אנחנו חיים בעולם שבו הכל קורה במהירות. רוב הזמן אנחנו פועלים באוטומט ואם תשאלו את רוב האנשים, הם יגידו לכם שהם מעדיפים לשכוח מכל קושי או משבר שפגש אותם בדרך ולהמשיך הלאה בחיים, כאילו זה לא קרה מעולם.

במאמר הבא נבין את הקשר בין המשברים שעברנו בחיינו, לבין הכאבים, המחלות ובעיקר הפחדים והחרדות שמטרידים אותנו ומופיעים אצלנו, לכאורה ללא סיבה ובאופן אקראי. נכיר טיפול ייחודי מסוגו שפיתח ד"ר נאדר בוטו במשך יותר מ 25 שנה: ‘שטיפה אנרגטית רגשית’, טיפול הדגל בתפיסה רחבה שנקראת: ‘רפואה אינטגרטיבית מאחדת’. בהתאם לתפיסה זו אנו משלבים מדע ורוחניות כדי לעזור למטופל להגיע, בסופו של דבר, למצב של רווחה נפשית, גופנית וחברתית.

מהם פחדים וחרדות

פחד או חרדה הם תגובות טבעיות של הגוף כתגובה למצבי לחץ, נניח לפני אירוע ספציפי חשוב בחייו של אדם (לדוגמה: מבחן, ראיון, הופעה וכו'). כאשר הפחדים והחרדות הופכים להיות כרוניים, מנהלים את האדם, לא תמיד באופן פרופורציונלי למציאות, ולפעמים מופיעים ללא טריגרים נראים לעין - אז אנו רוצים לטפל ולהשיב לאדם את הרווחה הנפשית והגופנית שלו.

מה עומד בבסיס הרפואה האינטגרטיבית

כדי להבין למה פחדים וחרדות מופיעים, עלינו להכיר את הנחות היסוד של הרפואה האינטגרטיבית המאחדת של ד"ר נאדר בוטו.

ד"ר נאדר בוטו הוא רופא קרדיולוג בכיר וידוע בארץ ובעולם, מאז שהחל את עבודתו כרופא הוא תמיד חקר ושאל שאלות. במשך השנים הרבות שלו כרופא, הוא תיחקר מטופלים, שאל שאלות שקשורות לבעיה שאיתה הם הגיעו והגיע למסקנה, שלכל כאב, מחלה ותופעה בגוף יש סיבה נפשית.

כל איבר בגוף ‘זוכר’ משברים ואלה כלואים בגוף ובאים לידי ביטוי כאשר החיוניות שלנו יורדת. למעשה, שני תנאים צריכים להתקיים כדי שכאב או מחלה יופיעו: משברים שלא עיבדנו וחיוניות נמוכה (רמת אנרגיה בגוף). דבר נוסף שחשוב מאוד להבין הוא שכאשר מתרחש אירוע מסוים, המוח רושם את כל מה שקרה באותו אירוע. כך למשל, אם עברתי תאונה, המוח זוכר, רושם ושומר את הריחות, הצלילים הטקסטורות, הקולות ואפילו את מזג האוויר שהיה בזמן התאונה. וכך, יכול להיות מצב שבו אלך ברחוב וריח מסוים, או צליל מסוים יפעילו במוח שלי את הזיכרון מהתאונה ואני אפילו לא אדע על כך. הדבר נכון גם לאירועים מהילדות שיכולים להפעיל אותנו גם אחרי 50-60 שנים. לזמן בהקשר הזה אין משמעות.

כולנו עברנו בחיים קשיים, אירועים קטנים או גדולים וחלקנו אף חווינו טראומות. חשוב להבין שהמוח והגוף זוכרים הכל - כל אירוע - גם אם הוא נראה לנו שולי ושהתגברנו עליו מזמן.

לדוגמה: מטופל שהגיע אלי לשטיפה אנרגטית וסבל מחרדות בלתי מוסברות באינטראקציות חברתיות ומשפחתיות נזכר, במהלך הטיפול, באירוע שהתרחש כשהיה ילד בן 5; הוא זכר את אמו נפרדת ממנו בבוקר בגן, כשהוא מושיט את ידיו מעלה ובוכה בצרחות. האירוע הזה נצרב אצלו בתודעה כחוויית נטישה שמופעלת במצבים ובאינטראקציות מסוימות שהמוח מקשר אותם לאותו אירוע בילדות. 

חוויה זו נצרבה גם כדפוס שמנהל אותו עד היום; אותו פחד מנטישה גורם לו לריצוי, להימנעות מלהביע את עצמו ועוד. כל זאת, מהפחד שמא יעזבו או יינטשו אותו. כל תחומי חייו מושפעים מכך, החל מהעבודה דרך אינטראקציות חברתיות ועד היחסים עם בני ובנות המשפחה.

 אותו מטופל השתחרר מהחרדה הזו באמצעות טיפול בשטיפה אנרגטית רגשית, טיפול שבו אנו עובדים במקביל על הגוף ועל הנפש ומלמדים את המוח משהו חדש.

מהי שטיפה אנרגטית רגשית?

שטיפה אנרגטית רגשית בשיטת ד"ר נאדר בוטו היא טיפול שמשחרר את הגוף מסטרס כלוא מצד אחד ובמקביל, משחרר מאירועים וממשברים מהעבר שמשפיעים על הגוף ועל הנפש בחיי היומיום.

הטיפול מתחיל בשיחה להבנת האתגרים שהמטופל ניצב מולם. כשמדובר בפחדים ובחרדות חשוב לנהל שיחה מקדימה, אבל לא פחות חשוב להתחיל את הטיפול עצמו משוחררים מדעות קדומות ומציפייה למשהו מסוים.
הטיפול מתרחש על מזרון/מיטת טיפולים כאשר המטופל שוכב. במשך כ- 10 דקות ראשונות המטופל נושם נשימות מעגליות תוך כדי נדנוד קל. פעולות אלה נועדו לשחרר משליטה וכמו שאני אוהב לתאר זאת, ‘לערבב את הקלפים במוח’.

בשלב הבא אנו עוברים לשלב הגירוי: המטפל נוגע ולוחץ בצמתים בגוף בהם משברי העבר כלואים. כפי שנכתב לעיל, הגוף זוכר הכל ולכן, אפשר להיזכר ולראות בבירור אירועים שהמוח הדחיק ואז, לטפל ולנקות את המשבר, באמצעות נשימות, לחיצות ודמיון מודרך.

המדע הוכיח שהמוח שלנו לא יודע להבדיל בין מציאות לדמיון ולכן אפשר לרתום את המוח  בדיוק בנקודה הזו לטובת הריפוי, לדמיין משהו ולגרום למוח לחשוב שזו המציאות.

דוגמה מהקליניקה

מטופלת בשנות ה- 50 לחייה הגיעה אלי, לאחר שהחלה לסבול לפתע מחרדות בלתי מוסברות ממקומות סגורים.

התחלנו את הטיפול בשיחה מקדימה שבה המטופלת סיפרה לי שהחרדות התחילו לפני כשנה, ללא טריגר מסוים. לשאלתי איך הייתה הילדות שלה באופן כללי סיפרה שהילדות הייתה טובה והיא לא זוכרת אירועים חריגים ויוצאי דופן.

ניגשנו לטיפול, המטופלת התמסרה ונשמה כמו שאמורים לנשום ובשלב מסוים פרצה בבכי ללא סיבה. הגוף שלה כבר יודע וזוכר למה, אבל בשלב הזה היא עדין לא יודעת.

לאחר שלב גירוי הגוף, היא נזכרה באירוע מהילדות המוקדמת מאוד שלה שבו הייתה בשירותים בבית הילדות, שירותים שבדרך כלל היא לא השתמשה בהם, לכן היה לה לא נעים שם. מצד שני היא לא רצתה לצאת כי היא שמעה את ההורים שלה רבים וצועקים (בשלב הזה היא ציינה שהיא לא זוכרת עוד אירוע כזה מהילדות של ריב קולני בין ההורים). תוך כדי שילוב המקום בגוף בו היא מרגישה את הפחד והחרדה של הילדה הקטנה שהיא, ביצענו דמיון מודרך ולימדנו את המוח שלה שהילדה מוגנת ובטוחה. זהו תהליך שלוקח מספר דקות שבסופו שחרור וריפוי גדול מאוד.

המטופלת הפסיקה לסבול מהחרדות וזו דוגמה להצלחה של טיפול אחד, אך לעיתים נדרשים מספר טיפולים כדי להביא לריפוי ולתוצאה הנדרשת.

למי הטיפול מתאים?

הטיפול בשטיפה אנרגטית מתאים מגיל 8-10 (תלוי במוכנות הילדים) ועד גיל 99. הטיפול יעיל לשחרור פחדים וחרדות והן כטיפול מונע.

אשמח לענות על כל שאלה, צח.