בהתמכרות האדם חוזר שוב ושוב על פעולה מסוימת, למרות שהוא יודע שהיא מזיקה לו. הרבה פעמים אנשים עוברים תהליכי גמילה, וחוזרים ומתמכרים שוב. למה? אסביר דרך שיטת העבודה שלי.

מה מיוחד בשיטה ולמה היא עובדת באופן מידי

בשיטה שלי, האדם יושב מולי ומשוחח. לפעמים באופן אישי ולפעמים בזום, לפי בחירתו. אני חייבת לראות את פניו ובשלב מסוים העיניים שלו נעצמות. האדם מתוך ערנות מלאה רואה את הסרט של עצמו בתוך המוח, בהדרכתי, מגיע ל'סוד' וחושף אותו. 

אמחיש את הדברים דרך מקרים שפגשתי:

בת 60 מגיעה עם מיכל חמצן, מכורה לסיגריות

הגיעה אלי גברת עם מיכל חמצן גבוה על גלגלים ומיכל רזרבי על הכתף. 'עברתי 6 שיטות גמילה. אני בסכנת חיים ואני שונאת ריח סיגריות אבל לא מצליחה להפסיק לעשן.

הסוד והתהליך: מתברר שהגברת עבדה כנערה צעירה מאוד, כשהייתה בתחילת שנות העשרה שלה בבית אבות (אז, עוד לא היה חוק חינוך חובה). בבית האבות התגוררו זקנים שדרשו טיפול. חבריה לעבודה הזמינו אותה לבוא להפסקת עישון, אבל היא שנאה ריח של סיגריות. יום אחד היא הרגישה עייפה במיוחד. התברר לה שהפסקת העישון היא כרבע שעה, במרפסת מאחורי המטבח. הגברת תיארה לי בעיניים עצומות, כשהיא רואה את הסרט של עצמה: ‘הייתי כל כך עייפה. התיישבתי איתם לעשן ואני מריחה אוכל. אני יודעת שאת כל שאריות האוכל אביא לבני משפחתי. משפחתי חיה בעוני נורא. הבאתי הביתה את האוכל מהשאריות שבמוסד. למעשה קיימתי את בני משפחתי’.

הפתרון והגמילה המידית: הגברת גילתה והבינה, שסיגריות התחברו אצלה לתחושה של אוכל שאתו היא ‘מצילה’ את המשפחה. בעישון הראשון שלה היא הריחה אוכל. ב"ה הגמילה הייתה מידית ועד היום היא מוכרת אוכל.

סבתא מכורה לנכד

בקורונה הגיעה אלי סבתא וסיפרה שהיא לא רוצה לחיות יותר כי אסור לנכד שלה לבוא אליה בזמן הקורונה.

הפתרון והגמילה המידית: התברר שהנכד הגיע אליה כל יום, מגיל הגן עד לתקופה האחרונה (הוא כבר בגיל סוף תיכון). הסבתא טיפחה אותו באופן מיוחד למרות שכל האחים שלו קינאו בו בגלל היחס המיוחד שלה כלפיו. בתהליך שבו ניסינו להגיע אל ‘הסוד’ במוח, היא הבינה שהיא מזיקה לילד, לאחיו, לבן שלה ולאשתו. היא תיארה ריב אינסופי עם כולם ולמרות זאת, לא יכלה לוותר עליו.

כשהגענו ל'סוד’ שבמוח התברר, שלדעתה, מכל בני משפחתה המורחבת הוא היחיד שממש דומה לה. האחרים דומים לבעלה, לאחיה ולאחרים. זו הסיבה שהיא השקיעה בו בצורה מוגזמת וגרמה נזקים רבים.

ברגע שהיא גילתה זאת, היא השתחררה מהתלות בו. היא שחררה אותו והחלה לחיות חיים בהם היא מאזנת את קשריה עם משפחתה. ילדיה, בני זוגם ונכדיה.

מכורה למשקה קוקה-קולה

אישה שהגיעה אלי סיפרה שההתמכרות שלה לקולה היה כל כך קשה, עד שלדבריה ‘כמה קולה שהיה בבית - תמיד זה היה נגמר וצריך היה לקנות עוד’. כשהקולה נגמרה, היא הייתה מסוגלת ‘לחטוף התקף מיגרנה של שלושה ימים עד שזה עבר, באמצעות שתיה רבה של קולה’. 

הפתרון והגמילה המידית, הרוגע והקלילות: מתברר שהגברת גדלה במדינה קומוניסטית בישוב קטן. הסבא שלה היה מקורב לשלטונות. מפעם לפעם הם נסעו לבקר את הסבא ושם, קיבלו קוקה-קולה. הקולה הייתה סמל לאהבה של סבא, סמל לעושר ולפינוק. בינתיים, הסבא האהוב נפטר. כשהמשפחה הגיעה לארץ נאלצו בני המשפחה להתמודד עם קשיים ובכל פעם שהיה לאישה קשה, היא ברחה לקוקה-קולה. בכל פעם שרצתה אהבה, ברחה לקוקה-קולה, בכל פעם שרצתה עושר, ברחה לקוקה-קולה וכו'. שתיית הקולה סימלה בשבילה פורקן לכל הדברים הנהדרים שחשבה שהשאירה אצל הסבא בארץ מוצאה. תוך כדי התהליך היא הבינה שראתה דברים בעיניים של ילדה וכי המציאות האמתית הייתה אחרת. הגמילה שלה הייתה מידית. מאז, יש בקבוק קוקה קולה אחד בבית, שיהיה למקרה שיבוא אורח. כיום היא מסוגלת לשתות במסיבות, רק חצי כוס קולה.

התמכרויות נוספות וטיפים יעילים

נתקלתי בהתמכרויות לכל מיני דברים, למשל למים. רופא סיפר לי פעם, כי שתיה של מים, בכל פעם כמה טיפות, עלולה לגרום למשקעים מיותרים בגוף ובכליות. כדי שכמות המים תהיה יעילה לגוף ולכליות, צריך בכל פעם לשתות, לדבריו, לפחות חצי כוס. 

בנוסף, פגשתי מכורים לקניות ולאוברדרפט. המכור הזה אמר לי: ‘כשאני חייב כסף לבנק, הבנק צריך אותי ולכן אני מרגיש עשיר’. מובן שניקינו את ה'סוד' המוטעה הזה מהמוח שלו וכך הוא למד לנהל כלכלה נכונה. 

אשמח לעזור גם לכם, כשלרוב השחרור נעשה במפגש אחד בלבד. נכנסים עם בעיה ויוצאים עם פתרון עוד באותו היום.