שאלה בהמשך למאמר: תכנית עסקית לסטארטאפ: תרגום השפה העסקית המסורתית לעולם היזמות

הי, איך יכולים יזמים להתמודד עם הצורך לעדכן את התכנית העסקית באופן תדיר

05/09/2024

מספר תשובות: 1

תשובות המומחים

יזמים יכולים לאמץ גישה של "תכנית עסקית חיה", שמתעדכנת באופן קבוע. בדרך כלל, כשמתחילים לעבוד מול משקיעים, פעמים רבות כחלק מתהליך הדיווח למשקיעים יש צורך לעדכן את התכנית. גם אם עדיין אין משקיעים, התכנית העסקית צריכה להיות ה"ווייז" של המיזם. כמו שמכניסים לווייז כתובת בכל פעם שרוצים להגיע ליעד מסויים - ככה כדאי לנהוג גם לגבי תכנית עסקית. בכל פעם שנדרשת החלטה כלשהי, הגעה לשלב חדש, ניהול תזרים או כל מהלך אחר - כדאי לחזור לתכנית העסקית ולעדכן אותה בהתאם. כדאי להחליט על בדיקה תקופתית של התכנית. ככל שהעסק צעיר יותר, ועדיין אין תכניות עבודה מפורטות - צריך לחזור לתכנית לעיתים קרובות יותר. ישנם כיום כלים דיגיטליים לניהול ועדכון התכנית וכדאי להגדיר אותם מראש בצורה כזו שניתן לבחון בכל פעם מחדש את ההנחות והתחזיות - ויחד עם זאת לשמור על גמישות בתכנון. באופן עקרוני, אני חושבת שכדאי תמיד להכניס "עיניים חיצוניות" שיבחנו את התכנית העסקית ויצביעו על "נקודות עיוורון". לפעמים, אנחנו שקועים כל אחד בעסק שלו ולא שמים לב שישנן הזדמנויות חדשות או לחילופין איומים חדשים, שתנאים מסויימים שקבענו בהנחות היסוד השתנו, שרגולציה משתנה וכו'. בהצלחה!

השיבו לשאלה זו