ליידיז אנד ג'נטלמן. תועלות. מה ייצא למי שישכור את שירותיכם? מה ישתנה בחייו, בעסק שלו, ביחסו לסביבה שהוא חי בה? מה ישתפר? מה יתקדם? אם לא תכתבו על התועלות שקהל היעד שלכם יכול לקבל ולהרוויח מעצם ההיכרות איתכם, תפספסו את אחד השלבים החשובים ביותר בבניית מערכת היחסים ביניכם.

3. סיפרו לכם על היען הוורדרדה שמטילה ביצת זהב בכל פעם שלוחשים לה באוזן Biz? לא שמעתם עליה?? לא מפתיע, פשוט כי היא לא קיימת, אבל תודו שהמשפט הזה גרם לכם לחייך, להרים גבה או לכווץ את המצח. למה? כי הבלתי צפוי יכול להיות זכיר, נחמד וקצת שונה בנוף המונוטוני שרבים כותבים בו. נסו לתבל את הכתיבה שלכם בהתאם, להפתיע, לחדש ולצאת קצת מאזור הנוחות המערסל שבחרתם לכתוב בו.

4. העמיקו את ההיכרות עם קהל היעד שלכם על בסיס קבוע ובהתמדה. ככל שתכירו את הקוראים שלכם יותר, תדעו עליהם פרטים משמעותיים, תבינו את הלך המחשבה שלהם, תכנסו לעולמם ותלכו בו בביטחון, כך הכתיבה שלכם תהיה מדויקת יותר עבורם.

5. הנעה לפעולה היא הרבה מעבר למושג מופשט שרבים אומרים אך לא משתמשים בו בפועל. הקפידו להניע את הקוראים שלכם לבצע פעולה ואל תחששו לצ׳פר אותם כשהם עושים זאת - בין אם בתגובה מפרגנת, בתיוג לבבי או בהטבה כלשהי שתמשיך להניע אותם לפעול.

6. הדשא של השכן לא בהכרח ירוק יותר, אבל הוא יכול לתת לכם מושג ראשוני לאיך אחרים עושים את זה. לגיטימי ומומלץ לקרוא תכנים של קולגות, לנתח מה אהבתם, למה התחברתם וגם מה פחות.

7. סטוריטלינג היא לא מילה גסה. כתיבה סיפורית, מפולפלת, כזו עם תיאורים, צבעים, ריחות ורגשות יכולה להיות יופי של דרך לחבר אליכם את מי שקורא אתכם ולגרום לו להתעניין בכם יותר.

8. כתיבה שיווקית יעילה מאפשרת לקורא להזדהות עם התוכן ולהרגיש חיבור אליו. שימוש בסיפורי מקרה, דוגמאות וגם חוויות אישיות יכול לעשות את זה ובגדול.

9. העצה האחרונה שאתן לכם בכתבה זו היא לחפש עמוק בתוככם את מה שהופך אתכם לאנשי מקצוע שאנשים חייבים להכיר ולבחור בהם ולא לפחד לנסות, להתנסות וחשוב מכל - לעשות.

 

סיימתם לקרוא עם חשק לכתוב? 

אם כן, אני את שלי עשיתי.