אם הגעת לכאן, סביר שדרושה לך עזרה בבחירת עורך דין גירושין מצוין (או עורכת דין) ואכן, שלב בחירת עו"ד לענייני משפחה שמתמחה בגירושין הוא אחד השלבים הקריטיים עבור מי שרוצה למקסם את הזכויות ברכוש ובכספים.

אני מניחה שכרגע יש לך הרגשה של חוסר וודאות ועולות לך המון שאלות, אבל חשוב לי להרגיע אותך. בין אם ההחלטה להתגרש היא שלך ובין אם קיבלת תביעת גירושין (או בקשה ליישוב סכסוך), הגעת למקום הנכון.

במאמר הבא אתן לך מספר טיפים לבחירת עו"ד גירושין מצוין.

1. ניסיון בתחום 

ברור שעו"ד שעוסק במקצוע שנים רבות הוא בעל ניסיון אך ניסיון אינו מספיק. עו"ד מצוין הוא כזה שלוקח חלק בהשתלמויות, משתתף בכנסים ונשאר מעודכן בפסיקות חדשות ובשינויים שחלים בחוק.

2. התמחות ספציפית

תחום המשפט הוא רחב ומקיף תחומי ידע ומומחיות רבים. עורך דין טוב יכול לעסוק בגירושים, בנדל"ן, בנזיקין ובתחומים נוספים, אבל, עו"ד מצוין יתמקד בתחום אחד ואותו הוא יכיר על בוריו: את כל הפסיקות והתקדימים שנקבעים (אלה שנוגעים לגבר וגם לאישה), את חידושי החקיקה ועוד. ממש כמו שתעדיפו, במקרה של בעיה בכף הרגל, להיבדק על ידי אורטופד מומחה כף רגל על פני אורטופד כללי, כך מומלץ להעדיף עו"ד שתחום הגירושין הוא תחום המומחיות שלו. 

3. סמכות מקצועית

ונמשיך לרגע עם האנלוגיה לעולם הרפואה: בדיוק כמו שכל אחד יעדיף, במקרה הצורך, להיות מנותח על ידי מנתח הלב הכי טוב שיש, כך חשוב שעורך הדין שייבחר יהיה אוטוריטה בתחום, כלומר כזה שעורכי דין אחרים מתייעצים אתו, שהוא מייצג עו"ד בהליכי גירושים וכזה שמגיעים אליו לקוחות, ללא קשר למיקומו הגיאוגרפי או לשכר הטרחה שהוא גובה. 

בהליכי גירושין רבים יש צורך להסדיר את ענייני הרכוש בשווי גבוה (לדוגמה: דירה בשווי 3 מיליון ₪ או יותר, פנסיה שחסכת בשווי 1.5 מיליון ₪ ולעיתים גם עסק, מוניטין, מניות, אופציות, חסכונות ועוד...) ולכן, לא הגיוני לבחור עורך דין רק משום שהוא זול או קרוב, אלא אתה לחפש ולמצוא עו"ד שידאג למיקסום הזכויות הכספיות והרכושיות שלך.

4. המלצות וממליצים

לעדות מניסיון אישי אין מחיר ועו"ד שלקוחותיו ממליצים עליו ונותנים עליו חוות דעת טובה, כתובה או בוידאו, הוא עו"ד שאפשר ללמוד עליו הרבה. עדות של לקוחות על התוצאות שהשיג עבורם עורך הדין, היחס שקיבלו ממנו והחוויה שעברו, היא קריטית וחשובה. אפשר לחפש ולקרוא חוות דעת בפייסבוק וביקורות בגוגל שנחשבות אמינות כיון שגוגל ופייסבוק מאמתות משתמשים.

5. יצירתיות

חשיבה יצירתית נדרשת במציאות של היום. החוק הוא דבר ידוע וברור, אך אחד ההבדלים בין עו"ד טוב לעו"ד מצוין הוא היכולת לפרש סיטואציה ולהציג אותה באופן שהשופט יקבל את הטיעונים של הלקוח שלו.

6. סדר ושיטה

עו"ד מנוסה מברר עם הלקוח את פרטי המקרה, מברר מהן נקודות החולשה והחוזקה מבחינה משפטית, מגדיר עם הלקוח מה יחשב כהצלחה מבחינתו ואז, מכין תכנית אסטרטגית משפטית שצופה מראש מהלכים משפטיים אפשריים כולל תגובות. חשוב לבחון ביחד עם הלקוח את חיי הנישואין, המצב הרגשי והכלכלי, הקשר עם הילדים, ולהגדיר את התוצאה המוצלחת והרצויה עבורו ובהתאם לכך, לבנות וליישם אסטרטגיה משפטית להשגת המטרות.

7. תקשורת בינאישית

כידוע, הליך גירושין הוא הליך לא פשוט, מאתגר ומטלטל. עו"ד מצוין יתפקד גם כמטפל רגשי, כפסיכולוג, כמדריך הורים, כמגשר, וגם כיועץ עסקי במידה והלקוח עצמאי. לכן חשוב שתהיה לך שפה משותפת עם עורך הדין וחיבור לערכים דומים, כיון שההליך יכול להימשך בין מספר חודשים למספר שנים.

8. ועוד מספר טיפים

  • בפגישת הייעוץ כדאי לשאול מספר שאלות שיעזרו לך לדעת אם הגעת לעו"ד טוב או לעו"ד מצוין:
  • מהי זמינות עורך הדין, כלומר כמה לקוחות חדשים הוא מקבל מדי חודש.
  • האם עורך הדין הוא שיטפל בך או שמא אחד מעורכי הדין הזוטרים במשרד.
  • לבקש המלצות, חוות דעת, מכתבי תודה ועדויות של לקוחות.
  • וכמובן, לשאול בתחילת הייעוץ מהו תחום ההתמחות של עורך הדין.

לסיכום

בחירת עורך דין גירושין מצוין היא משימה קריטית שתשפיע על ההליך המשפטי ועל התהליך כולו. עורך דין מקצועי ומנוסה ידע לייצג את האינטרסים שלך, להגן על הזכויות שלך ולנווט אותך בדרך המורכבת של הגירושין, בצורה הוגנת ומכובדת. לכן, חשוב להשקיע זמן במחקר ובבחינה של עורכי הדין השונים, לוודא שיש להם את הניסיון, המומחיות והגישה המתאימה לכם. בסופו של דבר, הבחירה הנכונה תסייע לכם לעבור את התקופה המאתגרת הזו בצורה הטובה ביותר ולהתחיל פרק חדש עם מינימום עימותים ומקסימום ביטחון.