‘היה לי לילה גרוע’. ‘לא נרדמתי כל הלילה’. ‘היה לי לילה זוועות, אני לא מצליח לישון רצוף בלילה’. 'אני לא מצליח להירדם'. ‘התעוררתי ב- 3 לפנות בוקר ולא הצלחתי לחזור לישון’. 

מכירה את המשפטים האלה? מזדהה איתם? אני  - מאוד. היו לי תקופות, שלא הצלחתי להירדם בהן, הסתובבתי מצד לצד, הבוקר הגיע ממש מהר וביום שלמחרת הייתי עייפה, חסרת כוחות וחסרת חיות.

טיפול טבעי בהפרעות שינה באינטגרטיב קרניוסקראל ICS מתאים בדיוק למי שלא מצליחה לישון רצוף בלילה ומתקשה להירדם.

אבל רגע לפני, בואו נדבר על מהו חוסר שינה כרוני

חוסר שינה כרוני נקרא בשפה המקצועית ‘נדודי שינה’. כמעט כל אדם חווה או יחווה בחייו הבוגרים נדודי שינה ולמעשה, זוהי התלונה השכיחה ביותר לאחר תלונות על כאבים שונים.

חוסר שינה כרוני יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אפשרויות

  • שינה לא רציפה
  • קושי להירדם
  • התעוררות מוקדמת
  • ועייפות מוגברת לאחר מס' שעות שינה סביר

נשים סובלות מנדודי שינה בעיקר החל מגיל המעבר, אך מחקרים מראים, שגם אנשים חסרי עבודה, גרושים.ות, אלמנים.ות ופרודים.ות סובלים מחוסר שינה כרוני.

מי שישן מעט מדי בגלל עומס בעבודה, או הולך לישון מאוחר עקב בילויים או צפייה בטלוויזיה, סובל למעשה ממחסור בשינה ולא מחוסר שינה כרוני.

מהם הנזקים שנגרמים בשל חוסר שינה

חוסר שינה גורם לנזקים רבים שפוגעים באיכות החיים ובתפקוד היומיומי.

התסמינים של חוסר שינה הם

  • עייפות וישנוניות
  • קושי בריכוז
  • פגיעה חברתית
  • מצב רוח ירוד
  • סטרס ועצבנות
  • פגיעה במוטיבציה
  • מערכת חיסון חלשה ועוד

חוסר שינה יכול לגרום לנזקים שונים ומחקרים מראים, כי מי שסובל מחוסר שינה הוא בעל גישה פחות אופטימית לחיים, מתקשה להתקדם בעבודה והבריאות שלו נפגעת; חוסר שינה מעלה משמעותית את הסיכון למחלות כמו סוכרת והשמנה (כיון שחסך בשינה מביא לפגיעה בחילוף החומרים ולקושי בירידה במשקל), מחלות לב וכלי דם, לחץ דם גבוה, ליקוי בחידוש הרקמות, ירידה ביכולת הגוף להתמודד עם דלקות, מחלות זיהומיות ומחלות ממאירות.

ברור אם כך, שאנשים שסובלים מחוסר שינה עלולים להתמודד עם נזקים משמעותיים רבים אך הבשורה הטובה היא שזו לא גזרת גורל וכי אפשר למצוא פתרון למצב הזה.

מה אפשר לעשות?

אם את לא מצליחה לישון בלילה ותפני לרופא, סביר להניח שהוא ייתן לך מרשם לאחד מכדורי השינה שקיימים היום בשוק. ואכן, במצב שבו את לא מצליחה להירדם, הדרך הקלה ביותר היא לקחת כדור שינה אך חשוב לדעת, שכדור השינה עלול לפגוע, ביום שלמחרת, בתפקוד ובחיוניות שלך ועם הזמן, אף ליצור בו תלות והתמכרות.

כמה דברים בסיסיים שכדאי לעשות, רגע לפני שמתחילים טיפול כלשהו:

  •  ללכת לישון ולקום בשעות קבועות
  • לא ללכת לישון מאוחר
  • לא לישון בצהרים
  • להימנע מקפאין משעות הצהרים
  • להימנע מאלכוהול סמוך לשינה
  • להימנע מעישון סמוך לשינה
  • לשמור על סביבת נטולת גירויים בחדר השינה כולל שימוש בטלפון נייד או טאבלט
  • לבצע פעילות גופנית, בדגש על פעילות אירובית כמו הליכה וריצה, לפחות 3 פעמים בשבוע. מחקרים מראים, שאנשים שסבלו מחוסר שינה כרוני והתחילו לקיים פעילות אירובית באופן סדיר, שיפרו הן את איכות השינה שלהם והן את משך השינה.

ומה עושים אם כל זה לא עוזר?

אם את מתאמנת בפעילות אירובית, הולכת לישון בשעות קבועות, לא ישנה בצהרים, לא הולכת לישון מאוחר, נמנעת מקפאין, אלכוהול ועישון לפני השינה וייתכן ואף התנסית בטיפול קונבנציונאלי (כדורי שינה, נוגדי דיכאון או הורמון בשם מלטונין) שלא עזר לך -  טיפול טבעי הוא התשובה בשבילך.

ICS - אינטגרטיב קרניוסקראל - על מה מדובר?

קיימות לא מעט שיטות ודרכים טבעיות לטיפול בהפרעות שינה. 

תזונה, דיקור, הומאופתיה, רפלקסולוגיה, צמחי מרפא ועוד, אבל לא רבים מכירים את שיטת הטיפול הטבעי בהפרעות שינה - שיטת ICS - שהינה חדשנית ומטפלת ברבדים העמוקים בגוף ובגולגולת, ששום טיפול אחר לא מגיע אליהם. 

אם את סובלת מהפרעות שינה, יכול להיות שבלוטת ההיפותלמוס ובלוטת יותרת המוח (בשמה הלועזי - היפופיזה) אינן מבצעות את תפקידן כראוי. בלוטת ההיפותלמוס ובלוטת ההיפופיזה ממוקמות בבסיס המוח אחת מעל השנייה ופועלות יחד. הבלוטות מייצרות ומפרישות הורמונים השולטים על פונקציות גופניות רבות ועל בלוטות הורמונליות לרבות בלוטת התריס, בלוטת יותרת הכליה וכן על אברי הרבייה.

כשהבלוטה זזה רבע מילימטר היא כבר לא מבצעת כראוי את תפקידה ויש להחזירה למקום הטבעי שלה. ההחזרה שלה למקומה בעזרת טיפול טבעי בשיטת ICS, יכולה לשים קץ לבעיה ולעזור לך להירדם בקלות, לישון טוב בלילה ללא יקיצות במהלכו.

הטיפול בשיטת ICS נעשה על מיטת טיפולים, ללא מכשירים וללא עזרים נוספים, רק עם 10 אצבעותיי. אני מחזיקה את הראש של המטופל, מרגישה את השכבות בו ולאן המתחים של הרקמות לוקחים אותי ושם אני מטפלת. זה לא רוחני, זה לא אנרגטי זה אנטומיה.

הטיפול מאוד עדין ועם זאת עמוק.

סיפורן של אולגה ושלומית

אולגה הגיעה אלי וסיפרה לי שהיא לא מצליחה לישון בלילה בשל מחלה כרונית שהיא סובלת ממנה. כבר בהתחלה אולגה התאהבה בטיפול אינטגרטיב קרניוסקראל ICS כיון שהוא הרגיע אותה ועזר לה. לאחר מספר טיפולים היא סיפרה שהיא ישנה טוב. 

הטיפול ב ICS מגיע לרבדים מאד עמוקים בגוף. אין שום שיטה ברפואה המשלימה, שמצליחה לגעת בעומקים ובעדינות רבה כמו ICS - אינטגרטיב קרניוסקראל.

שלומית הגיעה אלי, סיפרה שלא מצליחה לישון רצוף שלומית הגיעה אלי מיואשת, סיפרה שלא מצליחה לישון רצוף בלילה וגם כואב לה הגב. ישר ראיתי את הקשר בין הפרעת השינה לכאב הגב. השכבה השלישית בגולגולת ה Dura Mater היא רקמה שעוטפת את הגולגולת וממשיכה לאורך עמוד השדרה עד עצם הזנב. כאשר הרקמה הזו מתוחה ומכווצת היא משפיעה גם על הגולגולת וגם על הגב. כאשר שלומית סיפרה שלא מצליחה לישון ברצף, הבנתי שהרקמה הזו בעומס ומשפיעה על בלוטת ההיפופיזה שאחראית על מערך השינה. לאחר סידרה של 4 טיפולים שלומית כבר לא התלוננה שהיא לא מצליחה לישון ברצף וגם הגב לא כאב לה.

לסיכום

עייפות כרונית היא חוסר שינה כרוני המתבטאת בשינה לא רציפה. אם מצאת את עצמך ביותר משני התסמינים שהזכרתי לעיל אני ממליצה לבדוק ולחפש טיפול טבעי המתאים עבורך.

שיטת ICS יכולה מאד להתאים לך הטיפול עדין מאד ועם זאת עמוק מאד. מגיע לכל השכבות בגוף ובגולגולת.