את אחרי לידה ולא מסוגלת להסתכל על גופך במראה למרות שעברו כמה שנים?

היחסים עם הבעל השתנו בעקבות הריון, לידה או הפלה?

התקשורת שלך עם הילדים מלווה בפחדים, חששות, מריבות, דחייה או ריחוק מאז הלידה?

 

ישנן נשים שהלידה הולכת להן 'חלק': מתחילים צירים או שיורדים המים, הן ניגשות לבית החולים, יולדות תוך פרק זמן לא ארוך והן יוצאות עם חוויה טובה ומעצימה. לעומתן, ישנן נשים שעבורן החוויה היא לגמרי אחרת: הלידה לא הולכת כפי שהן ציפו, לפעמים היא מתחילה בזירוז, או בירידת מים אבל אז היא 'נתקעת', נמשכת שעות ארוכות שנראות כמו נצח ולעיתים, אף מסתיימת בניתוח קיסרי או בלידת ואקום. יש כאלה שהלידה כל כך מהירה, עד שהן לא מספיקות לעכל את החוויה ויש נשים שההריון שלהן מסתיים בהפלה או בלידה שקטה (לא עלינו). 

יש כל מיני סוגי הריונות וכל מיני סוגי לידות ואני, למדתי להעריך כל אישה שמוכנה לבוא ולדבר על מה שכואב לה, ללמוד לרפא את הפצעים שנוצרו אצלה ולשחרר את הטראומות.

בעיבוד חווית לידה, אנחנו משוחחות על כל הריון ולידה ומפרקות לגורמים את החוויה. אנחנו מטפלות בכל מה שעולה ולא משאירות מקומות חשופים.

בעזרת הידע שלי כאחות מיילדת מוסמכת, בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה, פיתחתי שיטה ייחודית שמשלבת את הכלים והניסיון רב השנים בעבודה עם נשים, ליווי הריון בהכנה ללידה, בלידה ואחריה. 

באמונה שלי, אין גיל לעיבוד חווית הלידה וכל אישה שחוותה סוג של טראומה יכולה להיתרם מתהליך כזה, בין אם היא בגיל 20 פלוס או 60 פלוס. הטראומה שנוצרת משתרשת בנפש ובתאים בגוף ומשפיעה על כל הרבדים, בין בגוף, בנפש, במערכות יחסים עם אנשים הכי קרובים לנו, הבעל, ההורים, הילדים, האחים וכו'. 

יש נשים שהטראומה משפיעה עליהן בכניסה להריון חוזר ויש כאלה שאפילו מתפרצות אצלן מחלות כתוצאה מהטראומה.

אני זוכרת בעבודתי כמיילדת דולה איך נשים שיחזרו את הטראומה מהלידה שלב אחרי שלב, מה שגרם לי להבין עוד יותר את חשיבות עיבוד הלידה.

אחת הנשים שליוויתי כדולה עברה שנה קודם לכן לידה שקטה (לידה שהעובר נפטר ברחם) ולצערי, לא עשתה עיבוד לחוויה הקשה הזו. במהלך הלידה השניה שלה, היא חזרה פעם אחר פעם על המשפט 'זה בדיוק כמו בלידה הקודמת' ולאחר שהתינוק נולד והיה זקוק לטיפול רפואי, היה לה קשה מאוד להתמודד. אין לי ספק, שאם היא היתה עוברת עיבוד של הלידה השקטה, החוויה הנוכחית שלה היתה אחרת לגמרי.

לעומת הלידה הזו, ליוויתי יולדת שעברה תהליך של עיבוד לידה וברגע שהגענו למשהו שהזכיר את הלידה הקודמת שלה, היתה תפנית והלידה הסתיימה בצורה שונה לחלוטין, עם חוויה טובה ותיקון ללידה הקודמת.

כשנשים עוברות תהליך של עיבוד לידה, אני רואה, בכל פעם מחדש, איך הפלונטר שהן סוחבות איתן במשך שנים, משתחרר קצת ועוד קצת; נשים מדווחות שהקשר עם בני הזוג ועם הילדים שלהן השתפר וכך גם דימוי הגוף שלהן. אחת מהמטופלות שלי דיווחה על כך שהצליחה לראשונה להסתכל במראה על גופה, דבר שנמנעה מלעשות אותו במשך שנים לאחר הלידה ואחרת דיווחה, שהצליחה לבלות זמן איכות עם בנה בן ה- 3, מה שלא עשתה מאז שנולד.

ישנן אפשרויות שונות של תהליך עיבוד לידה: בשיחות עם פסיכולוג או עם מטפלים שונים.

השיטה שאני פיתחתי משלבת טיפול של גוף ונפש ועובדת על הוצאת הטראומה מהתאים. אני מאמינה ששיחות חשובות אבל לעיתים, הן לא מספיקות והטראומה שנמצאת בתאי הגוף נשארת וממשיכה להתקיים.

בתחילת התהליך אנו משוחחות על הלידה וכל מה שקרה מסביבה, אנחנו מדברות על ההיריון, הלידה ומפרקות לגורמים לאט לאט את כל החוויה. בעזרת הידע המקצועי שלי כמיילדת, אנחנו מבינות את כל מה שקרה בחדר הלידה, מוציאות את התחושות, הרגשות והמחשבות שעולות תוך כדי ובתהליך המחבר גוף, נפש ונשמה, ומשלב נשימות, אנחנו מאפשרות לגוף ולנפש ריפוי עמוק, כזה שמשחרר את הרגשות הקשים ומאפשר לרגש חיובי לתפוס את מקומו.

יש נשים שמתקשות לשוחח על הטראומה ואנחנו מתחילות בטיפול רפלקסולוגיה ומשם ממשיכות לשיחה ולתהליך. אני משלבת במהלך הטיפול פרחי באך ותהליך אנרגטי שמנקה ומרגיע את האישה ועושה סיכום לטיפול ולריפוי. בסיום התהליך, האישה יכולה להסתכל על הלידה כעל חוויה ולא כטראומה. התהליך עצמו כולל מינימום שלושה מפגשים, תלוי במספר ההריונות והלידות שהיו.

 

אני מזמינה אותך לתת לעצמך מתנה לחיים ולעבור, בליווי שלי, עיבוד של חווית הלידה. בין אם את מתכננת הריון נוסף, כבר בהריון, או לאחר לידה, ובין אם סיימת את שלב ההריונות, התהליך חשוב, יעיל ובעל ערך רב.