יצירת שגרת פרסום עקבית במדיה חברתית יכולה להישמע דבר מרתיע מעט, אבל מדובר בצעד חיוני לכל עסק שרוצה להישאר רלוונטי, למשוך קהל ולצמוח.
בין אם אתם מנהלים עסק קטן או מותג מבוסס, פיתוח שגרה בת קיימא ידאג שהנוכחות שלכם ברשת היא עקבית ורלוונטית למטרות שלכם. במאמר זה אציג לכם תכנית פשוטה, בת חמישה שלבים, שתסייע לכם ליצור שגרת פרסום יעילה במדיה החברתית.
לפני שנצלול פנימה, הרשו לי לשתף אתכם בחוויה האישית שלי: הקמת שגרת פרסום במדיה החברתית לא הייתה קלה גם עבורי. כאיש מדיה ומעצב גרפי אמנם יש ביד את הכלים והידע ליצור כל פוסט שאני יכול לדמיין, לרוב תוך דקות ספורות, אבל כישורי עיצוב ושיווק הם שונים מיישום שגרה עקבית. כמו בעלי עסקים רבים, גם אני עושה מאמץ רציני על מנת להישאר מאורגן ועקבי באופן שבאמת יביא לתוצאות אך ברגע שפיתחתי שגרת פרסום מובנית, ראיתי שינוי.
התוכנית הזו עזרה לי למצוא את הקצב הנכון עבורי ועבור העסק שלי, הגבירה את המעורבות והגדיל את הקהל שלי. אז אם אתם באמת מעוניינים לאמץ שגרה שתעבוד עבורכם היטב, מדריך זה יפרט בפניכם צעדים פשוטים שיקדמו אתכם לעבר המטרה.
1. הגדירו יעדים ברורים
לפני שתתחילו לפרסם, הגדירו מה אתם רוצים להשיג באמצעות הפעילות שלכם ברשתות החברתיות. האם אתם רוצים להביא תנועה לאתר? להגביר את המודעות למותג? לייצר לידים? מטרות ברורות יסייעו לכם להבין את המטרה שעומדת מאחורי כל פוסט.
איך מתחילים?
- בחרו 1-2 יעדים מרכזיים (למשל, הגדלת המעורבות או הגדלת עוקבים).
- התאימו את המטרות שלכם לפלטפורמות ספציפיות. לדוגמה, אינסטגרם עשויה להיות טובה יותר לסיפור סיפורי מותג, בעוד שלינקדאין עובדת טוב יותר עבור B2B.
- השתמשו ביעדי SMART (ספציפיים, ניתנים למדידה, ברי השגה, רלוונטיים, מוגבלים בזמן) כדי לעקוב אחר ההתקדמות.
2. צרו יומן תוכן
יומן תוכן יעזור לכם להישאר מאורגנים, לתכנן את הפוסטים שלכם מראש ולמנוע לחץ במציאת רעיונות ברגע האחרון. בנוסף, היומן יבטיח שהתוכן שלכם יתאים לאירועים, לטרנדים ולקמפיינים רלוונטיים.
איך מתחילים?
- תכננו את הפוסטים שלכם מדי שבוע או חודש.
- הקצו נושאים קבועים לימים בשבוע (למשל, פינת המוטיבציה של יום א' או זרקור על מוצר בימי שישי).
- שלבו תאריכים חשובים (למשל, חגים, השקות מוצרים או אירועים בשוק שלכם).
- תוכלו לאגור את התוכן שלכם במסמך (אני למשל משתמש ב- onenote) ולהשתמש בכלים לתזמון פוסטים במדיה חברתית (למשל Meta Buisness Suite).
3. צרו תוכן מראש
עקביות היא המפתח והתוכן שלכם עוזר לשמור עליה. במקום ליצור פוסטים אחד אחד, הקדישו זמן לעיצוב, כתיבה ותזמון תוכן מדי שבוע או מדי חודש.
איך מתחילים?
- בחרו יום בו תתמקדו ביצירת תוכן בלבד.
- צרו גרפיקות ממותגות. תוכלו להיעזר באיש מקצוע ליצירת טמפלייטים ממותגים שיונגשו אליכם בכלי Canva ובהם תוכלו להשתמש בכל עת.
- כתבו טקסטים ותוכן מראש ושמרו אותם במסמך ייעודי.
4. צרו קשר עם הקהל שלכם מדי יום
פרסום הוא טוב, אבל הוא לא מספיק. מעורבות היא הדבר שמניע קשרים אמיתיים ולכן חשוב שתקיימו אינטראקציה עם העוקבים שלכם, תהגיב לתגובות ותצרו קשר עם מותגים ומשפיענים אחרים, כדבר שבשגרה.
איך מתחילים?
- הגדירו 15-30 דקות מדי יום כדי להשיב להודעות ולהערות.
- צרו מעורבות עם תוכן שנוצר על ידי משתמשים על ידי שיתוף או פרסום מחדש.
- הגיבו על פוסטים של משפיענים בתעשייה וחשבונות רלוונטיים כדי להגדיל את הנראות.
- השתמשו בסקרים, שאלות ופוסטים אינטראקטיביים כדי לעודד את השתתפות הקהל.
5. עקבו אחר הביצועים והתאימו מחדש את האסטרטגיה שלכם
השגרה שלכם צריכה להיות גמישה מספיק כדי להתפתח בהתאם למה שעובד ומה שפחות עובד. סקרו באופן קבוע את הנתונים שלכם כדי לזהות מגמות, תוכן פופולרי ואזורים לשיפור.
איך מתחילים?
- השתמשו בפלטפורמות לניתוח (Meta Buisness Suite, Google Analytics וכו') כדי לעקוב אחר מעורבות וטווח הגעה.
- עקבו אחר מדדי KPI כגון צמיחת עוקבים, שיעורי קליקים ומדדי המרה.
- זהו את הפוסטים הטובים ביותר שלכם ושכללו את האסטרטגיה שלכם בהתאם.
- בצעו סקירות חודשיות כדי לנתח את הביצועים ולהתאים את שגרת הפרסום שלכם לפי הצורך.
בניית שגרת פרסום במדיה חברתית לוקחת זמן, אבל שווה את המאמץ. על ידי הגדרת יעדים, תכנון תוכן, אינטראקציה עם הקהל ומעקב אחר ביצועים, כל עסק יכול להישאר עקבי ורלוונטי. שגרה מתוכננת תשמור על המותג שלכם בקדמת הבמה ותסייע לצמיחת העסק.