מחקרים רבים שנערכו בשנים האחרונות הוכיחו שיש קשר ישיר בין תחזוקה נכונה של הגוף (אוכל, שתיה, פעילות גופנית ושינה איכותית), לבין הבריאות הרגשית והנפשית שלנו (אושר, שמחה, אהבה, הפחתת סטרס ואיזון מצבי רוח). כיצד כל זה קורה? מה הדברים שבאמת מומלץ לדעת וליישם בחיי היומיום שלנו? נגיע לזה עוד מעט, אך ראשית אני רוצה לשאול אתכם: 

מה היה קורה אם הייתם מתדלקים את המכונית שלכם בדלק לא מתאים?

נכון! היא היתה מפסיקה לנסוע וייתכן מאוד שגם היה נגרם נזק למנוע.

חשוב להבין שגופנו הוא בעצם מכונה משוכללת ביותר, מעין ‘מחשב-על’ שבו שוכנת הנשמה שלנו, הרוח. גופנו חכם ומשופר משאר המכונות, לכן הוא מסוג להמשיך לתפקד למרות שהתחזוקה השוטפת אינה מתאימה לו. 

הבעיה היא שאולי דווקא בגלל שהוא ממשיך לפעול, אנו ממשיכים לא להבין, לא לדבוק ב'הוראות היצרן' ולזלזל בתחזוק הנכון של מכונה זו.

עכשיו, משהבנו את החשיבות של עבודת תחזוק נכונה של גופנו, מה עושים? על מה לתת את הדגש?

הדגש הראשון חייב להיות שמירת גופנו בסיסי (אלקלי).

סביבה אלקלית שומרת על הגוף מפני פגיעות הזמן, התפתחות פלורה רעה בגוף (חיידקים, זיהומים, דלקות, פטריות ושאר מרעין) ומחזירה את הגוף לתפקוד חיוני, אנרגטי ובריא. מחלות מתחילות ומשגשגות בסביבה חומצית - סרטן, פיברומיאלגיה, תשישות כרונית, סכרת וכלי דם ולמעשה, כל המחלות האוטואימוניות והכרוניות מגיעות כתוצאה משינוי החומציות בגוף.

שינוי החומציות (קבלת יונים חיוביים במהלך היום) מגיע מסטרס, מתח, טראומות, קרינה אלקטרומגנטית, תזונה מתועשת, שתיה לא נכונה, שינה לא מספקת, ריסוסים, תרופות ורעלנים מכל עבר, רגשות קשים כמו פחד וכעס, ועוד פעולות שאינן תורמות לתחזוקה של גופנו. כל אלה גורמים לנו להתחמצן ולהזדקן מהר יותר.

הנה כמה דברים שכדאי להימנע מהם תזונתית כדי להתחיל להגיע לגוף בסיסי- אלקלי:

  1. צריכת בשר אדום - בקר בעיקר
  2. קפאין, בעיקר נס קפה לסוגיו (למעט שתיית כוס קפה שחור טבעי ביום, שהוכח כמיטיב עם מחזור הדם)
  3. סוכרים מכל הסוגים (ישנם חוקרי סוכרת שאף קוראים לסוכר לבן ‘סם קשה’ וממליצים לפקח עליו)
  4. שתיית אלכוהול (למעט כוסית יין אדום ביום)
  5. אוכל מטוגן, צ'יפס וחטיפים (על אחת כמה וכמה אם הנעשה שימוש חוזר בשמן)

והנה כמה דברים שמומלץ להרבות בהם תזונתית כדי לשאוף לגוף בסיסי-אלקלי:

  1. לאכול הרבה ירקות מדי יום ביומו - במסגרת  התזונה היומית שלנו, לפחות 60% אמורים להיות ירקות, בשלל וריאציות: טריים, אפויים, מאודים, שייקים, מיצים, מבושלים ועוד.
  2. התמקדו בעיקר בעלים ירוקים כהים, כמו רוקולה, ברוקולי, בזיליקום, עלי סלק ומנגולד ושלבו אותם  במיצים ובשייקים, טריים או באידוי קל בלבד.
  3. כדי לדאוג לספיגה טובה, מומלץ להתחיל את הבוקר עם מערכת עיכול נקיה וסביבה אלקלית עם אחת משתי האופציות הבאות: מיץ מחצי לימון סחוט + כפית שמן זית מכבישה קרה + מים פושרים, או חומץ תפוחים אורגני לא מסונן בכבישה קרה + כפית דבש + מים פושרים.
  4. הרבו בצריכת פירות, ירקות ומאכלים שידועים כבעלי נטיה אלקלית, דוגמת ארטישוק, פירות יער, חמוציות, סלק, אבוקדו, אספרגוס, גזר, מנגו, פירות הדר, אבטיח, קטניות, אורז בר, דוחן, קינואה, כוסמת, בטטה, שומשום, שקדים וחלב שקדים, אגוזי מלך, אגוז ברזיל, פשתן ולפת.
  5. שלבו בתזונה שלכם סופר-פוד אלקלי כמו עשב חיטה, ספירולינה ונבטים.

בואו נלך יחד צעד אחד קדימה ונתעמק בארבעה גורמים קריטיים התורמים לנושא תחזוקת גופנו:

משק המים ואיכויותיו, סטרס ולחץ מול נשימות נכונות ומלאות, תדרים נכונים והארקה.

רגע, מהי הארקה?

זה דבר מאוד פשוט וקל ליישום - הליכה ברגליים יחפות על אדמה רטובה. פשוט, נכון?

התדר של כדור הארץ הוא שלילי ועוצמתי כל כך ולכן הוא מספק ריפוי והקלה גם בעזרת דברים קטנים ביותר שנעשה, כמו הארקה למשל.

הליכה יחפה היא בעצם משהו שמרביתנו שכחנו כבר מזמן. זהו הליך קליטת אלקטרונים חופשיים הזורמים ישירות מהאדמה, דרך כפות הרגליים שלנו, אל כל חלקי גופנו. הרי כף הרגל הינה איבר המשקף את כל חלקי הגוף, כפי שאנו מבינים מהרפלקסולוגיה.

הנה כמה יתרונות מדהימים שניתן לקבל מהארקה בלבד:

  • שיפור השינה
  • איזון קצב הפרשת הקורטיזול
  • הפחתת כאב
  • הפחתת מתח
  • הפחתת רדיקלים חופשיים
  • הפחתת קרינת EMF מזיקה
  • הפחתת צמיגות דם
  • הפחתת דלקתיות
  • הגברת החוסן של מערכת החיסון שלנו
  • זירוז ריפוי פצעים
  • הסטת מערכת העצבים האוטונומית (שעובדת עצמאית) מסימפטתית (מתח וסטרס, FFF) לפרא-סימפטתית (רוגע ושלווה ועיכול איכותי)

אז מה אתם עושים מול המסך?

צאו החוצה עכשיו, יחפים, ואפשרו לאנרגיה לזרום אליכם. יש כל כך הרבה אלמנטים מרפאים סביבנו, אנחנו רק צריכים לקחת אחריות על בריאותנו, להעלות מודעות על ידי למידתם ויישומם. אלה החיים שלנו, זוהי הבריאות שלנו, האחריות שלנו, דרך המודעות שלנו ובשפע הזמין לנו ועבורנו.