החלטת לשמור על מראה פניך רענן, קורן ובריא יותר? מצוין. עור הפנים שלנו חשוף ומושפע מזיהום סביבתי, קרינה, לחץ יומיומי, תזונה לא מאוזנת וכל אלה פוגעים במאזן ה-pH ובנראות של העור ומוביל ליצירת כתמים, קמטים וקמטוטים. אז איך נוכל לשמור על עור הפנים שלנו? 

רגע לפני, הנה כמה עובדות על מבנה עור האדם

העור הוא האיבר הגדול ביותר בגוף האדם והוא משמש כמעטפת בעלת שטח הפנים הכי גדול שמגנה על כל החלקים הפנימיים. העור בנוי משלוש שכבות עיקריות: אפידרמיס, דרמיס והיפודרמיס ואלה מתחלקות לשבע שכבות משניות.

1. האפידרמיס 

האפידרמיס מתחדש בהתמדה במהלך החיים. התאים החדשים נוצרים בשכבה התחתונה ונודדים כל העת מלמטה כלפי מעלה. במקביל, התאים שברובד החיצוני מתים. בשלב ראשון, התאים המתים הללו נותרים צמודים לתאים החיים של האפידרמיס ומהווים שכבת קרנית המגינה עליו ובשלב השני הם נושרים.

2. הדרמיס (יוונית: עור)

הדרמיס הוא חלקו העיקרי של העור, מבחינת העובי והמסה. הדרמיס הוא רקמה חיבורית עבה, עשירה בסיבים של קולגן ואלסטין ובחומרים בעלי תכולת מים גבוהה ששומרים על מתיחות העור ועל גמישותו. תאי הדרמיס המייצרים חומרים אלה נקראים פיברובלסטים (fibroblasts). חלקי הדרמיס הבולטים לתוך השקערוריות באפידרמיס, נקראים פטמיות (papillae). הדרמיס מכיל את זקיקי השיער, בלוטות שונות, תאי עצב, לימפה וכלי דם רבים מאוד. עוד בשכבת הדרמיס נמצאות תרכובות הקרויות סטֶרולים, המפרישות ויטמין D כשקרינה העל-סגולה של קרני השמש פוגעת בהם. הדרמיס מכיל גם מגוון בלוטות ובהן בלוטות החלב, המפרישות דרך תעלות מיוחדות את החומר השומני - חלב אל פתח הזקיק ומשם, אל פני שטח העור. גם בלוטות הזיעה נוצרות כאן ותפקידן להפריש נוזל מימי אל שטח פני העור.

3. היפודרמיס (תת עור)

השכבה התת-עורית עשויה רקמת חיבור רופפת ורקמת שומן. שכבה זו מחברת את העור עם הרקמות שמתחתיו ומשמשת לבידוד ולשמירת חום הגוף. עובי ההיפודרמיס משתנה ממילימטרים אחדים אצל אדם רזה ועד לסנטימטרים רבים אצל אדם שמן.

השפעת ההזדקנות על העור

במהלך השנים ועם ההזדקנות, תכונותיו של העור משתנות. יכולת התחדשות שלו פוחתת והולכת, המרכיבים בתא נחלשים ולכן הוא נעשה דק ורפוי יותר ומאבד מגמישותו. מסיבה זו הוא ניזוק ביתר קלות. בנוסף, בשל ירידה בהספקת הדם לעור והאטה בקצב התחדשות תאי העור, נפגעת גם מידת יכולתו להחלמה מפגיעות עור שונות. המהירות והעוצמה של תהליך הזדקנות העור תלויות במידה רבה בגורמים חיצוניים כמו תזונה לקויה, העדר טיפוח עור, אי התאמה של קרמים לעור, חשיפה מוגזמת לשמש, עישון, סטרס ועוד.

מדוע חשוב לדעת על רמת החומציות של העור?

pH הן שתי אותיות שמייצגות את המילים potential hydrogen, שבתרגום ישיר משמען פוטנציאל המימן אבל למעשה, המונח בעברית הוא ערך הֲגָבָה - כלומר ערך שמתאר את רמת החומציות של חומרים.

מה הקשר בין חומציות לעור שלנו? התשובה היא פשוטה: לרמת ה- pH של העור יש השפעה ישירה על הבריאות שלו. באופן כללי, הסקלה של ה-pH נעה מ-1 ל- 14, כש- 7 נחשב ל- pH ניטרלי. מתחת ל- 7 החומר הוא חומצי ומעל ל- 7 החומר הוא בסיסי.

14-----------בסיסי-------------7----------חומצי------------1

ה-pH של העור נוטה להיות יותר חומצי. הסיבה לכך היא שרמת חומציות גבוהה יותר מאפשרת לעור להילחם במיקרובים מזיקים וברדיקלים החופשיים, שמאיצים את תהליך ההזדקנות של העור והגוף. מצד שני, ה- pH החומצי עוזר גם לשמר את המיקרופלורה הבריאה בעור.

בממוצע חומציות העור היא: pH5.5

ומה הקשר בין בריאות ומראה העור ובין ג'ל אלוורה?

הג'ל של צמח האלוורה הוא מרכיב מדהים לטיפוח העור. לג'ל האלוורה כושר חדירה לכל שכבות העור. במגע עם העור הוא מחטא ומרפא בשל חומרי החיטוי שנמצאים בו: הספונינים. כך, החלמת מפגע על העור היא מהירה יותר, כי מתחיל איחוי הרקמות מהשכבה התחתונה. כמו כן, הג'ל עשיר מאד בלחות. אחת הסיבות שבשלן ג'ל האלוורה הוא כל כך טוב לפנים שלנו, היא כי רמת החומציות שלו היא pH5.5, אותה רמת חומציות של עור בריא. ג'ל האלוורה של Forever הינו ג'ל מייצב מוגן פטנטים, בעל יכולת להיות נשא ועל כן, הוא עוזר למרכיבים נוספים במוצר, להיספג טוב יותר לתוך העור.

ג'ל האלוורה עשיר בוויטמינים ונוגדי חמצון עוצמתיים, הוא אנטי דלקתי ואנטי פטריתי. כל אלה מהווים יתרונות בריאותיים לעור ולגוף שלנו.

חשוב לדעת, כי בכל מוצרי טיפוח העור וטיפוח עור הפנים של חברת FOREVER, המרכיב הראשון והמשמעותי הוא ג'ל אלוורה מיוצב אליו מתווספים מרכיבים נוספים, אשר פעילים בסינרגיה למען קבלת תוצאות מיטביות.

השלבים לניקוי ולטיפול בעור הפנים

קיימים 3 סוגי עור עיקריים: יבש, מעורב ושומני ויש להתאים את המוצרים על פי סוג העור.

הנה דוגמה לשגרת טיפוח יומית מומלצת

בבוקר

ניקוי עור הפנים: רחיצת הידיים והפנים במים חמימים ובסבון נוזלי או ג'ל לניקוי פנים.

לחיטוי: אפשר להשתמש בתרסיס אלו פירסט המסייע להסרת חיידקים, פצעים וחומרים מזיקים מהעור (מעולה ומומלץ גם לעור עם אקנה).

טיפוח העור יום יום

השתמשו בתכשירי טיפוח, מגוון סרומים בהתאמה אישית, מתחת לקרם לחות:

• סרום להגברת לחות

• אלפא E פקטור

• סרום למיצוק מסדרת אינפיניט

קרמים לחות וקרמים מזינים להזנת העור ולשמירה על מראה בריא וזוהר:

• קרם עיניים – לשימוש מתחת לעיניים בוקר וערב

• תחליב לחות – אלו מויסטריזינג לושון

• קרם לחות עמוק – סדרת ‘סוניה’

• קרם לחות משקם – סדרת אינפיניט

• קרם הגנה מהשמש – אלו סאן סקרין או קרם לחות והגנה, מסייע למניעת נזקי השמש ולשמירה על עור בריא

אפשר לסיים את הטיפול עם ג'ל למראה זוהר.

בערב: 

אחרי יום מלא פעילות במשרד או בחוץ באוויר (טיול, ים, בריכה) ניקוי העור חשוב עד מאוד. ברוטינה היומית, מומלץ לחזור על כל פעולות הבוקר ופעם או פעמיים בשבוע להשתמש בפילינג עדין להסרת תאי עור מתים ולחידוש העור ‘אלו סקראב’ בעל מרקם עדין או ‘פילינג מרגיע לפנים’. פעולה זו מומלצת ביותר ואין לוותר עליה.

מסיכות פנים: 

השתמשו במסכות פנים להזנת העור ולהפחתת נפיחויות וגירויים. בחרו במסכה המתאימה לסוג העור ולצרכים שלך -מסיכות לחות, מסיכות ניקוי או מסיכות מרגיעות.

• מסכת אלו-ביו צלולוז למיצוק עור הפנים. מסכה בטכנולוגיה מתקדמת.

• מסכת פנים בערבוב עם אלו אקטיבטור (הוראות שימוש ראו בחוברת טיפוח העור).

לטיפול בפצעים ובפגעים: 

במידת הצורך, השתמשו בתרסיס אלו פירסט ובקרם אלו פרופוליס. כדאי להימנע משפשוף העור בזמן הטיפול או כשמנקים אותו.

הערה חשובה 

במקרה של מחלות עור, כדאי להתייעץ עם רופא עור ועל מנת לקבל את התוצאות הטובות ביותר, כדאי להתייעץ עם מומחה ולבחון את הצרכים המדויקים של העור שלך.

אני כאן בשבילך.