ישנם סוגים שונים של הפרעות אכילה 

1. אנשים שאוכלים פחות מדי והורסים את הגוף שלהם 

ישנם אנשים שחושבים שהם שמנים מדי למרות שהאמת היא, שהם רזה מאוד ‘כולו רק עור וגידים’ (גם אנורקסיה)

2. אנשים שאוכלים הרבה מידי, מעבר למה שהגוף שלהם זקוק

 אנשים כאלה עושים הרבה פעמים דיאטות שוב ושוב, אבל חוזרים ומשמינים. למה? כיון שהמוח שלהם מחביא סוד מסוים שבגללו האדם חוזר ומשמין ותפקידי לגלות מהו אותו סוד ו'לשחרר' אותו מהמוח.

3. הפרעות אכילה במשפחות של ניצולי שואה

לדברי מומחים, ניצולי שואה פיתחו סוג של גן הישרדותי שגורם להם לצבור שומנים מחשש לרעב חוזר. הגן הזה עובר בירושה לחלק מבני הדור השני ואף לדור השלישי. החדשות הטובות הן שהאנשים הללו יגיעו רק עד משקל מסוים ולא יעברו אותו. גופם יראה תמיד בפרופורציות יפות אך החדשות ה'רעות' הן, שדיאטות ממילא לא יעזרו להם; גם אם הם ירזו, הגוף שלהם יחזור תמיד למשקל מסוים ושם ייעצר. 

איך משתחררים מהפרעות אכילה באמצעות שיטה שעובדת באופן מידי?

בשיטה שלי, האדם יושב מולי ומשוחח איתי. לפעמים השיחה נעשית פנים אל פנים ולפעמים בזום, לפי בחירת האדם. הדגש היחידי הוא שאני חייבת לראות את פניו. בשלב מסוים, העיניים שלו נעצמות, למרות שהוא נמצא בערנות מלאה. האדם רואה את ‘הסרט של עצמו’ בתוך המוח, בהדרכתי. ממש כאילו ישנו יהלום שהוחבא מתחת לעשרות דיסקים ואשר כדי להגיע אליו אני מורידה בכל פעם עוד דיסק.

כך גם במוח, אנחנו מפרקים לאט לאט מחסום אחרי מחסום עד שאנחנו מגיעים לשורש הבעיה, לאותו סוד ש'תוקע' את האדם.

נדגים מתוך מספר מקרים מהחיים

הפסיקה לאכול

ילדה בת 14 שנמצאת בתחילת ההתבגרות הפיזית שלה, במעבר מילדה לנערה. היא הפסיקה לאכול כדי שלא תצטרך להתפתח ולהפוך לאשה. בבית תמיד אמרו לה: ‘כשתגיעי לגיל 18 תהיי בוגרת. תעזבי את הבית, תחיי בזכות עצמך ותתחתני’.

הסוד שהחביאה: ההיא גדלה בבית עם אבא אלים. כל המשפחה חיה בפחד מפניו, כולל האמא. היא הבינה שיתכן ותצטרך גם היא להתחתן ופחדה ממפגש עם גברים ומגברים אלימים. לכן, העדיפה לא לגדול ולא להתבגר פיזית ולא להפוך לנערה ולאשה. היא אפילו חשבה על למות.

הפתרון, הרווחה והשלווה: ברגע שיצא הסוד מהמוח, לימדתי אותה מהם הסימנים לגבר אלים. היא למדה שאפשר לחיות חיים עצמאיים ללא תלות בגברים. היא למדה איך לאהוב ואיך לשפוט ולהכיר בני אדם. היא פיתחה בטחון עצמי ובעקבותיו, דימוי גוף חיובי. היא חשה בטחון להתבגר ולחיות את חייה לפי בחירתה וכישרונותיה. ברוך השם חזרה לחיים בריאים ולאכילה נכונה.

עשתה 5 דיאטות ושמנה שוב 

הגיעה אלי אישה בת 56 שעשתה המון דיאטות בחייה. לדבריה, היא הפסיקה לספור כמה דיאטות עברה, אבל את חמשת האחרונות היא זוכרת. מה שגרם לה להגיע אלי הייתה העובדה שביתה עמדה להתחתן והיא רצתה שוב לרזות.

התהליך בדרך לפתרון: בעיניים עצומות, בהדרכתי, ביקשתי ממנה לספר לי מה היא רואה בתוך הבטן שלה. היא סיפרה שהיא רואה את ים המלח. לשאלתי מה עושה ים המלח אצלה בבטן, ענתה שזהו המקום הכי עמוק בעולם! נכון?

בשיחה שהתקיימה בערנות מלאה התבררו העובדות של הסוד שהמוח שלה החביא; היא הייתה ילדה קטנה (כנראה בת עשר) ועשו לה מסיבת יום הולדת. היא תכננה הכל כך שיהיה לפי מה שחלמה אך ביום ההולדת השתלטה על המסיבה אחותה הגדולה. האחות הגישה את הכיבוד, ‘חטפה’ ממנה את התכנית וכלשונה: ‘הכניסה לי בוקס בבטן בעומק ים המלח’. הבוקס הוא מכת האגרוף שהמוח זכר. כך נצרב אצלה העלבון ולדבריה, מאז ועד היום אחותה שולטת בה והיא מפחדת ממנה.

הפתרון, הרווחה וההקלה הנפשית והפיזית (של הקילוגרמים): ברגע שב"ה השתחרר הסוד, הקילוגרמים ירדו מעצמם, ללא מאמץ. היא רזתה יפה ובצורה בריאה וברוך השם, לא שמנה יותר. בהזדמנות זאת היא השתחררה מהפחד המעיק ומהשליטה של אחותה הגדולה. 

זכתה לתשומת לב בזכות האכילה הממושכת

גברת נשואה ואם לילדים הגיעה אלי וסיפרה שהיא לא מסוגלת להחזיק מעמד בדיאטות וכי בכל פעם היא מרזה ומשמינה שוב, אפילו יותר ממה שהתחילה את הדיאטה.

הסוד: התברר שבעברה, כשהייתה ילדה קטנה, היא נכחה בחתונה משפחתית. כולם התכוננו לצאת כשהגישו את המנה האחרונה, את הקינוח. רק היא מכל בני משפחתה רצתה והתעקשה להישאר ולאכול את הקינוח. לפי הסוד שהמוח החביא, כל אחד מבני משפחתה ממש ביקש ממנה, בדרכו שלו, שתגמור לאכול, כדי שיוכלו כבר ללכת. היא זכתה לכל כך הרבה תשומת לב בעקבות אכילת הקינוח ואת זה המוח שמר. את תשומת הלב שניתנה לה בעקבות הקינוח.

הפתרון והרווחה והקלילות: ברגע שהמוח שחרר את הסוד היא הבינה שהיא יכולה לקבל המון תשומת לב חיובית שלא בדרך האוכל. היא רזתה ונשארה רזה.

 

אם גם אתם רוצים להיכנס עם בעיה ולצאת עם פתרון – עוד באותו היום, אשמח לעזור.