בשנים האחרונות מבינים מרבית העסקים, קטנים כגדולים, את חשיבות שימור ושיפור הקשרים עם הלקוחות. גם עסקים קטנים וצעירים במיוחד, שבעבר בקושי השתמשו במערכות דיוור, החלו להפנים את הכלי המאפשר שמירה על קשר שוטף עם הלקוחות, משלוח הודעות על חידושים, מבצעים, הטבות ועוד.

אז מה זה הניוזלטר הזה שכולם מדברים עליו?

כיום כשאומרים ניוזלטר בעצם מתכוונים למייל המופץ בתדירות קבועה לקהל נמענים שמעוניין (במקרה הטוב) או הסכים (במקרה השכיח יותר) לקבל דיוור ולרוב מכיל מידע, חדשות, כתבות קצרות, טיפים ועדכונים הקשורים לחברה או לעסק ששולחים אותו.  

קהלי היעד של הניוזלטר יכולים להיות לקוחות החברה, לקוחות פוטנציאליים, עובדים, חברי ארגונים ועמותות, מנויים בעלי עניין בתחום מסוים ועוד.

אחת המטרות העיקריות של הניוזלטר היא בניית מערכת יחסים עם לקוחות פוטנציאליים או העמקת מערכת היחסים עם הלקוחות הקיימים באמצעות שמירה על קשר קבוע איתם. 

היכולת לייצר נוכחות קבועה בתיבת הדואר האלקטרונית היא כלי שיווקי שיכול להיות משמעותי ובעל ערך, כזו המונעת מלקוחות להפוך לרדומים, אפאטיים או שכחנים, משום שהיא מניעה אותם לפעולה רצויה - בין אם מדובר בקנייה חוזרת, בגלישה באתר לקריאת המשך של כתבה מעניינת, במתן קופון, בעדכון על שירות חדש ומסקרן וכן הלאה. 

איך בוחרים מערכת ליצירת ניוזלטר ודיוורים?

קיימות אי אלו מערכות ליצירת ניוזלטר ודיוורים, חלקן מוכרות יותר וחלקן פחות והן שונות זו מזו בעיקר בממשק המשתמש, ברמת הפשטות שלהן ובאפשרויות העיצוב המוצעות בהן. גם אם עניין הדיוור זר וחדש לכם, אל דאגה. עם הזמן תלמדו עוד ועוד מיכולות המערכת הנבחרת ותצליחו להפיק ממנה יותר ויותר.

נוכחתי לגלות, כי מרבית העסקים בישראל מעדיפים להשתמש במערכת בעברית - גם כי מתאפשר לשלוח דרכה דיוורים בשפה המקומית וגם מטעמי קבלת תמיכה וסיוע בארצנו הקטנטונת ובשפת האם הרווחת. המערכות המקומיות נותנות מענה נהדר לצורך קיים ולרוב אף מבצעות התאמה לצרכי השוק המקומי, בהתבסס למקובל ולקיים בשוק הבינלאומי.

חלק ממערכות הדיוור המקומיות מציעות גם אפשרות לבנות עמוד נחיתה בצורה קלה ואינטואיטיבית, לרוב ללא תוספת תשלום. למה זה טוב לכם? 

כי ברבים מהמקרים בהם תרצו להגדיל את מאגר הלקוחות הרשומים במערכת הדיוור, תרצו להשתמש בעמוד נחיתה ייעודי וכשהוא חלק אינטגרלי מהמערכת, תוכלו להתנסות בעצמכם, ללא שימוש בבעל מקצוע חיצוני שעבורו ייתכן ותצטרכו למתוח את התקציב עד מעבר לגבול היכולת שלכם. 

לענייננו:

מערכות מסוימות הן נוחות לשימוש וקלות יותר להבנה, בעוד שאחרות מתהדרות במגוון רחב יותר של אפשרויות מתקדמות ומתוחכמות. 

שימו לב שאם יש לכם צרכים מיוחדים, כדאי שתעשו בדיקה עצמאית אל מול המערכות השונות על מנת להבין מי מהן תומכת בדרישות ובצרכים הייחודיים שלכם. מניסיוני, מרבית העסקים השוקלים שימוש במערכת דיוור, זקוקים למערכת שתשלח ניוזלטרים ומסרים באמצעות המייל. 

מתי להתחיל והאם יש זמן נכון ומומלץ לעשות את הצעד הראשון?

אחלה שאלה, טוב ששאלתי. 

אמנם רובנו עסוקים בקיץ בכלל ובחופשת יולי-אוגוסט בפרט, אבל החגים מעבר לפינה ואין זמן טוב מההווה להתחיל לדוור ללקוחות שלכם. 

רגע אחרי שבחרתם במערכת המתאימה לכם ורגע לפני שלחצתם על ‘שלח’, קבלו שלושה טיפים קצרים-קולעים-מבוססי ניסיון, שיסייעו לכם להפוך את הניוזלטר שלכם לכלי מקדם ומשמעותי:

  • לפני הכול, חשובה ההבנה שתוכן הוא מעבר לטקסט כתוב. כשאני מדברת על תוכן אני מתייחסת בראש ובראשונה למילה הכתובה, אבל גם לתמונות שממחישות את המילים, אינפוגרפיקות, איורים וכל המחשה ויזואלית רלוונטית.
  • חלאס עם הניסיונות למכור. כולנו הגענו לסף רגישות בעייתי פלוס בכל הקשור לשיווק יתר באמצעות כתבות שאינן כתבות וטיפים שאינם באמת טיפים. אינפורמציה יעילה, תוכן איכותי, ערך אמיתי ומסר ייחודי - הם שיעוררו בגולשים עניין להשאיר פרטים, ללחוץ על קישורים, לרצות עוד ולבקש מידע נוסף.
  • כתבו את הרוח שלכם - נסו שלא לכתוב בשפה גבוהה מדי אך כמובן אל תיפלו לסלנג יתר, אלא אם זו הנימה המזוהה עם המותג שלכם. כתיבה בשפה יומיומית מכבדת וזכרו להכניס את הוייב הייחודי והמיוחד שלכם בכל פיסת תוכן שאתם משחררים לעולם. 

אם החלטתם לצאת לדרך ולשלוח ניוזלטר ללקוחותיכם ולאנשים שמתעניינים בכם ובמה שאתם עושים - התייחסו לכך במלוא הרצינות והקדישו את הזמן לבניית הדיוור שיגרום למי שיקבל אותו לרצות עוד, להסתקרן, לקרוא ולבסס את מעמדכם כאנשי מקצוע רציניים, בעלי מסר ואופי ממגנט ככל שניתן להעביר בתיבת אימייל צפופה אחת.

 

בהצלחה ובהנאה.