נומרולוגיה אמנם מוגדרת גם כ'תורת המספרים', אך בפועל אין לה כל קשר לענף המתמטיקה. נומרולוגיה עוסקת במספרים אשר מבוססים על מערכת אמונות המעידה, כי למספרים המובנים בתוך תאריך הלידה, ישנה משמעות והשפעה על חיינו. הנומרולוגיה מבוססת על העיקרון לפיו לכל מספר יש רטט וסמליות משלו גם בתוך תאריך הלידה וגם באותיות השם.

כנומרולוגית בעלת מומחיות בהכוונה לחיים נכונים יותר, יש באפשרותי לספק תובנות לגבי האישיות שלך, נתיב חייך ואפשרויות למימוש התכונות והחוזקות שיש בך.

נומרולוגיה היא כלי רב עוצמה בעת קבלת החלטות והבנת מערכות יחסים בינאישיות, עסקיות, בניית קריירה, חתימה על חוזים ורכישות, החלטה על מקום מגורים, לימודים ושינוי תעסוקה. 

במאמר זה אדגים כיצד בעזרת הנומרולוגיה ניתן לאתר זוגיות נכונה בינאישית - רומנטית או עסקית, בהתאם לאבחון/ מפה נומרולוגית.

תהליך ההתאמה הזוגית

תהליך התאמה זוגית מבוסס נומרולוגיה מהווה דרך מרתקת ושימושית להבנת הדינמיקה בתוך מערכת יחסים. 

בעת הכנת האבחון או המפה הנומרולוגית ניתן לקבוע למשל, מי מבני הזוג רומנטי ורגיש, האם שני בני הזוג הם כאלה ואם כן, מהי ההשפעה העתידית של עובדה זו על הזוגיות. בנוסף ניתן לקבוע, מי מבין שניהם הוא המוביל בתוך מערכת היחסים, מי הדומיננטי, מי הפאסיבי, מי בעל יכולת הכלה, מי יתנהל בגלוי או בהסתרה ועוד.

תאריך הלידה

תאריך הלידה שלנו הוא מעין ברקוד שנצרב בנו ביום הלידה ומשמש כמורה דרך וכמצפן מובנה לאופן שבו נבחר לחיות את החיים שלנו, כולל באופן השימוש שלנו במתנות שבורכנו בהן, באתגרים, ב'שיעורים' ובתובנות שלנו, בהתמודדות עם כישלונות ועם הצלחות.

תאריך הלידה מציג את המבנה האנושי אשר מורכב מרבדים שונים המעצבים את מי שאנחנו. בעוד שתיאוריות שונות מציעות מודלים שונים, בעולם החקר הנומרולוגי, ישנם מספר כלים המשמשים - בעת הכנת אבחון/ מפה נומרולוגית - לבדיקת התאמה זוגית, שכוללים, בין היתר:

1. חלוקה לקבוצות על פי יום הלידה, חודש הלידה ושנת לידה

2. חלוקה לקבוצות על פי חישוב ‘שביל הגורל’ (כפי שיוסבר להלן)

3. הבנה, מתוך תאריך הלידה, מי פועל מתוך הרובד הרגשי/ הנפשי/ החברתי/ הרוחני, מי מייצג מערכת מחשבות ואמונות מסוימת, מי פועל מתוך תהליך אינטלקטואלי, מי מתוך כשרון של יצירה ויצירתיות, מי ניחן ביכולת אנליטית, מי נמנה על פותרי דילמות וכיו"ב

תהליך אבחון נומרולוגי 

תהליך אבחון נומרולוגי או הכנת מפה נומרולוגית, עוסקים באיתור פערי חשיבה, תרבות וערכי יסוד שעליהם, לעתים רבות, קיים קושי גישורי. מטרת האבחון היא לבדוק את קיומו של מכנה משותף שמביא לחיבור.

אין מדובר בתחביבים משותפים או בתכונות והרגלים הניתנים לשינוי ולהסתגלות, אלא על רצון לקיים מערכת יחסים ארוכת טווח, המדמה ‘ריצה למרחקים ארוכים’ ביחד.

התאמה זוגית, על פי תורת הנומרולוגיה, מתאימה גם לשותפות זוגית וגם לשותפות עסקית. בבואי לערוך אבחון נומרולוגי אקח בחשבון גם את השם הפרטי, ייעוד הנשמה, עיתויים ומצבים, פסגות ואתגרים ושביל הגורל.

חישוב ‘שביל הגורל’

‘שביל הגורל’ הוא חישוב שמשמש לבדיקת התאמה זוגית או עסקית ונעשה על פי חיבור תאריך הלידה וצמצומו לכדי ספרה אחת לכל אחד מהנועצים. לדוגמה: תאריך לידה 05.12.1966 = מחברת את כל מספרי תאריך הלידה : 5+1+2+1+9+6+6 = 30. את התוצאה 30 מחברת גם כן 3+0=3 . סך כל תאריך הלידה הוא 3. המספר הסופי שהתקבל לאחר צמצום כל המספרים 

לספרה אחת נקרא: ‘שביל הגורל’.

מקרא לפיענוח - מה המספרים אומרים על הזוגיות או על קשרי השותפות שלכם

(זהו מידע חלקי מתוך אבחון הנומרולוגי/ המפה הנומרולוגית):

שביל גורל מספר 1 בהתאמה זוגית/ עסקית נומרולוגית מול שאר שבילי גורל

1:1- מקום טוב באמצע: שניים עצמאים. ניהוליים. זקוקים לתקשורת מקרבת וחלוקת תפקידים ללא תחרותיות.

1:2- ניכר כי ההצלחה טובה. צד אחד מנהל והצד השני מכיל. האחד מוביל והשני משתף פעולה.

1:3- חיי הזוגיות יושפעו מגישתו של שביל גורל מספר 1. עד כמה יהיה בזרימה ויסכים לשחרר אחיזה למען חשיבה יצירתית עבור שביל גורל 3.

1:4- קיים צורך להיות במאמץ משותף. יש ללמוד ‘לעגל פינות’ במצבי רתיחה ולשחרר שיפוטיות.

1:5- התאמה אפשרית בתנאי שה- 1 ילמד לשחרר משימות והובלה ולהיות בגמישות מחשבתית. כדאי לתת לשביל גורל 5 את מרחב הפעולה שהוא נזקק לו, ללא הקשחת גבולות.

1:6- זוגיות די טובה לפי תורת המספרים. ההתאמה הזוגית זורמת כל עוד ה 1 יעניק ל- 6 את רשת הביטחון שתכלול: הרמוניה, משפחתיות ותמיכה רגשית.

1:7- הזוגיות אפשרית אם ה-1, שבהתנהלותו הינו מוחצן, יבחר להתנהג מתוך רגישות אשר שלה זקוק ה- 7.  בעתות משבר ה -7 מתנהל במופנמות וסגירות  וזקוק לתמיכה, אהבה ורכות. 

1:8- קצוות הסקלה. שניים מובילים וסמכותיים. אין דרך שבה שני ראשי חץ יוכלו להוביל יחדיו. חובה לבצע וויתורים ולדאוג לחלוקת תפקידים רצויה. השאלה היא מי מבין השניים יסכים?!

1:9- התאמה נהדרת. ה-1 יודע לעלות ולפתח רעיונות ואילו ה- 9 יודע להעביר ולשתף את הרעיון. ה- 9 לא יסכים לניצולו. שביל גורל 1 יודע זאת ומכיר בכך.

שביל גורל מספר 2 בהתאמה זוגית/ עסקית נומרולוגית מול שאר שבילי גורל

2:2- התאמה מניחה את הדעת בהנחה כי בעתות משבר ולחץ, ידעו לנהל עצמם בתקשורת והבנה ופחות יפעלו מתוך אמוציות רגשיות.

2:3- זוגיות מלבבת. יש בזוגיות הזו שמחה ויצירתיות ומשובחת. יחד עם זה, חובה לשמור פרטים אישיים בחדרי חדרים ולא לרוץ ולשתף את החבר'ה.

2:4- קיימת אפשרות  להצלחה טובה מאוד. הרגישות של ה-2  מול הגבולות של ה- 4. הכלה מול איפוק.

2:5- זוגית מעניינת עם לא מעט אתגרים. ה- 2 מחפש את שיתופי הפעולה והרבה של ביחד. ה- 5 רוצה וצריך מדי פעם את החופש הנפשי שלו. מילת הקסמים בהקשר לזוגיות הזו היא: איזון.

2:6- זוגיות מעולה. התאמה זוגית נומרולוגיה מלמדת כי כאשר שביל גורל 2 פוגש את שביל גורל 6 נוכל לראות זוגיות הפועלת מתוך הכלה, הרמוניה, רגישות ומשפחתיות. אני ממליצה לבני הזוג האלה ללמוד לפרגן גם לעצמם.

2:7- בזוגיות הזו, הקשר נע על כנפי הרוח: תהיה פחות התעסקות כלכלית ושהייה בעולם הרוח, הנפש, הטיפול.

2:8- אוהבים רכבת הרים?! אם התשובה היא כן, לכו על זה. הזוגיות הזו די מאתגרת אלא אם ה- 8 יהיה מוכן ללמוד להיות בעל מודעות בזוגיות ופחות דעתן ואם ה-2 יוכל להפחית את מצבי הדרמה שהוא מייצר.

2:9- שניים הפועלים בשיתוף פעולה נהדר. מדובר בהתאמה זוגית מעצימה ומייעלת מצבים. על פני ציר הזמן יהפכו השניים לשלם אחד.

שביל גורל מספר 3 בהתאמה זוגית/ עסקית נומרולוגית מול שאר שבילי גורל

3:3-  השניים זקוקים 'לאסוף' את עצמם ביחס להחלטות גורליות. הם נסמכים לרוב על פתרונות של הרגע האחרון. קיימת יכולת הגשמת צרכים בתוך מערכת היחסים. הם ברי מזל אך עליהם לפעול גם מתוך הלוגיקה.

3:4- מערכת מורכבת. כאשר ‘אל תדאג’ פוגש את בעל הגבולות והקפדנות, מצב זה עלול להוביל למשברים לא פשוטים.

3:5- זוגיות שבה השמש זורחת. שותפים אלה יהיו שותפים עסקיים נהדרים וגם הזוגיות שלהם תהא ייחודית. חובה לשמור על פרופורציות ולא להשתולל מדי.

3:6- קשת בענן. מערכת מעניינת מאוד כאשר שמחה פוגשת אהבה. יצירה את המשפחה. קשר המיועד להיות בהרבה טוב.

3:7- קשר מאתגר ובעל פוטנציאל להצלחה. על פי התאמה זוגית נומרולוגית הוא מזכיר שני מצבים שונים שמתאחדים: ה- 3 דומה מואץ בכל מול ה- 7 זקן השבט. הקשבה כנה היא המענה כאן.

3:8- זוגיות טובה עבור שביל גורל מספר 3. שביל גורל 8 יהיה עבור ה- 3 יצירתי ויאפשר לו התפתחות וצמיחה.

3:9- זוגיות עם אנרגיות נהדרות. ה -9 צריך לשלוט יותר בדיבורו ו ה- 3 לסמוך יותר על היכולות.

שביל גורל מספר 4 בהתאמה זוגית/ עסקית נומרולוגית מול שאר שבילי גורל

4:4- התאמה זוגית נהדרת. שני שבילי גורל מקורקעים היטב. אנשי כספים, גבולות והצלחה כלכלית. שמחת חיים אינה מילה קשה מדי!

4:5- צריך לייצר תערובת טובה בין השניים ולמצוא את החומר שיקשר. זו יכולה להיות זוגיות אישית ועסקית נהדרת.

4:6- זוגיות אפשרית אך נדרשת השקעה. ה- 4 חושב שיוותר על ביקורת ויעניק ל-6 מענה למציאת פתרונות. ה- 6 יקבל הכול באהבה כל עוד לא מעירים לו על חיצוניותו ופנימיותו.

4:7- התאמה זוגית נומרולוגית מלמדת על זוגיות טובה. ה -4 יהיה עבור ה- 7 למגדל של אור וה-7 יסלול את הדרך עבור ה- 4.

4:8- להתבונן על חצי הכוס המלאה. ביצוע החלטות מושכלות. להימנע מהתנגשויות האחד בשני, אזי, מבחינת הנומרולוגיה, התאמה זוגית זו יכולה להיות זוגיות טובה.

4:9- ידוע כי לטנגו צריכים שניים. ה-9 צריך ללמוד גם לקבל וה- 4 צריך ללמוד להיות מרוסן. מפה, הריקוד יזרום נפלא.

שביל גורל מספר 5 בהתאמה זוגית/ עסקית נומרולוגית מול שאר שבילי גורל

5:5- תנועתיות נמרצת ביותר הנמשכת לעבר הקצה, ללא מנוחה. כהמלצה: פחות מומלץ. היה ואתם כבר בפנים, למדו לוותר על עצמאות ללא גבולות. למידה לאמפטיה והקשבה.

5:6- מערכת יחסים מושתתת כבוד, תמיכה, איזון,  ויברציה של אהבה על כל גווניה והערכה. לתשומת לב שביל גורל ה- 6: יש לכבד את תשוקתו של ה- 5, להשאיר את הקנאה ואת עודף הדאגה מחוץ למערכת.

5:7- כאשר ה- 5 האקטיבי פוגש ב- 7 העמוק והאנליטי, זוגיות זו הופכת להיות מאתגרת. הרוב תלוי עד כמה הפעלתן יסכים לוותר למען הצלחה משותפת.

5:8- זכיה באוסקר. כל מה שה- 5 ירצה ה- 8 יגשים לו. שאו ברכה והצלחה!

5:9- על ה- 9 ללמוד ניהול כעסים כדי לא להזיק למערכת היחסים ולדחוק את שביל גורל ה- 5. הנומרולוגיה ממליצה עבור השניים לבסס שיח. ה- 9 נפלא בהעברת מסר. ה- 5 מפיג מתחים על ידי פעילות חוץ.

שביל גורל 6 בהתאמה זוגית/עסקית נומרולוגית מול שאר שבילי גורל

6:6- מערכת יחסים ייחודית, לעתים רגשנית מדי כלפי חוץ. אם לא תהיה התרחשות יוצאת דופן ברגישותה וקנאות יתרה, צפויה הצלחה טובה מאוד.

6:7- זוגיות שמחייבת פשרות. יש לגבור על מהמורות. ה- 6 חם ומשפחתי ואילו ה- 7 מתאפיין בקרירות ובצורך להתבודדות. ניתן לדמות את הזוגיות הזו לשחייה מתישה מול גלים, אלא אם כן ישתמשו בספינה שתשוט מעל הגלים.

6:8- תלוי מי זה מי. אם הצד הגברי הוא ה- 8, ה- 6 זוכה בכל הקופה. אם ה- 8 זו הזוגה, ה- 6 עלול להיות מאוכזב עד כדי יציאה לרעות בשדות אחרים.

6:9- כל הטוב בערכים קיים ביניהם. בעתות לחץ כדאי שה- 6 יאוורר את המרחב  וה- 9 ידבר בגובה העיניים תוך שהוא שולט בכעסיו.

שביל גורל 7 בהתאמה זוגית ועסקית מול שבילי הגורל הנותרים

7:7-  מערכת יחסים מיוחדת במינה. פיתוח מערכת הפעלה נפלאה. כל מה שנותר להם הוא לרכוש גם את התוכנה הנכונה שתעשה למענם גם כסף.

7:8- זוגיות עם יתרונות גדולים. ה- 7 שהוא 'המבוגר האחראי' פועל  אינטואיטיבית, לוקח על ה- 8 אחריות לכוון אותו לעבר תרשים זרימה ומסלול רגוע.

7:9- זוגיות מעניינת וטובה. כל עוד יש אינטרס משותף  גם בחומר עם רוח.

להלן המקרא שסוגר התאמה זוגית נומרולוגית ביחס של שבילי גורל 8+9

8:8- שיתוף אנרגטי חזק. מדובר בשניים שיודעים בדיוק מה צריך, דרוש ובר ביצוע. עקב האכילס הנומרולוגי: לחץ מתוך המשפחה המורחבת, זמינות גבוהה של כספים ואגו עלולים להיות מקדם למשבר אמון, הפסדים כספים, פזיזות ופרידה.

8:9- דרך ייחודית לתאר ין ויאנג: האחד סמכותי, השני מעביר מסר. האחד יצרי והשני יודע להיות שלו ולהבליג על דבריו או התנהגותו של השני. זוגיות עם פוטנציאל להצלחה טובה.

9:9- קיימת יכולה טובה מאוד בזוגיות. אין סיבה שלא תצליח.

לסיכום

נומרולוגיה מאפשרת להבין טוב יותר את הדינמיקה הזוגית, בין אם היא רומנטית ובין אם היא עסקית, ולקדם הרמוניה בין שני אנשים. בעזרת תהליך אבחון נומרולוגי או  כפי שרבים מחפשים באינטרנט אחר המושג מפה נומרולוגית, ניתן לאתר פערי חשיבה, תרבות וערכי יסוד, להכיר את הקשיים הצפויים ולבדוק קיומו של מכנה משותף שמביא לחיבור.